آخرین اخبار
سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان

سفر اساتید دارالقرآن به مدرسه بدرالعلوم مسجدقبا زاهدان

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به بعضی از مدارس موفق شمال استان / قسمت هفتم 📍 مدرسه دینی بدرالعلوم (مسجد قبا) زاهدان 📅 صبح چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱
اشتراک گذاری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
88 بازدید
کد مطلب : 5785

سفر جمعی از اساتید مدرسه دارالقرآن سراوان به بعضی از مدارس موفق شمال استان / قسمت هفتم

📍 مدرسه دینی بدرالعلوم (مسجد قبا) زاهدان

📅 صبح چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

مدرسه دینی بدرالعلوم یکی از مدارس پرجمعیت و فعال زاهدان است. در این مدرسه برای جمع کثیر طالبان علم، برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته شده بود.

با مولانا عبدالغفور براهویی (ناظم محترم مدرسه بدرالعلوم) و چند تن از اساتید محترم این مدرسه ملاقات کردیم. مولانا محمود براهویی (حفظه الله)، مدیریت محترم این مدرسه نیز با وجود کسالت، دقایقی در کنار ما نشست و به میهمانان خود خیرمقدم گفت.

از جمله برنامه‌های آموزشی این مدرسه این بود که در وقت تکرار و مطالعه، طلاب به دو گروه در دو مکان جداگانه تقسیم میشوند؛ گروه اول طلابی که در کلاس های مقدماتی و ابتدایی هستند که به جای مطالعه، دروس خود را حفظ می‌کنند؛ گروه دوم طلاب کلاس‌های بالاتر هستند که در وقت مطالعه مانند مدارس دیگر مطالعه دروس را انجام می‌دهند.

به گفته مولوی عبدالغنی براهویی (از اساتید مدرسه بدرالعلوم)، حضور مستمر و مداوم مدیر و ناظم در مدرسه در تمام اوقات و نظارت بر اساتید و طلاب، از عوامل مهم رونق و پیشرفت این مدرسه بود.

پس از گفتگو و تبادل نظر با اساتید حوزه علمیه بدرالعلوم، به پیشنهاد ایشان از کتابخانه و بخش‌های دیگر این مدرسه بازدید کردیم. کتابخانه‌ای مجهز و شیک و با فضای روشن و مناسب برای کتابخوانی! روی هر میزِ مطالعه و روی میز مسئول کتابخانه، چند کتاب پیشنهادی گذاشته شده بود تا طلاب به آن‌ها توجه کنند.

از دارالتحفیظ بسیار زیبای بدرالعلوم نیز دیدن کردیم و از ته‌ دل بخاطر این همه توجه و اهتمام به کلاس قرآن خوشحال شدیم. خداوند متعال زندگی مسئولین این مدرسه را نورانی کند همچنان که کلاس قرآن را نورانی و زیبا ساخته‌اند.

وقت محدود بود و باید زودتر برای رفتن به دارالعلوم‌ زاهدان حرکت می‌کردیم. آنجا نیز باید از محضر اساتید بهره ببریم قبل از اینکه اساتید از حوزه خارج شوند. از ناظم محترم و اساتید بدرالعلوم خداحافظی کردیم و مسیر خود را به طرف خیابان خیام انتخاب کردیم.

مشاهده ویدیو این سفر

🔖 ادامه دارد… قسمت های بعدی در صفحه اینستاگرام مدرسه دارالقرآن سراوان Instagram.com/Darulquran.ir

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *