آخرین اخبار

سومین حمله به مساجد سوئد در هشت روز گذشته

یک بمب آتش‌زا چهارشنبه شب به سوی مسجدی در شهر اوپسالا در شرق سوئد پرتاب شد که سومین حمله از این نوع به مساجد در هشت روز گذشته است. تورشتن هملین، سخنگوی پلیس اوپسالا به خبرگزاری تی تی TT سوئد گفت: فردی یک بمب آتش زا ( کوکتل مولوتف ) به سوی این مسجد پرتاب […]

اشتراک گذاری
۱۱ دی ۱۳۹۳
509 بازدید
کد مطلب : 3264

یک بمب آتش‌زا چهارشنبه شب به سوی مسجدی در شهر اوپسالا در شرق سوئد پرتاب شد که سومین حمله از این نوع به مساجد در هشت روز گذشته است.

تورشتن هملین، سخنگوی پلیس اوپسالا به خبرگزاری تی تی TT سوئد گفت: فردی یک بمب آتش زا ( کوکتل مولوتف ) به سوی این مسجد پرتاب کرد اما این بمب به آتش سوزی منجر نشد و هنگام حمله کسی داخل مسجد نبود.
وی همچنین از نوشته شدن شعارهای نژاد پرستانه و توهین آمیز خبر داد. عابران پلیس اوپسالا را ، ( چهارمین شهر سوئد ) را از حمله فردی به این مسجد مطلع کردند.
پلیس در بیانیه‌ای این حمله را تلاش برای آتش سوزی عمدی، خرابکاری و تحریک تنفر توصیف کرد. این حمله سه روز بعد از آتش سوزی که عمدی به نظر می رسید در مسجدی در جنوب سوئد روی داد.
پنج نفر هم زمان با میلاد حضرت مسیح در آتش سوزی در مسجدی در اسکیلاستونا Eskilstuna در مرکز سوئد زخمی شدند.
نخست وزیر سوئد « این خشونت تنفر آمیز » را محکوم و اعلام کرد، ما هرگز این نوع جنایت را تحمل نخواهیم کرد. افرادی که می خواهند اعمال مذهبی خود را انجام دهند باید حق انجام این کار را داشته باشند .
بر اساس گزارش مجله ضد نژاد پرستی اکسپو، مساجد سوئد سال ۲۰۱۴ هدف حدود ۱۰ حمله قرار گرفت. در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر دموکرات های سوئد، حزب راست افراطی  به سومین نیروی سیاسی این کشور تبدیل شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *