آخرین اخبار

شبکه ولایت از افراد افراطی پاکسازی شود

 مولانا عبدالحمید خواستار پاکسازی شبکه «ولایت»‌ از نیروهای افراطی شدند شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به اهانت اخیر شبکه ماهواره‌ای «ولایت»، خواستار پاکسازی این شبکه از «نیروهای افراطی و تندرو»‌ شدند. به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در مراسم […]

اشتراک گذاری
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
984 بازدید
کد مطلب : 4761

 مولانا عبدالحمید خواستار پاکسازی شبکه «ولایت»‌ از نیروهای افراطی شدند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به اهانت اخیر شبکه ماهواره‌ای «ولایت»، خواستار پاکسازی این شبکه از «نیروهای افراطی و تندرو»‌ شدند.
به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه (۲۵ فروردین ۱۳۹۶) خاطرنشان کردند: اخیرا در شبکه «ولایت»‌ اهانت‌های تندی نسبت به بنده صورت گرفته بود و یکی از کارمندان این شبکه که معلوم نبود در چه حالی قرار داشت، سخنان و اتهامات تندی را علیه بنده مطرح کرد.
ایشان ضمن اظهار خرسندی از «موضع‌گیری» مردم و مسئولین در قبال این اهانت‌ها، افزودند: بنده واقعا از موضع‌گیری شیعه و سنی و برخی از مسئولین در رابطه با این موضوع خوشحال شدم. آیت‌الله قزوینی، مسئول شبکه «ولایت» نیز هم طی یک تماس تلفنی و هم با پخش برنامه‌‌‌ای در این شبکه، از بنده عذرخواهی کرد.
خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کردند: این علامت بیداری ملت ماست که اگر افراطیون شیعه و سنی دنبال تفرقه و اختلاف باشند با مخالفت مردم مواجه می‌شوند. در بین ملت ایران این مسأله پذیرفتنی نیست که فردی بخواهد به نام حمایت از شیعه یا سنی سخنان تفرقه‌آمیز بر زبان بیاورد.
مولانا عبدالحمید تصریح کردند: اگرچه با توجه به اظهار ناراحتی شیعه و سنی در خصوص این موضوع، باید از آنها عذرخواهی می‌شد، اما به‌هرحال بنده به‌خاطر حفظ وحدت مذاهب این عذرخواهی را می‌پذیرم. اما درخواست بنده از شبکه «ولایت» و سایر شبکه‌های داخل و خارج از کشور که خودشان را به هر مذهبی منتسب می‌کنند و حرف بنده را می‌شنوند این است که شرایط حساس منطقه را درنظر بگیرند و از خودشان خویشتنداری نشان دهند و از اهانت‌ها و افترا پرهیز کنند.
ایشان ادامه دادند: توصیه بنده به تمام شبکه‌های منتسب به شیعه و سنی آن است که با حفظ حرمت و کرامت مقدسات مذاهب فعالیت کنند. رحمت خدا شامل کسانی می‌شود که برای ایجاد وحدت و انسجام امت اسلام و نزدیک کردن مسلمانان با یکدیگر تلاش می‌کنند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه افزودند: توصیه بنده به مدیریت شبکه «ولایت» که به حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید مطرح کشور منتسب است و سایر شبکه‌های وابسته به حوزه علمیه قم که به اهل بیت منتسب هستند، آن است که افراد تندرو، افراطی و احساساتی را که با سخنان نسنجیده خود سبب بروز مشکلات و تفرقه می‌شوند از بین خودشان بیرون کنند و از افراد تقریبی که سبب وحدت شیعه و سنی و اقوام و مذاهب می‌شوند کار بگیرند؛ این انتظار شیعه و سنی است.

 شیعه و سنی در کشور بر حفظ حرمت مقدسات یکدیگر اتفاق‌نظر دارند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان ضمن اظهار تاسف از اختلافات موجود در جهان اسلام، خاطرنشان کردند: در شرایط کنونی جهان اسلام با اختلاف و دیگر مشکلات مواجه است. طرح اسرائیل غاصب و سایر قدرت‌های منفعت‌طلب و جنایتکار این است که مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند و اختلاف و تفرقه ایجاد کنند تا از این طریق به اهداف شوم و منافع ناجایزشان دست حاصل کنند و با ترویج فرهنگ‌های منحط خود بر کشورهای اسلامی سلطه پیدا کنند.
ایشان تاکید کردند: قدرت‌های استکباری ابتدا مسلمانان را با همدیگر درگیر می‌کنند و سپس خودشان هم برای قتل‌عام مسلمانان و از بین بردن زندگی آنها وارد صحنه می‌شوند. لذا ملت مسلمانان باید بیدار و هوشیار باشند و توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.
امام‌جمعه زاهدان در ادامه «حفظ حرمت» را از مشترکات شیعه و سنی در کشور دانستند و گفتند: الحمدلله شیعه و سنی در ایران اسلامی بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که باید حرمت یکدیگر را نگه دارند و حقوق یکدیگر را رعایت کنند و از اهانت‌های مذهبی و شخصی نسبت به یکدیگر پرهیز کنند. شیعه و سنی در ایران بر این باورند که باید مسائل خودشان را با مذاکره و گفتمان حل‌وفصل کنند و این را بهترین روش می‌دانند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: الحمدلله امروز ملت ایران اعم از شیعه و سنی بیدارند و متوجه اوضاع بحرانی جهان اسلام هستند؛ این بیداری برای ملت ما بسیار مهم و حیاتی‌ست. ملت ایران با صبر، شکیبایی، بیداری و موضع‌گیری‌های درست و صحیح هر نوع توطئه‌ا‌ی را که در راستای تفرقه و اختلاف باشد خنثی می‌کند.
ایشان افزودند: امروز جامعه‌ی شیعه فردی را که قصد داشته باشد با افراط‌گرایی بین مذاهب اختلاف و تفرقه ایجاد کند نمی‌پذیرد و در جامعه اهل سنت نیز فردی که دنبال اختلاف و درگیری بین مذاهب باشند جایی ندارد. در گذشته هر فردی از شیعه و سنی دنبال اختلاف‌افکنی بوده، قبل از هر کسی مردم جلوی او را گرفته‌اند؛ این علامت بیداری، هوشیاری و رشد این ملت است.
مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان ساختند: الحمدلله همین بیداری و هوشیاری در بین مسئولین امر نیز وجود دارند و مواظب هستند تا کسی در بین مردم اختلاف ایجاد نکنند، زیر بر این نکته واقف‌اند که دشمن با تمام توان مشغول توطئه و برنامه‌ریزی علیه مسلمانان هستند.

نیروهای مسلح مواظب حفظ جان افراد بی‌گناه باشند

خطیب جمعه زاهدان در ادامه به حادثه شهادت سه نفر در منطقه “کورین”- از توابع شهرستان زاهدان- اشاره کردند و گفتند: در منطقه کورین زاهدان اشتباهی رخ داد که در نتیجه آن ۳ نفر ازجمله یکی از فرماندهان بسیج به شهادت رسیدند. موضوعی که در ابتدا سبب نگرانی و ناراحتی مردم شد این بود که اخباری مبنی بر اینکه این فرمانده‌ بسیج توسط «گروهک‌ها» و «تکفیری‌ها» کشته شده است، اما تحقیق و بررسی به‌موقع و سریع مسئولین و شورای تامین استان نشان داد که این خبر صحت ندارد و در منطقه نه تکفیری وجود دارد و نه گروهک. مسئولین امر هر ۳ نفر را که به‌صورت اشتباهی در این حادثه کشته شدند «شهید» اعلام کردند که این موضوع مایه تسلّی و تسکین مردم شد.
ایشان افزودند: در این حادثه یک تجربه‌ای حاصل شد؛ اینکه در چنین مواقعی تا زمانی‌که در مورد هویت افراد و جزئیات حادثه تحقیق و بررسی صورت نگرفته است چیزی اعلام نشود، زیرا دشمنان مترصد فرصت هستند تا موضوعی را به عنوان دستاویز قرار دهند و از آن علیه کشورمان سوءاستفاده کنند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: همچنین پیام دیگری که این حادثه به نیروهای مسلح ما، اعم از نیروی انتظامی، بسیجیان محترم و… دارد این است که باید بسیار مواظب باشند که خون بیگناهی ریخته نشود. بنده گاهی اوقات به عزیزانی که به روش مسلحانه برای امنیت منطقه تلاش می‌کنند توصیه می‌کنم که اگر یک قاچاقچی فرار بکند بهتر از این است که فرد بی‌گناهی کشته شود. ماموران انتظامی ما اگر در یک درگیری برای اینکه فرد بی‌گناهی به دست آنها کشته نشود، جان‌شان را هم از دست بدهند این کار علامت ایثارگری و جان‌فشانی آنهاست.
ایشان اظهار داشتند: جمله‌ای که در مراسم تشییع جنازه شهدای این حادثه بنده را بسیار متاثر کرد این بود که مردم منطقه در این مراسم ابتدا از فرمانده بسیج که از برادران شیعه‌ ما بود نام می‌بردند و سپس از فرزندان خودشان یاد می‌کردند و می‌گفتند این افراد برای ما هیچ تفاوتی ندارند.

تلاش‌های رئیس‌ کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان و دادستان زاهدان قابل تقدیر است

امام‌جمعه زاهدان در بخش پایانی سخنان‌شان از اقدامات دادستان زاهدان اظهار رضایت کردند و گفتند: حجت‌الاسلام موحدی‌راد، دادستان محترم زاهدان انسان بسیار فرهیخته‌ای است که از علوم دینی و دانشگاهی بهره‌مند می‌باشد. این سخن ایشان که اعلام کرد به هیچ نهاد و حزبی وابسته نیست، بسیار مورد پسند بنده قرار گرفت، زیرا خود ما نیز مستقل هستیم و به هیچ حزب و گروهی وابستگی نداریم.
ایشان ادامه دادند: از روزی که حجت‌الاسلام موحدی‌راد تشریف آورده ‌است تحولات خوبی در زندان به‌وجود آمده است؛ برای آزادی بسیاری از زندانی‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است. بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروزی به مرخصی رفته‌اند. توجه ایشان پیرامون حل مشکلات زندانیان قابل تقدیر است.
مولانا عبدالحمید در ادامه‌ی سخنان‌شان از تلاش رئیس‌ کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان مبنی بر «تعلیق حکم اعدام شماری از زندانیان» نیز تشکر کردند و گفتند: همچنین جا دارد از حجت‌الاسلام حمیدی، رئیس‌ کل محترم دادگستری سیستان‌وبلوچستان تشکر کنم که با همکاری دادستان محترم زاهدان و سایر همکاران‌شان در مرکز کشور حکم ۴۲ تن از زندانیان مواد مخدر محکوم به اعدام را به حالت تعلیق درآوردند.
ایشان خاطرنشان کردند: برخی از قوانین جزایی کشور ازجمله حکم «اعدام» به‌خاطر مواد مخدر برای یک زمان خاص مصوب شده‌اند و نیاز به تجدیدنظر دارند، اما تا زمان تصویب تجدیدنظر در حکم «اعدام»، دادستان‌ها و قضات محترم ما بایستی در حد توان‌شان برای لغو این حکم همکاری داشته باشند؛ این کار سبب خشنودی پروردگار می‌شود و برای آنان اجر و ثواب بسیاری را در پی دارد.

منبع : سنی آنلاین

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *