آخرین اخبار

شرط اردوغان برای‌امضای توافق با اسرائیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل تسنیم رجب طیب اردوغان نخست‌ وزیر ترکیه با ارسال پیامی به سران رژیم صهیونیستی، پایان محاصره غزه را شرط امضای هرگونه توافق‌نامه و عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد. رسانه‌های منطقه گزارش دادند نخست‌وزیر ترکیه در نامه‌ای به سران اسرائیل اعلام کرده است که شرط […]

اشتراک گذاری
۲۳ بهمن ۱۳۹۲
560 بازدید
کد مطلب : 1120

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل تسنیم رجب طیب اردوغان نخست‌ وزیر ترکیه با ارسال پیامی به سران رژیم صهیونیستی، پایان محاصره غزه را شرط امضای هرگونه توافق‌نامه و عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد.

رسانه‌های منطقه گزارش دادند نخست‌وزیر ترکیه در نامه‌ای به سران اسرائیل اعلام کرده است که شرط برقراری مجدد روابط آنکارا با تل‌آویو پایان بخشیدن به محاصره نوار غزه است.

به گزارش”خبرگزاری رسمی اردن”؛ رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه با ارسال پیامی به سران رژیم صهیونیستی، پایان محاصره غزه را شرط امضای هرگونه توافق‌نامه و عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد.

درهمین زمینه،‌ نشریه هاآرتص گزارش داد که اردوغان این پیام خود را به صورت مکتوب برای سران تل‌آویو فرستاده است.

طبق این گزارش،‌ اردوغان در نامه خود آورده است که هرچند مذاکرات ترکیه و اسرائیل پیشرفت داشته و این رژیم بابت حمله به کاروان آزادی کمک به غزه در سال ۲۰۱۰ از ترکیه عذرخواهی کرده و برخی مذاکرات اولیه برای پرداخت خسارت به خانواده‌های قربانیان صورت گرفته است اما با این حال اگر محاصره غزه رفع نشود مسأله پایان نخواهد یافت.

در مقابل،‌ گزارش شده است که مقامات بلندپایه دفتر نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با رد این شروط اعلام کردند که رفع محاصره غزه اشتباه بزرگی خواهد بود و عمل به آن عواقب ناپیدایی دارد.

هفته پیش بود که مذاکرات طرف‌های ترکیه‌ای و اسرائیلی در مورد حجم پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله به ناوگان آزادی به نتیجه رسید و مقرر شد که رژیم صهیونیستی مبلغ ۲۰ میلیون دلار به بازماندگان این حمله پرداخت کند.

با این حال طرف‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که امضای توافق‌نامه‌ای برای از سرگیری روابط بین آنکارا و تل‌آویو تنها مشکل موجود بین طرفین است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *