آخرین اخبار

شماره جدید «ندای اسلام» منتشر شد.

شماره‌ی جدید فصل‌نامه‌ی فرهنگی‌-اجتماعی «ندای اسلام» روز جمعه ۱۵ آبان در ۸۸ صفحه منتشر شد. «ضرورت توجه به علم و فن‌آوری و تربیت نیروهای متخصص» عنوان سرمقاله‌ی شماره‌ی جدید مجله‌ی ‌ندای اسلام است. همچنین فرازهای مهمی از بیانات و گفت‌وگوهای شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل‌سنّت زاهدان طی ماه‌های گذشته در این شماره به چاپ رسیده است. […]

اشتراک گذاری
۲۰ آبان ۱۳۹۴
1144 بازدید
کد مطلب : 4028

شماره‌ی جدید فصل‌نامه‌ی فرهنگی‌-اجتماعی «ندای اسلام» روز جمعه ۱۵ آبان در ۸۸ صفحه منتشر شد.

«ضرورت توجه به علم و فن‌آوری و تربیت نیروهای متخصص» عنوان سرمقاله‌ی شماره‌ی جدید مجله‌ی ‌ندای اسلام است. همچنین فرازهای مهمی از بیانات و گفت‌وگوهای شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل‌سنّت زاهدان طی ماه‌های گذشته در این شماره به چاپ رسیده است.

گفت‌وگو با مولانا نظرمحمد دیدگاه، یکی از علمای برجسته‌ی اهل‌سنّت ایران نیز صفحاتی دیگر از شماره جدید تنها فصلنا‌مه‌ی رسمی اهل‌سنّت ایران را به خود اختصاص داده است. در این شماره همچنین کتاب گرانسنگ «محمدرسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم؛ منهج و رساله، بحث و تحقیق» معرفی شده است.

«الگوهای رفتاری در سیره‌ی نبوی»، «نظم و انضباط؛ رمز بالندگی و موفقیت در زندگی»، «مولانا محمدیوسف کاندهلوی؛ شخصیتی استثنایی در نهضت دعوت و تبلیغ» و «آغاز فعالیت نهضت تبلیغ در بلوچستان» عنوان چند مقاله‌ی چاپ شده‌ی دیگر در شماره‌ی جدید فصلنامه ندای اسلام است.

«سیمای صادق یک زندگی» عنوان گفت‌وگوی مجله‌ی انگلیسی زبان «حیاء دایجست» با همسر علامه محمدتقی عثمانی، یکی از اندیشمندان معاصر جهان اسلام است که ترجمه‌ی فارسی آن به قلم شبیراحمد صمدانی در این شماره‌ی مجله‌ی ندای اسلام چاپ شده است.

گفتنی است، مجله ندای اسلام ، قدیمی‌ترین نشریه‌ی رسمی اهل‌سنّت ایران است که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، زیر نظر دارالعلوم مکی زاهدان چاپ و منتشر می‌شود. این مجله که هم‌اکنون ۶۲ شماره از آن منتشر شده است، بهار سال ۱۳۷۹ با زمینه‌ی انتشار فرهنگی ـ اجتماعی چشم به دنیای مطبوعات گشود. ندای اسلام به سردبیری مفتی محمدقاسم قاسمی، از علمای برجسته‌ی اهل‌سنّت ایران و نیز تحت اشراف شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، چهره‌ی‌ شناخته شده و امام جمعه‌ی اهل‌سنّت زاهدان با رویکردی کاملاً اعتدالی چاپ و منتشر می‌شود. «قرآن»، «سیره‌ی نبوی» و «صحابه و اهل‌بیت»، «تاریخ و اندیشه» و «جامعه» عناوین برخی از مهم‌ترین ستون‌های این فصلنامه است. «گفتار» یکی از بخش‌های ثابت مجله‌ی ندای اسلام است که در آن مهم‌ترین فرازهای بیانات شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم‌های نماز جمعه چاپ می‌شود.

مطالبی که در این نشریه چاپ و منتشر می‌شود با صلاح‌دید شورای سیاستگذاری مجله که متشکل از جمعی از علما و اندیشمندان کشور است، نوشته می‌شود. گردانندگان این نشریه تلاش می‌کنند بدون دامن‌زدن به مسائل اختلافی میان مسلمانان شیعه و سنّی، در کنار پرداختن به موضوعات روز اجتماعی، به مباحث و مسائل مورد نیاز دینی مسلمانان سنّی‌مذهب و فارسی‌زبان بپردازند و اینگونه به رسالت رسانه‌ای و دینی خود عمل کنند. نکته‌ی مهم دیگر اینکه در تهیه مطالب این نشریه عموم خوانندگان با هر سطح سوادی درنظر گرفته می‌شوند. نهایت تلاش نویسندگان و ویراستاران این نشریه آن است که مطالب این مجله برای عموم مردم قابل فهم و البته مفید و موثر باشد.

شایان ذکر است، شهروندان زاهدانی می‌توانند این مجله را از کتابفروشی‌های اطراف مسجد مکی زاهدان تهیه کنند. علاقه‌مندان شهرستانی برای تهیه اشتراک مجله به شماره ۰۹۱۵۱۹۲۶۶۸۲ پیامک ارسال کنند یا اینکه برای تهیه اشتراک یک‌سال (۴ نسخه) مبلغ ۱۶هزار تومان به حساب مجله نزد بانک ملت (به شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۹۰۷۱۷۲۳۲۲  به نام الله داد شهنواز) واریز فرمایند و پس از واریز، در پیامک به شماره‌ی فوق، شناسه سند واریزی، نام و نشان و آدرس کامل پستی خود را قید فرمایند؛ تأکید می‌شود که ذکر کد پستی مهم است.

گردانندگان این نشریه از انتقادات و پیشنهادات سازنده‌ی همه‌ی شما استقبال می‌کنند. شما می‌توانید انتقادات و پیشنهادات خود را به همین شماره پیامک کنید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *