آخرین اخبار

شیخ الاسلام: «آمریکا و روسیه هرگز دلسوز جهان اسلام نیستند»

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم  نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:«آمریکا و روسیه هرگز دلسوز جهان اسلام نیستند» و حملات نظامی این دو کشور به کشورهای اسلامی را باعث تشدید بحران و افزایش اختلافات در منطقه دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “سنی آن‌لاین”، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در فرازی از خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۱۷ مهر […]

اشتراک گذاری
۲۸ مهر ۱۳۹۴
383 بازدید
کد مطلب : 3998

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم  نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:«آمریکا و روسیه هرگز دلسوز جهان اسلام نیستند» و حملات نظامی این دو کشور به کشورهای اسلامی را باعث تشدید بحران و افزایش اختلافات در منطقه دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “سنی آن‌لاین”، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در فرازی از خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۱۷ مهر ۱۳۹۴) اوضاع کنونی جهان اسلام را «ناامیدکننده» توصیف کردند و گفتند: آفات و اوضاعی که امروزه بر جهان، به‌ویژه در کشورهای اسلامی حاکم است امید اینکه سران کشورهای جهان کنار یکدیگر بنشینند و برای حل این بحران‌ها فرمول و راه‌حلی سازنده تنظیم کنند بسیار ضعیف است. اما باز هم تنها راه نجات کشورهای اسلامی از بحران‌ها و مشکلات آن‌ست که دولتمردان و نخبگان این کشورها، علیرغم اختلاف‌نظرهای موجود، کنار یکدیگر بنشینند و با مذاکره و گفتمان مسایل خودشان را حل و فصل کنند.

ایشان تاکید کردند: یقیناً حملات نظامی و مداخلۀ قدرت‌های بیگانه هرگز نمی‌تواند راه‌حل بحران کشورهای اسلامی باشد، بلکه این حملات هوایی و نظامی سبب ویرانی و خسارات بیشتر به عالم اسلام شده و باعث افزایش اختلافات و فاصله‌ها می‌شود. آمریکا و روسیه و سایر قدرت‌های جهان‌خوار و مستکبر هرگز دلسوز جهان اسلام نیستند و برای منافع منطقه نمی‌جنگند. اگر این قدرت‌ها واقعا دلسوز بشریت می‌بودند، با توجه به توانایی‌ای که داشتند حل مسایل خاورمیانه برای آنها بسیار آسان بود.

مدیریت دارالعلوم زاهدان خاطرنشان نمودند: اگر در سازمان ملل فکر صحیح و درستی وجود می‌داشت حتما می‌توانست راه چاره‌ای برای حل بحران‌های موجود پیدا کند و مشکلات را از طریق تشکیل حکومت‌های ملی و فراگیری که اکثریت جمعیت هر کشور را نمایندگی کنند، حل نماید. اما متاسفانه سازمان ملل و قدرت‌های استکباری هرگز دنبال راه‌حل نیستند، بلکه هر کدام دنبال منافع خودشان هستند و برای تأمین منافع خود میلیون‌ها انسان را به کام مرگ می‌کشانند. واقعا دردناک است که بسیاری از مسلمانان و مردم بی‌دفاع و بیگناه در اثر بمباران‌ها و درگیری‌ها قتل‌عام شده و تکه‌تکه می‌شوند.

ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند که مسلمانان و سران کشورهای اسلامی با دوراندیشی و گذشت و به‌دور از منافع قومی و مذهبی، به منافع اسلام و تمام مسلمانان فکر کنند و به حفاظت از اصل اسلام بیندیشند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *