آخرین اخبار

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید: در قلب مسلمانان، بعد از محبت الله تعالی، هیچ محبتی بیشتر از محبت آن حضرت صلی الله علیه وسلم نیست.

به گزارش سنی آنلاین،مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه دیروز (۲۶ دی ۱۳۹۳/ ۲۳ ربیع الاول ۱۴۳۶) پس از تلاوت آیه «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» [روم:۴۱] اظهار داشتند: امروز جهان بشریت با چالش، تهدید، ناامنی و پریشانی مواجه است. […]

اشتراک گذاری
۰۴ بهمن ۱۳۹۳
641 بازدید
کد مطلب : 3390

به گزارش سنی آنلاین،مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه دیروز (۲۶ دی ۱۳۹۳/ ۲۳ ربیع الاول ۱۴۳۶) پس از تلاوت آیه «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» [روم:۴۱] اظهار داشتند: امروز جهان بشریت با چالش، تهدید، ناامنی و پریشانی مواجه است. ناامنی، قتل، کشتار، ترور و حملات زمینی و هوایی بشریت و کره خاکی را تهدید می‌کند. متاسفانه جهان اسلام با پدیده‌های زشتی از قبیل ناامنی، تفرقه و اختلاف و چالش مواجه است که موجبات نگرانی ملت‌ها و حکومت‌ها را فراهم آورده‌اند و تمام دنیا نگران نا امنی هستند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه پدیده ناامنی در جهان را معلول برخی علت‌ها دانستند و گفتند: اگر ما علل ناامنی بشر امروز را مورد بررسی قرار دهیم که چرا با وجود پیشرفت‌های چشمگیر مادی گرفتار نگرانی و پریشانی است، درمی‌یابیم که بشر امروزی از نعمت هدایت محروم است؛ هم هدایت در امور دنیا و هم هدایت در امور آخرت. بشر امروزی هم در اداره امور دنیوی خودش ناتوان است و هم در بحث خداشناسی و امور معنوی با کمبود هدایت روبروست.
ایشان در ادامه افزودند: بشر برای اداره امور دنیوی و دیدن واقعیت‌ها و دریافت حقایق و نیز برای معنویت و رسیدن به الله تعالی به هدایت نیاز دارد. متاسفانه بشریت از نعمت تفکر صحیح محروم است، گرفتار غرور و تکبر بوده و به آفت خودمحوری و بندگی دنیا و نفس مبتلاست و همین صفات سبب شده تا واقعیت‌های دنیا را نادیده بگیرد و در نتیجه با تهدید و مشکلات مواجه شود. غرور و تکبر مانع اتباع بشر از انبیای الهی شده و زمینه ناکامی او را فراهم کرده است. امروزه قدرت‌های دنیا به تکنولوژی و سلاحهای خودشان مغرور هستند و به دیگران توجهی نمی‌کنند، لذا خود و جهانیان را با چالشهای گوناگون از جمله چالش ناامنی مواجه کرده‌اند.
مولانا عبدالحمید ادامه دادند: این انسان‌های مغرور به این فکر نمی‌کنند که همه انسان‌ها با یکدیگر مشترکاتی دارند که می‌توانند در کنار یکدیگر با امنیت و تفاهم زندگی کنند. همچنین تمام ادیان سماوی که به الله تعالی نسبت دارند، با یکدیگر مشترکاتی دارند. مذاهب و فرق اسلامی نیز در مقایسه با پیروان ادیان مختلف مشترکات بسیار زیادی با یکدیگر دارند که می‌توانند پیرامون این مشترکات با یکدیگر تفاهم داشته باشند. اما متاسفانه عده‌ای از انسان‌ها هستند که خود را مستغنی از دیگران می‌دانند و به این مشترکات توجه نمی‌کنند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان “نافرمانی از الله تعالی” را علت اصلی مشکلات بشر کنونی دانستند و خاطرنشان کردند: متاسفانه امروزه گناه و معصیت و ریختن خون انسان‌های بیگناه در جامعه بیداد می‌کند. بزرگ‌ترین علت ناامنی و سایر مشکلات بشریت امروزی نافرمانی و معصیت و بریدن از الله تعالی و قطع ارتباط با راهنمایی انبیای الهی است. امروزه بسیاری از انسان‌ها حتی از راهنمایی عقل هم استفاده نمی‌کنند و دنیا را برای خود و دیگران جهنم می‌گردانند.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه سخنانشان به اهانت نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم اشاره کردند و گفتند: توهین‌هایی که به ساحت مقدس سیدالانبیاء والمرسلین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم صورت می‌گیرد بیانگر این است که بسیاری از انسان‌ها مسیر عقل را رها کرده‌اند و در مسیری گام برمی‌دارند که با خشم و غضب الله تعالی و ملت‌ها مواجه می‌شوند.
ایشان خاطرنشان کردند: این انسان‌ها به خاطر غرور و تکبری که دارند به این فکر نمی‌کنند که امروزه در دنیا بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان موجود است که محبت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم در ریشه و اعماق قلوب همه آن‌ها موج می‌زند. در قلب مسلمانان، بعد از محبت الله تعالی، هیچ محبتی بیشتر از محبت آن حضرت صلی الله علیه وسلم نیست. محبتی که مسلمانان با رحمه للعالمین دارند به مراتب بیشتر از محبتی است که با پدر و مادر و فرزندان و خویشاوندان و سایر نعمت‌های مادی دارند.
مدیر دارالعلوم زاهدان خطاب به سران کشورهای غربی گفتند: وقتی شما اجازه می‌دهید که در کشورهای شما به ساحت مقدس رسول اکرم صلی الله علیه وسلم اهانت صورت گیرد، این بدین معناست که شما سینه همه مسلمانان دنیا را با گلوله نشانه گرفته‌اید و دل‌های آن‌ها را مورد هدف قرار داده‌اید. شما از یک سو این کار را انجام می‌دهید، و از سوی دیگر دنیا را به مبارزه با تروریزم دعوت می‌دهید. توهین به مقدسات و مبارزه با تروریزم با یکدیگر تناقض دارند. البته ما تروریزم را به هر شکلی که باشد ملامت کرده و محکوم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که تروریزم از آنِ اسلام نیست، ولی شما مرتکب کارهایی می‌شوید که علاوه از یک انسان تندرو و افراطی و احساساتی، قلب یک زن و کودک که هیچ ارتباطی با تروریزم ندارد را جریحه‌دار کرده و او را از کنترل خارج می‌کنید تا به جان و مال و منافع شما حمله کند. چرا رئیس جمهور فرانسه و سایر رؤسای کشورهای غربی این محبت و عشقی که در دل مسلمانان نسبت به رحمه للعالمین وجود دارد را نادیده گرفته و درک نمی کنند؟
ایشان در ادامه خطاب به دولت‌مردان فرانسه اظهار داشتند: اگر رئیس جمهور و سایر دولت‌مردان فرانسه واقعیت‌های جهان را می‌دیدند امروزه با ناامنی در قلب این کشور مواجه نمی‌شدند. لذا خود شما اسباب ناامنی را در یک کشوری که از امنیت برخوردار است فراهم می‌کنید. شما با این اقدامات می‌خواهید سایر مردم را به سوی تروریزم سوق دهید. چرا اهانتی که چند سال قبل به قرآن عظیم‌الشأن و به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم صورت گرفت که بسیاری از مسلمانان در واکنش به این اقدامات دست به اعتراض زدند و کشته دادند را نادیده گرفته و این واقعیت را درک نکردید که نباید به مقدسات مسلمانان اهانت شود؟
مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: مسلمانان حق بی احترامی به هیچ دین و آئینی، حتی بودایی و بت پرست را ندارند و حرمت همه انبیا و ادیان را نگه می‌دارند، اما چرا شما که ادعای تمدن و پیشرفت دارید نمی‌توانید حرمت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم را نگه دارید؟ این نشانه فلاکت و بدبختی است که به انسان‌هایی که همه بشریت به آن‌ها عشق می‌ورزند و محبت با آن‌ها را مایه نجات می‌دانند توهین شود.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن محکومیت شدید اهانت به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم خاطرنشان کردند: شما اگر خواستید فحش بدهید و ناسزا بگویید به خودِ ما و به آباء و اجداد ما ناسزا بگویید، اما به محمد رسول الله صلی الله علیه وسلم بی احترامی نکنید. ای کاش هزاران نفر از مسلمانان را با بمب و موشک می‌کشتید، ولی به ساحت رحمه للعالمین اهانت نمی‌کردید. ما بمب‌های اتمی شما را تحمل می‌کنیم، اما اهانت به سیدالمرسلین را نمی‌توانیم تحمل کنیم. لذا علیه مقدسات ما کاریکاتور نکشید و توهین نکنید و با این کارها دنیا را به آتش نکشید. بگذارید جهانیان به صورت مسالمت آمیز و به راحتی در کنار هم زندگی کنند.
ایشان در پایان تاکید کردند: سازمان ملل باید جلسه تشکیل داده و مانع این قبیل اقدامات شود. البته ما هم با ترور و ناامنی مخالف بوده و خواستار زندگی مسالمت آمیز و امنیت همه بشریت هستیم. لذا از سازمان ملل، مجامع جهانی حقوق بشری و همه کشورهای اروپایی می‌خواهیم تا جلوی اهانت و بی احترامی به مقدسات مسلمانان را بگیرند. اگر می‌خواهید ما هم با شما در راستای امنیت دنیا فعالیت کنیم و مسلمانان را به رعایت امنیت دعوت دهیم، همه مجامع جهانی باید علیه اهانت به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم موضع‌گیری کنند، همانطور که در بسیاری از کشورهای اسلامی، دولت‌ها ملامت کرده و ملت‌ها نیز علیه این اقدام راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *