آخرین اخبار

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید: دست به اسلحه بردن در مسجد عملی ننگین است.

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان: ایمان قوی و عمل صالح انسان را خاتمه‌ به‌خیر می‌کند شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، با بیان اهمیت خاتمه به‌خیرشدن، «ایمان قوی» و «عمل نیک» را از عوامل تحقق این امر دانستند. مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۲۰ فروردین ۱۳۹۵) اظهار […]

اشتراک گذاری
۲۱ فروردین ۱۳۹۵
460 بازدید
کد مطلب : 4244

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان: ایمان قوی و عمل صالح انسان را خاتمه‌ به‌خیر می‌کند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، با بیان اهمیت خاتمه به‌خیرشدن، «ایمان قوی» و «عمل نیک» را از عوامل تحقق این امر دانستند.
مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۲۰ فروردین ۱۳۹۵) اظهار داشتند: انبیاء و بندگان صالح همواره برای مرگ باایمان و ختم‌به‌خیرشدن دعا می‌کردند. مرگ با ایمان مرگی‌ست که انسان از غضب پروردگار نجات حاصل می‌کند و رضایت الهی شامل حالش می‌گردد. هر انسان عاقلی آرزو دارد که خاتمه‌اش باایمان و عمل نیک باشد.
ایشان در ادامه افزودند: انسان مؤمن همواره مشتاق ملاقات با رب‌العالمین است و هیچ خوف و هراسی از مرگ ندارد. مومنانی که برای آخرت تلاش کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند از موت فراری نیستند، زیرا مرگ انسان را به محبوب واقعی می‌رساند. البته امروزه بسیاری از انسان‌ها ادعای محبت با خدا را دارند، ‌اما از عمل نیک خبری نیست. مقربان بارگاه الهی همواره مواظب بودند مرتکب عملی نشوند که به آخرت‌شان ضربه بزند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: زمانی انسان خاتمه‌بالخیر می‌شود و رضایت الله تعالی را حاصل می‌کند که عملش درست باشد و از ایمان قوی برخوردار باشد. ایمان قوی زمانی حاصل می‌شود که حق تقوا و پرهیزگاری رعایت شود. رعایت پرهیزگاری یعنی رعایت حقوق‌الله و حقوق‌الناس و پرهیز از گناهان.
ایشان در ادامه به نکوهش گناه و معصیت پرداختند و گفتند: گناه و معصیت درون انسان را آلوده می‌کند. انسانی که به طرف گناه می‌رود به معنای آن است که درونش آلوده شده است و قلبش فاسد است. قلب رئیس تمام اعضای بدن است. لذا باید با اعمال و اخلاق نیک قلب را از فساد محافظت نمود.
مدیریت دارالعلوم زاهدان «احسان و اخلاص» را از دیگر عوامل تقویت ایمان برشمردند و گفتند: باید در عبادات، “احسان” نیز مدنظر قرار گیرد. احسان یعنی اخلاص و للهیت و حضور قلب. الله تعالی می‌فرماید: «و من أحسن دینا ممن أسلم وجهه لله و هو محسن» احسان در حدیث این‌گونه تعریف شده است: «أن تعبد الله کأنک تراه، فإن لم تکن تراه فإنه یراک» یعنی عبادت را به‌گونه‌ای انجام دهیم که خدا را می‌بینیم، و اگر به این درجه نرسیده‌ایم، یقین بدانیم که خدا ما را می‌بیند. تمام عبادات باید با انگیزه رضای پروردگار انجام شوند. ریا و تظاهر بسیار خطرناک و از بدترین گناهان است که دل را فاسد می‌کند.
ایشان در ادامه افزودند: استقامت در دین تا آخرین لحظات زندگی، و اجتناب از گناه و معصیت نیز خاتمه انسان را با ایمان می‌گرداند. خوشا به سعادت کسانی که در لحظه‌ی وفات این خوش‌خبری را از زبان فرشتگان دریافت می‌کنند که «و ابشروا باالجنه التی کنتم توعدون» تمام دنیا در مقابل این خوش‌خبری به اندازه ذره‌ای ارزش ندارد.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: خاتمه به‌خیرشدن باید تمنای هر مومن باشد. البته تمنای خالی کفایت نمی‌کند بلکه باید برای آن تلاش کرد. انفاق فی سبیل الله در ختم‌به‌خیرشدن تأثیر بسیار زیادی دارد. انفاق و خرج کردن در راه خدا از اعمال بزرگی است که موجب جلب رضایت پروردگار می‌شود. الله تعالی سخی است و سخاوتمندی را دوست دارد.
ایشان یادآور شدند: لباس دینداری و تقوا را به تن کنیم. رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم افرادی را در خواب دیدند که لباس برخی از آنان کوتاه و لباس برخی دیگر بلند بود. آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم در پاسخ صحابه که تعبیر این خواب را جویا شدند، لباس را به «دین» تعبیر کردند.

فداکاری معلم خاشی و اقدام وزیر محترم آموزش‌وپرورش قابل تقدیر است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی دیگر از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، به فداکاری معلم خاشی «شهید حمیدرضا گنگوزهی» اشاره کردند و ضمن تحسین اقدام فداکارانه این معلم اظهار داشتند: حادثه معلم در خاش که با فدا کردن جانش، جان سه دانش‌آموز را نجات داد در سطح کشور انعکاس پیدا کرد، به‌طوری‌که ریاست محترم جمهور و سایر مسئولین این اقدام این معلم شهید را تحسین کردند. در حدیث آمده است کسی که بر اثر ریزش دیوار بر سرش کشته شود شهید است.
ایشان در ادامه از توجه ویژه وزیر آموزش‌وپرورش به این حادثه تقدیر کردند و گفتند: اینکه مسئول بلندپایه‌ای مانند وزیر محترم آموزش‌وپرورش با وجود مشغولیت‌های فراوان از تهران به شهرستان خاش و از آنجا به زادگاه معلم شهید سفر می‌کند اقدام بسیار خوب و پسندیده‌ای است. ما از وزیر محترم آموزش‌وپرورش کمال تشکر را داریم که به این عمل معلم بها قایل شدند.

دست به اسلحه بردن در مسجد عملی ننگین است
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به ترور یکی از افراد در شهر خاش اشاره کردند و ضمن اظهار تأسف از این اقدام، خاطرنشان کردند: هفته گذشته در شهر خاش فردی را در داخل مسجد بعد از نماز جمعه ترور کردند. اینکار، اقدامی ننگین و نفرت‌انگیز بود. مسجد خانه خداست. اینکه فردی در داخل مسجد دست به اسلحه ببرد و شخصی را بکشد بسیار ننگین و تأسف برانگیز است.

ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان سیستان‌وبلوچستان در بخش پایانی سخنان‌شان با اشاره به نزدیک‌شدن همایش سالانه دانش‌آموختگی دارالعلوم زاهدان، که در تاریخ ۲۷ رجب ۱۴۳۷ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) برگزار می‌شود، این همایش را «مایه‌ی خیر و برکت» دانستند.
مولانا عبدالحمید همچنین از عموم مردم خواستند ضمن دعا برای قبولیت همایش دانش‌آموختگی دارالعلوم زاهدان، نیازمندی‌های این همایش از قبیل گوشت و برنج و وجه نقد را نیز فراهم نمایند.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *