آخرین اخبار

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید: دهه‌ی اول ذی‌الحجه فرصتی ویژه برای عبادت است

  شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم این هفته نماز جمعه زاهدان (۱۲ شهریور ۱۳۹۵) ضمن تاکید بر استفاده از فرصت‌های زندگی برای آمادگی آخرت، از دهه‌ی اول ذی‌الحجه به‌عنوان «فرصتی ویژه» برای عبادت و بندگی پروردگار یاد کردند. مولانا عبدالحمید در مراسم باشکوه نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: همه ما در این دنیا رهروان […]

اشتراک گذاری
۱۲ شهریور ۱۳۹۵
1291 بازدید
کد مطلب : 4506

 

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم این هفته نماز جمعه زاهدان (۱۲ شهریور ۱۳۹۵) ضمن تاکید بر استفاده از فرصت‌های زندگی برای آمادگی آخرت، از دهه‌ی اول ذی‌الحجه به‌عنوان «فرصتی ویژه» برای عبادت و بندگی پروردگار یاد کردند.
مولانا عبدالحمید در مراسم باشکوه نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: همه ما در این دنیا رهروان راه خدا هستیم و انتهای سفر ما ملاقات با رب‌العالمین است. وضعیت ما در این سفر مشخص نیست که آیا کامیاب می‌شویم و رضایت الله تعالی را حاصل می‌کنیم یا اینکه موجبات ناراضگی پروردگار را فراهم می‌آوریم.
ایشان در ادامه افزودند: هر شب و روزی که از زندگی ما سپری می‌شود، در واقع ما به الله تعالی و به سفر آخرت نزدیک‌تر می‌شویم که باید بیشتر برای این سفر و ملاقات آمادگی کنیم. باید از نعمت‌های سلامتی، راحتی و فراغت که فرصت‌های زندگی هستند به‌خوبی استفاده کنیم.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک ذی‌الحجه، این ماه را «از فرصت‌های ویژه»‌ دانستند و گفتند: در آستانه‌ی ماه ذی‌الحجه قرار داریم و دهه‌ی ذی‌الحجه از فرصت‌های ویژه‌ای است که باید از آن در جهت رسیدن به الله تعالی استفاده کنیم. عبادت در شب‌های این دهه مانند عبادت شب‌‌های قدر اجر و ثواب دارد. روزه‌ی هر روز دهه‌ی اول ذی‌الحجه به اندازه‌ی روزه‌ی یک سال و روزه‌ی روزه عرفه (نهم ذی‌الحجه) به اندازه‌ی روزه‌ی دو سال اجر و پاداش دارد.
ایشان در ادامه تاکید کردند: از فرصت زندگی دنیا باید برای سفر آخرت توشه برداریم. باید برای روزی آمادگی کنیم که مال و فرزند و اولاد به انسان فایده‌ای نمی‌رسانند، بلکه قلبی که از هر نوع کفر و شرک و نفاق پاک بوده و مملو از اخلاص و تقوا باشد به درد انسان می‌خورد.
مدیریت دارالعلوم زاهدان خاطرنشان ساختند: هر نوع اعراض از دستورات الهی، کوچک باشد یا بزرگ، روز قیامت بزرگ شمرده شده و بسیار بد است. لذا باید توبه کنیم و از هر گونه نافرمانی به شدت پرهیز نماییم.

 

 امیدواریم حجاج ایرانی که نتوانستند به سفر حج بروند از برکات این سفر بهره‌مند شوند

امام‌جمعه زاهدان از عدم حضور حجاج ایرانی در مراسم حج امسال نیز اظهار تاسف کردند و گفتند: مردم ما در سال‌های گذشته به‌خاطر بدرقه حجاج ایرانی به حرمین شریفین و استقبال از آنان حال و هوای خاصی داشتند و خوشحال بودند، اما متاسفانه امسال زمینه‌ی این سفر برای ملت ایران فراهم نشد و ملت ایران نتوانست مشرف به این سفر مبارک شود.
ایشان افزودند: متاسفانه آن‌طور که انتظار می‌رفت سعه‌صدر، به‌ویژه از سوی مسئولین عربستان سعودی، نشان داده نشد که ما امیدواریم در آینده زمینه‌ی این سفر مبارک برای همه ما فراهم شود و سلسله‌ی رفت‌وآمد به مسجدالحرام و مسجدالنبی ادامه داشته باشد . همچنین امیدواریم کسانی که عازم این سفر بوده‌اند و نتوانستند مشرف شوند، در اجر و ثواب این حج شریک باشند و الله تعالی همان برکات و رحماتی که بر حجاج امسال نازل می‌فرماید، شامل حال آنان و همه ما نیز بگرداند.

ثبت اسناد مالکیت مناطق شرق زاهدان گامی بزرگ در جهت خدمت به مردم بود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان به ثبت اسناد مالکیت بخشی از زمین‌های شرق زاهدان اشاره کردند و گفتند: جا دارد از استاندار محترم، فرماندار سخت‌کوش، شهردار عزیز، دستگاه‌های قضایی و شورای اسلامی شهر به‌خاطر قدمی که در راستای ثبت اسناد مالکیت بخش بزرگی از زمین‌‌های شرق زاهدان (محله‌های شیرآباد و قاسم‌آباد) برداشتند تقدیر و تشکر نماییم.
ایشان این اقدام را «گامی بزرگ» دانستند و خاطرنشان کردند: اگرچه مسئولین استانی همواره در جهت خدمت به مردم گام برمی‌دارند، اما این اقدام آنان، گام بسیاری بزرگی بود که در راستای خدمت به مردم برداشته شد. مسئولین محترم با سعه‌صدر و دوراندیشی مشکل این مناطق را حل کردند.
امام جمعه زاهدان افزودند: معتقدیم دولتمردان ما باید با دوراندیشی و سعه‌صدر برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم چاره‌اندیشی نمایند و به مسایل مردم با نگاه مثبت نگاه کنند که الحمدلله این نگاه مثبت در استان ما وجود دارد.
ایشان همچنین برای شورای اسلامی شهر زاهدان دعای خیر کردند و از اعضای این شورا خواستند در فرصت باقیمانده کماکان در جهت مردم گام بردارند.

مولانا عبدالحمید در پایان اشاره‌ای هم به برگزاری کلاس‌های شبانه ویژه دانشجویان، دانشگاهیان و فرهنگیان در دارالعلوم زاهدان داشتند و از دانشگاهیان و فرهنگیان خواستند در کنار فراگیری علوم دانشگاهی، با شرکت در این کلاس‌ها علوم دینی و شرعی را نیز از علما و اساتید فن بیاموزند.

منبع: www.abdolhamid.net

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *