آخرین اخبار

عام شدن گناهان در جامعه نتیجه ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عام شدن گناهان در جامعه را نتیجه ترک این فریضه مهم دانستند. خطبه جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه (۳۱ مرداد ۱۳۹۳) پس از تلاوت آیه ﴿وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ […]

اشتراک گذاری
۰۲ شهریور ۱۳۹۳
617 بازدید
کد مطلب : 2877

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عام شدن گناهان در جامعه را نتیجه ترک این فریضه مهم دانستند.
خطبه جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه (۳۱ مرداد ۱۳۹۳) پس از تلاوت آیه ﴿وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ﴾ [آل عمران: ۱۰۴] اظهار داشتند: سنت و روش الهی در گذشته این بوده که برای بقا و نشر دین، که محبوب الله تعالی است، انبیاء را فرستاده است. هر پیامبری که ماموریتش به پایان می رسید پیامبری دیگر مبعوث می شد. اما بعد از رسول اکرم صلی الله علیه وسلم که آخرین پیامبر الهی است دروازه نبوت بسته شده است و این ماموریت بر عهده امت رسول الله صلی الله علیه وسلم سپرده شد.
ایشان در ادامه افزودند: زمانی ما می توانیم کامیاب شویم که بر اصول و پایه و اساس تقوا حرکت کنیم. الله تعالی در قرآن مجید می فرماید که هوشیار باشید که یهود و نصاری می کوشند تا شما را از راه هدایت و راه دین دور کنند، اما شما تقوا پیشه کنید و تقوا راه نجات شماست. وقتی شما پرهیزگار باشید و از گناهان فاصله بگیرید و مطیع دستورات الهی باشید در حفاظت پروردگار هستید. ای مسلمانان برای اینکه قوت و رعب شما دشمنان را مغلوب کند به ریسمان خدا، که همان کتاب خداست، و به سیرت رسول الله صلی الله علیه وسلم چنگ بزنید و وحدت کلمه داشته باشید، زیرا وحدت کلمۀ شما نتیجه تقوای شماست. اگر انسان از تقوا فاصله بگیرد و مبتلا به فحشا و منکرات شود این خطر وجود دارد که ایمان و دین خود را از دست بدهد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه پیرامون اهمیت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کردند: در آیات و احادیث خطاب به مسلمانان تاکید شده است که باید گروهی از شما باشند که مردم را به کارهای نیک دعوت دهند و همواره در فکر اصلاح جامعه باشند. رسول اکرم صلی الله علیه وسلم بارها ابوجهل و ابولهب و دیگر مشرکین را به سوی الله تعالی فرا می خواندند و در این راه هرگز خسته نمی شدند. در حدیث آمده است که شما امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهید قبل از اینکه عذاب خدا بر شما فرود آید و آنگاه دعای هیچکس پذیرفته نشود.
ایشان تاکید کردند: مسلمانان دچار اختلاف و تفرقه هستند و مسئولیت خویش را فراموش کرده و از آن فاصله گرفته اند؛ اگر کسی منکرات را ببیند و سکوت کند و عکس العملی نشان ندهد در واقع به مسئولیت خویش عمل نکرده و در بارگاه خداوند متعال مؤاخذه خواهد شد.
مولانا عبدالحمید با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر رژیم صهیونستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه گفتند: این ظلم سنگینی که بر مردم مظلوم فلسطین جاری است به خاطر فاصله گرفتن مسلمانان از راه هدایت است. تنها راه نجات از مشکلات و مصایب بازگشت به سوی دین است. نباید خداوند نافرمانی شود و حقوق مردم نیز باید رعایت شوند.
ایشان در ادامه عام شدن گناهان در جامعه را نتیجه ترک وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دانستند و گفتند: متاسفانه امروز غفلت عام شده است. مردم به نماز جماعت پایبندی ندارند. مشروبات الکلی و مواد مخدر و فحشا عام شده است. انواع فساد و راه رسم و فرهنگ کفار در بین مسلمانان رایج شده اند و همه اینها نتیجه ترک مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر است. لذا باید با جماعت‎های تبلیغ همکاری کنیم و در راه اصلاح خود و جامعه بکوشیم.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه و نزدیک شدن شروع دانشگاهها و مدارس دولتی، مطالبی مختصر پیرامون اهمیت علم و دانش ایراد نموده و تاکید کردند که والدین به درس و تحصیل فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند، زیرا مهمترین سرمایه والدین فرزندان آنها هستند.
• منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الإسلام مولانا عبدالحمید

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *