آخرین اخبار

علمای دینی در هرات خواستار از بین رفتن اختلافات قومی شدند

شماری از علمای دینی در یک همایش بزرگ مردمی در شهر هرات خواستار پایان دادن به موضوعات قومی در افغانستان شدند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آنلاین علمای دینی در همایش بزرگ مردمی “هفته احیاء سنت نبوی” تحت عنوان «بازگشت مجدد به سیره پیامبر؛ یگانه راه رهایی از همه‌ی […]

اشتراک گذاری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
503 بازدید
کد مطلب : 2288

شماری از علمای دینی در یک همایش بزرگ مردمی در شهر هرات خواستار پایان دادن به موضوعات قومی در افغانستان شدند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آنلاین علمای دینی در همایش بزرگ مردمی “هفته احیاء سنت نبوی” تحت عنوان «بازگشت مجدد به سیره پیامبر؛ یگانه راه رهایی از همه‌ی مشکلات» تاکید کردند که دامن‌زدن به موضوعات قومی در ده سال گذشته بیشتر به گونه‌ای هدفمند، از سوی دشمنان مردم و گروه‌های خاص با هدف امتیازگیری صورت گرفته و از مردم و دولت آینده افغانستان خواهان پایان دادن به این موضوع شدند.
این عالمان دینی همچنان ضمن نگرانی از افزایش فساد اداری در کشور، ایجاد بانک‌های غیراسلامی را یکی از عوامل عمده فساد دانسته و خواهان مصدود ساختن آنها هستند.
علمای دین در ولایت هرات دامن زدن به موضوعات قومی را در کشور محکوم نموده و خواستار توقف این پدیده شدند.
افزایش تشکل‌های قومی و دامن زدن به این موضوعات اخیرا شکایت شمار زیادی از شهروندان افغانستان را به‌دنبال داشته است.
با این حال آگاهان امور سیاسی واکنش عالمان دینی در برابر پدیده‌های تفرقه‌افکن در کشور را تاثیرگذار خوانده و دامن زدن موضوعات قومی به‌ویژه در شرایط کنونی کشور را  خطر ناک می‌خوانند.
علمای هرات همچنین بر پایبندی مردم بر اصول اسلامی تاکید ورزیده و از وزارت‌های اطلاعات و فرهنگ، و حج و اوقاف خواستار راه‌اندازی همایش‌ها و گفتمان‌های اسلامی در کشور شدند.
“هفته احیاء سنت نبوی” همایشی مردمی است که همه ساله از سوی انجمن امام غزالی با محور موضوعات اسلامی در شهر هرات برگزار می‌شود.
مسولان برگزارکننده این همایش می‌گویند: امسال استقبال مردان و زنان از این همایش بی‌سابقه بوده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *