آخرین اخبار

عید سعید فطر در ایتالیا – اسلام دومین دین بزرگ ایتالیا

یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسلمان در ایتالیا، امروز چهارشنبه همزمان با رویت هلال ماه شوال در مساجد و اماکن مذهبی با اقامه نماز عید فطر پایان ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از ایرنا، مسجد بزرگ شهر رم روز چهارشنبه شاهد حضور گسترده و […]

اشتراک گذاری
۱۶ تیر ۱۳۹۵
483 بازدید
کد مطلب : 4322

یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسلمان در ایتالیا، امروز چهارشنبه همزمان با رویت هلال ماه شوال در مساجد و اماکن مذهبی با اقامه نماز عید فطر پایان ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از ایرنا، مسجد بزرگ شهر رم روز چهارشنبه شاهد حضور گسترده و با شکوه مسلمانانی بود که پس از یک ماه عبادت و روزه داری مراسم عید فطر را برگزار کردند.
نماز عید فطر امسال در مسجد بزرگ شهر رم همانند سال های قبل به دلیل انبوه جمعیت در سه نوبت اقامه شد. امام جماعت مسجد بزرگ رم نیز این عید سعید را به مسلمانان تبریک گفت. شماری از مسلمانان در این مراسم با استفاده از صندوق هایی زکات فطریه مسلمانان را جمع آوری کردند.
حضور پرشور و باشکوه مسلمانان در مراسم نماز عید فطر موجب شد تا از ساعات اولیه صبح پلیس با اتخاذ تدابیر امنیتی برخی از خیابانهای منتهی به مسجد رم را بر رفت و امد خودروها مسدود کند.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر ایتالیایی هستند. اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در این کشور است.
اتباع مراکش با ۵۰۴ هزار نفر بیشترین شمار مسلمان را در ایتالیا تشکیل می دهند و به دنبال آنها به ترتیب اتباع مسلمان آلبانی (۲۷۱ هزار نفر)، بنگلادش (۱۱۷ هزار)، تونس (۱۱۱ هزار)، مصر (۱۰۵ هزار)، پاکستان (۱۰۱ هزار)، سنگال (۹۷ هزار)، مقدونیه (۵۹ هزار)، کوزوو (۴۹ هزار)، الجزایر ( ۲۶ هزار)، بوسنی هرزگوین (۲۵ هزار) و ترکیه ( ۲۲ هزار) قرار دارند.

About Author

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *