آخرین اخبار

فتوای دانشمندان اسلامی، در خصوص سکونت در کُره‌ی مریخ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ورد بولتن، این فتوا، در پاسخ به برنامه‌ی مأموریت فضائی طراحی شده به نام «مارس یک»، برای اسکان دائمی بشر بر روی کره‌ی مریخ در سال ۲۰۲۳ صادر گردیده است. اداره‌ی کل اوقاف و امور اسلامی امارات متحده‌ی عربی در این فتوا، مسلمانان را از داوطلب […]

اشتراک گذاری
۰۳ اسفند ۱۳۹۲
300972 بازدید
کد مطلب : 1359

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ورد بولتن، این فتوا، در پاسخ به برنامه‌ی مأموریت فضائی طراحی شده به نام «مارس یک»، برای اسکان دائمی بشر بر روی کره‌ی مریخ در سال ۲۰۲۳ صادر گردیده است. اداره‌ی کل اوقاف و امور اسلامی امارات متحده‌ی عربی در این فتوا، مسلمانان را از داوطلب شدن و نام نویسی برای سفر دائمی به کره‌ی مریخ برحذر داشته است.

در این فتوا آمده است: «این سفر یکطرفه و بدون بازگشت، به مخاطره انداختن حتمی زندگی است و هیچ توجیهی در اسلام ندارد. از آنجائی‌ که امکان زنده ماندن افرادی که به کره‌ی مریخ سفر می‌کنند بسیار کم است، لذا این تصمیم، نوعی داوطلب شدن برای مرگ تلقی می‌شود».

این فتوا، با مقایسه‌ی این تصمیم پرخطر با خودکشی، اعلام کرد که هیچ دلیل عقلی برای مسلمین وجود ندارد که با تن دادن به این مأموریت، جان خود را به مخاطره اندازند. حفظ جان و سالم نگهداشتن آن از هر نوع خطر ممکن، در همه‌ی ادیان تأکید شده و قرآن کریم نیز به روشنی در آیه‌ی ۲۹ سوره‌ی نساء می‌فرماید: «… و خودکشی مکنید و خون همدیگر را نریزید بیگمان خداوند نسبت به شما مهربان خواهد بود».

این انجمن، با ریاست پروفسور دکتر فاروق حماده، دیدگاه قرآن را با توجه با آیات ۹۴- ۹۳ سوره‌ی مریم اعلام کرد: «تمام کسانی که در آسمان‌ها و زمین هستند، بنده‌ی خداوند مهربان (و فرمانبردار یزدان) می‌باشند. او همه‌ی آنان را سرشماری کرده است، و دقیقاً تعدادشان را می‌داند».

محقق اسلامی، دکتر شیخ محمد العشماوی همچنین اضافه کرد: خداوند در آیه‌ی ۱۹۵ سوره‌ی بقره می‌فرماید: «… خود را با دست خویش به هلاکت نیفکنید…».

«خلیج تایم» در امارات متحد‌ی عربی اعلام کرد که، بعد از تخصیص ۶ میلیارد دلار به این پروژه در آوریل ۲۰۱۳، مسلمانان زیادی از جمله ۵۰۰ شهروند عربستان سعودی و دیگر اعراب، جزو هزاران نفری هستند که در سراسر جهان برای انجام این سفر یکطرفه و بدون برگشت به سوی «سیاره‌ی سرخ»، که از جانب کشور هلند حمایت مالی می‌شود، داوطلب شده‌اند.

منبع:  world bulletin

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *