آخرین اخبار

فلسطین تحت فشار غرب، به برای مراجعه نکردن به شورای امنیت

وزیر امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان تحت فشار اروپا و آمریکا است تا درباره طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل، کوتاه بیاید. ریاض مالکی در گفت وگو با رادیوی رسمی صدای فلسطین اعلام کرد: ما مصمم هستیم به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه کنیم ولی […]

اشتراک گذاری
۰۶ بهمن ۱۳۹۳
489 بازدید
کد مطلب : 3398

وزیر امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان تحت فشار اروپا و آمریکا است تا درباره طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل، کوتاه بیاید.

ریاض مالکی در گفت وگو با رادیوی رسمی صدای فلسطین اعلام کرد: ما مصمم هستیم به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه کنیم ولی هنوز تاریخی برای آن تعیین نکرده ایم.

وزیر امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: شماری از کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای عرب از بیم این که واشنگتن پیش نویس قطعنامه فلسطین را برای پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ وتو کند، بر تشکیلات خودگردان فلسطینی اعمال فشار می کنند.

مالکی افزود: این وزارتخانه طرحی برای سفر به پنج کشوری دارد که به تازگی عضو شورای امنیت سازمان ملل شدند تا حمایت آنها را در صورتی که پیش نویس قطعنامه مجدد ارایه شود، جلب کند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، فلسطینی ها نتوانستند حمایت حداقل ۹ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل را برای تصویب رساندن پیش نویس قطعنامه مورد حمایت اعراب که خواستار پایان یافتن اشغالگری اسرائیل تا سال ۲۰۱۷ بود، جلب کنند.

فلسطینی ها بیم آن دارند حتی اگر رای مثبت ۹ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل را به دست بیاورند، ممکن است آمریکا این طرح را وتو کند.

 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *