آخرین اخبار

قانونی شدن جاسوسی از مسلمانان در آمریکا

دادگاهی در آمریکا شکایت چندین گروه اسلامی را علیه فعالیت جاسوسی پلیس نیویورک از اعضای آن رد و اعلام کرد که جاسوسی اداره پلیس نیویورک از این گروه‌ها و مساجد قانونی بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقران سراوان به نقل از “ایرنا” دادگاه فدرال در نیوجرسی آمریکا روز جمعه با رد شکایت […]

اشتراک گذاری
۰۳ اسفند ۱۳۹۲
492 بازدید
کد مطلب : 1348

دادگاهی در آمریکا شکایت چندین گروه اسلامی را علیه فعالیت جاسوسی پلیس نیویورک از اعضای آن رد و اعلام کرد که جاسوسی اداره پلیس نیویورک از این گروه‌ها و مساجد قانونی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقران سراوان به نقل از “ایرنا” دادگاه فدرال در نیوجرسی آمریکا روز جمعه با رد شکایت گروه‌های مذهبی اسلامی از پلیس نیویورک، حکم به قانونی بودن فعالیت جاسوسی پلیس نیویورک علیه تشکل‌های اسلامی و مساجد داد.
چند گروه دانشجویان مسلمان به این دادگاه شکایت کرده بودند که پلیس نیویورک به بهانه «تروریسم» از اعضای آن جاسوسی کرده و آنها را تحت فشار قرار داده است.
به گفته آنها این اقدامات پلیس نیویورک باعث ترس اعضا از مشارکت در فعالیت‌های دسته‌جمعی گروه‌های مذهبی شده و آزادی آنها را نقض کرده است.
منتقدان می‌گویند برنامه جاسوسی پلیس نیویورک جنبه ضداسلامی و تبعیض‌آمیز دارد و پلیس نیویورک باورهای نادرستی از مسلمانان دارد که باید عمیقا مورد بازنگری قرار گیرند.

چندی پیش مرکز ˈائتلاف آزادی‌های مدنی برای مسلمانان آمریکاˈ یک برنامه گسترده جاسوسی پلیس نیویورک علیه مسلمانان را افشا و اعلام کرد: نقض حقوق مسلمانان در شهر نیویورک توسط پلیس این شهر غیرقابل تصور بوده و زنگ خطر را نه تنها برای جامعه مسلمانان بلکه برای همه کسانی که نگران حقوق شهروندی مردم آمریکا هستند به صدا درآورده است.
بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۰۲ پلیس نیویورک با کاربرد روش‌های مختلف دست به جاسوسی از مسلمانان نیویورک زده است.
در بسیاری از موارد پلیس نیویورک تلاش کرده کسانی را از میان مسلمانان برای جاسوسی استخدام کند.
بر اساس گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که مرکز ˈائتلاف آزادی‌های مدنی برای مسلمانان آمریکاˈ در اختیار دارد، پلیس نیویورک از روش‌های تهدیدآمیز، از جمله لغو اقامت در آمریکا، برای وادار کردن مسلمانان به همکاری استفاده می‌کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *