آخرین اخبار

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام، کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی را محکوم کرد

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با صدور بیانیه ای جنایات علیه مسلمانان آفریقای مرکزی را محکوم کرد. به گزارش شفقنا به نقل از رحماء، متن این بیانیه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم وقایع این روزهای آفریقای مرکزی و گروه های درگیر در آن خاطره نسل کشی روآندا در سال۱۹۴۴ را در اذهان […]

اشتراک گذاری
۱۲ اسفند ۱۳۹۲
642 بازدید
کد مطلب : 1600

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با صدور بیانیه ای جنایات علیه مسلمانان آفریقای مرکزی را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از رحماء، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقایع این روزهای آفریقای مرکزی و گروه های درگیر در آن خاطره نسل کشی روآندا در سال۱۹۴۴ را در اذهان زنده می کند. این وقایع از چندین جهت قابل بررسی است:

اول این که: درگیری میان مسلمانان و مسیحیان به بهانه های واهی و غری واقعی و غیر جدی نه تنها از جانب دین اسلام بلکه از جانب همه ی ادیان الهی امری مذموم و غیرالهی است و گروههایی که سردمدار این درگیری ها می باشند چه مسلمان و چه مسیحی اگر با توجیهی دینی دست به کشتار زنان، کودکان و خانواده های بیگناه می زنند کاری به جزء هموار کردن بستر تسلط نیروهای بیگانه بر کشور خود و ثروت های طبیعی خود را انجام نداده اند.

دوم: حضور نیروهای فرانسوی در آفریقای مرکزی در طول دوره ی درگیری به بیان همه نهادهای ناظر بین المللی نتوانسته است از  تعداد کشته شدگان و قربانیان این حادثه بکاهد و بنابر گزارش های سازمان های مسئول، در مواقعی به دلیل حضور جانبدارانه ی نیروهای فرانسوی در درگیری های داخلی این کشور بر دامن زدن به آتش اختلافات و افزایش قربانیان افزوده است، در همین راستا مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام از همه ی کشورهایی که در همسایگی آفریقای مرکزی هستند خواستار حضور و ایفای نقش فعالانه تری در این وقایع می باشد و از نیروهای بیگانه فرانسوی خواستار رعایت قوانین بین المللی در بحث میانجگری میان گروه های درگیر می باشد.

در پایان مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با محکوم کردن این وقایع، نسبت به کشتار مردم بیگناه و محروم آفریقای مرکزی به همه ی نهادهای انسانی مسئول و همچنین دولتها اعلام هشدار می نماید. امید است روزی همه سیاست های داخلی و خارجی کشورها بر همبستگی و حفظ انسجام ملل بیافزاید و راهی برای همزیستی مسالمت آمیز ملت های دارای حاکمیت را فراهم نماید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *