آخرین اخبار

مراسم تشییع جنازه‌ی قاری اسدالله براهویی برگزار شد

مراسم تشییع جنازه‌ی قاری اسدالله براهویی برگزار شد مراسم تشییع جنازه مرحوم قاری اسدالله تاج‌فیروزه (براهویی) استاد حفظ و تجوید شمس‌العلوم ایرانشهر، ظهر امروز (۴ آذر ۱۳۹۶) در زاهدان برگزار شد. به گزارش دارالقرآن دات آی آر به نقل از سنی‌آنلاین، نمازجنازه‌ی مرحوم قاری اسدالله براهویی از قاریان پیشکسوت اهل‌سنت، بعد از نماز ظهر امروز […]

اشتراک گذاری
۰۵ آذر ۱۳۹۶
1321 بازدید
کد مطلب : 5005

مراسم تشییع جنازه‌ی قاری اسدالله براهویی برگزار شد

مراسم تشییع جنازه مرحوم قاری اسدالله تاج‌فیروزه (براهویی) استاد حفظ و تجوید شمس‌العلوم ایرانشهر، ظهر امروز (۴ آذر ۱۳۹۶) در زاهدان برگزار شد.

به گزارش دارالقرآن دات آی آر به نقل از سنی‌آنلاین، نمازجنازه‌ی مرحوم قاری اسدالله براهویی از قاریان پیشکسوت اهل‌سنت، بعد از نماز ظهر امروز در مسجد جامع مکی زاهدان با امامت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید برگزار شد.
مولانا عبدالحمید پیش از اقامه‌ی نمازجنازه، طی سخنانی مرحوم قاری اسدالله براهویی را یکی از اساتید زحمت‌کش شمس‌العلوم ایرانشهر دانستند و گفتند: مرحوم قاری اسدالله بخش بزرگی از عمر خود را به خدمت قرآن در کلاس حفظ سپری کرد. ایشان خدمت بزرگی برای قرآن انجام داد، ده‌ها و بلکه صدها شاگرد به برکت تلاش‌های ایشان حافظ قرآن شدند.
مولانا عبدالحمید افزودند: مرحوم قاری اسدالله در کارشان موفق بودند و مولانا قمرالدین رحمه‌الله [مدیر فقید شمس‌العلوم ایرانشهر] به ایشان توجه و عنایت خاصی داشتند.

 

▫️براساس این گزارش، پس از اقامه‌ی نمازجنازه، پیکر مرحوم قاری اسدالله در قطعه ویژه‌ی علمای آرامستان بهشت محمد (ص) زاهدان انتقال و به خاک سپرده شد.

?مولانا محمدطیب ملازهی مدیر شمس‌العلوم ایرانشهر که در صدر هیئتی از علمای ایرانشهر در مراسم تشییع جنازه‌ی ایشان حضور یافته بود، طی سخنانی با اظهار تأسف از درگذشت مرحوم قاری اسدالله براهویی، از ایشان به‌عنوان یکی از اساتید «زحمت‌کش» و «امانتدار» شمس‌العلوم ایرانشهر یاد کرد.
مولانا ملازهی افزود: مرحوم قاری اسدالله از انسان‌های صالح و خدمتگزار دین بود. ایشان یکی از آن انسان‌های ویژه و نمونه بود که خداوند از آنان به صورت کامل برای دینش کار می‌گیرد.
مدیر شمس‌العلوم ایرانشهر افزود: واقعا ایشان خودشان را برای خدمت دین و قرآن وقف کرده بود، تمام همّ و غم و دغدغه ایشان تعلیم قرآن بود. مرحوم قاری تا پاسی از شب در مدرسه بود و درس شاگردانش را گوش می‌کرد، امروزه کمتر فردی پیدا می‌شود که چنین پایبند باشد.
امام جمعه مسجد نور ایرانشهر در ادامه سخنانش بیان داشت: ایشان امانتدار بسیار کاملی بود، به امور مدرسه خیلی حساس بود، اجازه اسراف نمی‌داد، می‌گفت که اموال مدرسه در دست ما امانت هستند و باید به شکل صحیح از آنها استفاده شود.
ایشان افزود: به نظر من شعبه‌ی حفظ ایشان در جنوب استان ویژه بود، همیشه می‌گفت که برای من کیفیت کار مهم‌ است. در آخرین ملاقاتی که با ایشان داشتم و می‌توانست صحبت کند به محض اینکه من را دید پرسید: کلاس من چطور است؟ مواظب باشید درس شاگردهایم ضایع نشود.

 

▪️گفتنی است مرحوم قاری اسدالله براهویی بیش از دو دهه سابقه‌ی تدریس در شمس‌العلوم ایرانشهر و یک سال در عین‌العلوم گشت را در کارنامه‌ی فعالیت‌های قرآنی خویش داشت. همچنین ایشان مدتی در کویته پاکستان و نیز مدتی در شهرستان سرباز به خدمت قرآن مشغول بود.
قاری براهویی شب گذشته در اثر سکته‌ مغزی در زاهدان درگذشت.

برای دریافت اخبار و مطالب ویژه و فوری ما را دنبال کنید.

? https://telegram.me/Darulquran_ir
? instagram.com/Darulquran.ir
? www.Darulquran.ir

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *