آخرین اخبار

مراسم دانش آموختگی طلاب حوزه علمیه مفتاح العلوم راسک برگزار شد

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از بلوچ پرس: سومین همایش دانش آموختگان طلاب حوزه علمیه مفتاح العلوم راسک با حضور ، امام جمعه اهل سنت زاهدان ، نماینده مردم ایرانشهر و توابع در مجلس شورای اسلامی ، علما و روحانیون شهرهای جنوبی استان در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز برگزار شد. به گزارش […]

اشتراک گذاری
۰۳ خرداد ۱۳۹۳
977 بازدید
کد مطلب : 2348

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از بلوچ پرس: سومین همایش دانش آموختگان طلاب حوزه علمیه مفتاح العلوم راسک با حضور ، امام جمعه اهل سنت زاهدان ، نماینده مردم ایرانشهر و توابع در مجلس شورای اسلامی ، علما و روحانیون شهرهای جنوبی استان در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز برگزار شد.

به گزارش خبرنگاربلوچ پرس ، نماینده مردم شهرستان های ایرانشهر ، سرباز ، دلگان و فنوج در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : عده ای به دنبال آن می باشند که وحدت مردم را برهم زنند و ما باید با ایجاد امنیت ، برادری و ریشه کن کردن اختلافات قومی و قبیله ای مانع نقشه شوم آنان شویم.

محمدسعید اربابی افزود : استان سیستان و بلوچستان برای توسعه و آبادانی همانند دیگر مناطق کشور مورد توجه و اهمیت خاص دولت تدبیر و امید می باشد.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به این منطقه گفت : بزودی شاهد پیشرفت و آبادانی استان سیستان و بلوچستان در تمامی زمینه های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، عمرانی و … خواهیم بود.

اربابی در پایان با اشاره به موضوع مولوی نقشبندی ضمن تشکر از مسوولین امنیتی ، نماینده ولی فقیه در استان ، مسوولین قضایی استان و کشور با توجه به قول مساعد آنان در این خصوص مساعدت لازم را انجام دهند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز گفت : جامعه اهل سنت با همه مسلمانان احساس برادری و اخوت می کند و نسبت به همه انسانهای دنیا نیز حس خیرخواهی و با همه اقوام و فرق احساس همدردی می کند.

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به اینکه راه اهل سنت راه اخوت و برادری می باشد افزود : اهل سنت در همه ی صحنه ها حضوری پرشور داشته است و همواره پا به پای جمهوری اسلامی قدم گذاشته است.

وی با اشاره به ناامنی های اخیر در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد : بعضی افراد افراطی در صدد ایجاد اختلاف بین مردم شیعه و سنی در استان هستند و باید با حفظ اخوت و برادری نگذاریم این اتفاق بیفتد.

مولانا عبدالحمید اظهار داشت : ریختن خون هر کسی چه سنی و چه شیعه و هر قومی حرام است و هر کسی که چنین جنایتی انجام دهد جیره خوار دشمنان است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان افزود : ناامنی در شهرستان سرباز با توجه به بینش و فرهنگ مردم و وجود علما و معتمدین بزرگ مورد قبول نمی باشد و انتظار این است همه مردم برای ریشه کن کردن این نوع جنایت ها منسجم و متحد شوند.

فرماندار شهرستان سرباز نیز در این مراسم گفت : مردم شهرستان سرباز با شرکت در انتخابات دوره یازدهم و اعتماد به دولت تدبیر و امید به ندای رهبری که همان حماسه سیاسی می باشد لبیک گفتند.

حمیدالدین یوسفی افزود : وحدت و انسجام بین مردم ضروری می باشد و برقراری امنیت موجب توسعه منطقه می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرباز ادامه داد : شهرستان سرباز مهد علم بلوچستان و دارای علما و فضلای بزرگ و برجسته ای می باشد.

فرماندار شهرستان سرباز در پایان خواستار کمک علما ، معتمدین و مردم به دولت برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه شد.

امام جمعه اهل تشیع سرباز ، امامان جمعه اهل سنت پلان ، پشامگ ، انزاء و مدیر مدرسه دینی کوه ون طی سخنانی از توجه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کردند.

در پایان این مراسم ، از ۳۸ فاضله و ۱۳ حافظ قرآن تقدیر شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *