آخرین اخبار

مروری بر تازه ترین رویدادهای غزه

*استقبال دبیرکل سازمان ملل متحد از برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در غزه در حالی که حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه همچنان قربانی می گیرد، دبیرکل سازمان ملل به استقبال از برقراری آتش بس ۷۲ ساعته اکتفا کرد. ˈبان کی مونˈ ضمن استقبال از آتش بسی که در نخستین ساعات امروز دوشنبه و پس […]

اشتراک گذاری
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
487 بازدید
کد مطلب : 2800

*استقبال دبیرکل سازمان ملل متحد از برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در غزه

در حالی که حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه همچنان قربانی می گیرد، دبیرکل سازمان ملل به استقبال از برقراری آتش بس ۷۲ ساعته اکتفا کرد.

ˈبان کی مونˈ ضمن استقبال از آتش بسی که در نخستین ساعات امروز دوشنبه و پس از شهادت یک هزار و ۹۳۹ نفر در غزه برقرار شد، طرف های درگیر را به تلاش برای برقراری آتش بس بلند مدت در این منطقه فراخواند.

*فرود اضطراری جنگنده های اف ۱۶ صهیونیست ها در نتیجه اصابت موشک های مقاومت

چندین فروند جنگنده ˈاف ۱۶ˈ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دو هفته پیش از سوی مقاومت فلسطین در نوار غزه هدف قرار گرفته و مجبور به فرود اضطراری شدند.

*حماس: هدف رژیم صهیونیستی به دست آوردن وقت است

ˈحسام زملطˈ مقام روابط خارجی جنبش حماس، هدف رژیم صهیونیستی از مذاکره را به دست آوردن وقت دانست و گفت به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی درباره چیزهای قابل بازگشت مانند باز کردن تونل مذاکره می کند و مدتی پس از مذاکره آن را می بندد.

*صهیونیست ها برای مذاکره به قاهره بازگشتند

هیات نمایندگی رژیم صهیونیستی به منظور مذاکره با میانجی گران مصری درباره راه های پایان دادن به جنگ یک ماهه در نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) به قاهره بازگشتند.

*رخدادهای جاری منطقه برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی طراحی شده است

ˈصالح تورهانˈ رییس انجمن جوانان آناتولی در نشست روسای شعب این بنیاد در آنکارا، اظهار داشت که اشغال عراق، کودتای نظامی مصر، رخدادهای سوریه، تجزیه سودان و استقرار موشک های طرح سپر موشکی ناتو در مالاتیای ترکیه، همگی در راستای طرح امنیت رژیم صهیونیستی انجام شده است.

*آتش سوزی یک کارخانه در غزه ساعاتی پیش از آتش بس جدید

هم زمان با اعلام آتش بس ۷۲ ساعتی از بامداد دوشنبه، حملات رژیم صهیونیستی به غزه منجر به آتش سوزی در یک کارخانه شیمیایی در نوار غزه شد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین خانه شهردار غزه را نیز هدف قرار دادند و این در حالی است که فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی بنا بر گزارش ها با یک آتش بس ۷۲ ساعتی از بامداد دوشنبه موافقت کرده اند.

*خالد مشعل آتش بس دائمی را منوط به لغو محاصره غزه دانست

ˈخالد مشعلˈ رییس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: هرگونه آتش بس دائمی باید به لغو محاصره غزه بیانجامد.

*یک نماینده مجلس رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو شد

ˈایتان کابیلˈ رئیس حزب چپ کار و نماینده کنست رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از عملکرد ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر این رژیم که به شکست وی در مدیریت جنگ غزه انجامید، خواستار استعفای او شد.

*موافقت حماس با آتش بس جدید در غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس با آتش بس جدید در غزه و ازسرگیری مذاکرات موافقت و در عین حال اعلام کرد که هرگونه آتش بس پایدار باید با لغو محاصره غزه همراه باشد.

*فیدل کاسترو بیانیه حمایت از فلسطین را امضا کرد

ˈفیدل کاسترو رییس جمهوری سابق کوبا، یک بیانیه بین المللی در حمایت از فلسطین امضا کرد که در آن خواسته شده است اسراییل به قطعنامه های سازمان ملل احترام بگذارد و نیروهای خود را از غزه، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس خارج کند.

نقل از ایرنا با اندکی تغییر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *