آخرین اخبار

مسلمانان شمال آفریقای مرکزی مجبور به ترک وطن شدند

در پی حمله مسیحیان افراطی به شهر «بوسانگائو» در شمال آفریقای مرکزی، هزاران مسلمان ساکن این منطقه مجبور به ترک کشور به سمت جمهوری چاد شدند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، در پی تشدید خشونت‌ها و حملات افراط‌گرایان مسیحی، هزاران نفر از ساکنان مسلمان شهر بوسانگائو در شمال آفریقای مرکزی برای […]

اشتراک گذاری
۲۵ فروردین ۱۳۹۳
456 بازدید
کد مطلب : 2092

در پی حمله مسیحیان افراطی به شهر «بوسانگائو» در شمال آفریقای مرکزی، هزاران مسلمان ساکن این منطقه مجبور به ترک کشور به سمت جمهوری چاد شدند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، در پی تشدید خشونت‌ها و حملات افراط‌گرایان مسیحی، هزاران نفر از ساکنان مسلمان شهر بوسانگائو در شمال آفریقای مرکزی برای مصون ماندن از  این حملات مجبور به ترک شهر و عزیمت به سمت جمهوری چاد شدند.

اغلب ساکنان کنونی این شهر از افرادی بودند که طی ماه‌های اخیر به دلیل کشتار‌های وسیع توسط مسیحیان افراطی، از دیگر شهرها به شمال آفریقای مرکزی پناه آورده بودند و با پیشروی شبه‌نظامیان آنتی بلکا به سمت بوسانگائو، این‌بار مجبور شدند تا مسیر جمهوری چاد را پیش بگیرند.

پناهندگان مسلمان در مراکز آموزش قرآن و مساجد ساکن شده بودند و حتی در بوسانگائو نیز جایی برای سکونت نداشتند ولی مسیحیان افراطی با تهدید به کشتار، هزاران مسلمان آواره را به سمت جمهوری چاد فراری دادند.

نیروهای امنیتی گزارش دادند که هیچ شهروند مسلمانی در شمال آفریقای مرکزی باقی نمانده است و همه مسلمانان عازم مرز چاد شده‌اند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *