آخرین اخبار

مولانا حبیب الرحمن مطهری:انبیای الهی با تعلیمات خود سعادت همیشگی را برای بشریت به ارمغان آوردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، جناب مولانا حبیب الرحمن مطهری – مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف – در نماز جمعه امروز(۱۲ دیماه ۹۳) اهل سنت خواف، ضمن تبریک ماه ربیع الاول، ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت، با تلاوت آیه« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْ‌سَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرً‌ا وَنَذِیرً‌ا ﴿۴۵﴾ وَدَاعِیًا […]

اشتراک گذاری
۱۳ دی ۱۳۹۳
771 بازدید
کد مطلب : 3276

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، جناب مولانا حبیب الرحمن مطهری – مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف – در نماز جمعه امروز(۱۲ دیماه ۹۳) اهل سنت خواف، ضمن تبریک ماه ربیع الاول، ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت، با تلاوت آیه« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْ‌سَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرً‌ا وَنَذِیرً‌ا ﴿۴۵﴾ وَدَاعِیًا إِلَى اللَّـهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَ‌اجًا مُّنِیرً‌ا ﴿۴۶﴾ »(احزاب) خاطرنشان کردند: روز ولادت پیامبر اکرم (ص) سزاوار است که مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد و به عنوان روز ملی برای انسان باشد. چون روز ولادت پیامبر، روز طلوع سعادت و پیروزی فضایل بر رذائل است.

در تاریخ جهان، گروههای زیادی به انسانیت خدمت کردند و مدعی بودند که فقط خودشان به انسانیت خدمت کرده اند. از جمله آن گروهها عبارتند از: فلاسفه، حکما، ادبا، شعرا، سلاطین و فاتحان، مخترعان و مکتشفان؛ که هر کدام از اینها تصور می کردند فقط آنان بودند که به نوعی به انسان ها خدمت کردند. البته خدمات آنها قابل تقدیر است و نمی شود نادیده گرفت، اما کارهای اینها باعث سعادت واقعی و حقیقی انسانیت نبوده و نخواهد بود.

اما انبیاء(ع) و به خصوص حضرت محمد(ص) افرادی بودند که با تعلیمات خود سعادت بشر را تضمین کردند و انسانیت را به سعادت همیشگی رساندند. آنها، علم درست و صحیح، اعتقاد و یقین بر آن علم و نیز ایجاد انگیزه ی عمل بر آن را به جهانیان عرضه نمودند.

مولانا مطهری با بیان اینکه تمام انبیا برای انسانیت خدماتی به ارمغان آوردند، خاطرنشان کردند: اولین ارمغان انبیا(ع) علم صحیح بود. آنان، علم صحیح در مورد شناخت وجود الله و خالق کائنات، برای انسانیت به ارمغان آوردند. آنچه در عالَم وجود دارد، همه برای انسان خلق شده است؛ اما باید خالق اینها را بشناسیم و اگر خدای ناکرده این چنین نباشد، نوعی بی انصافی است.

ایشان ادامه دادند: متاسفانه امروزه به اندازه ای غفلت زیاد شده که انسان از نعمت ها استفاده می کند، اما فرصت ندارد که نسبت به خالق این نعمت ها تحقیق کند.

ایشان در زمینه بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشتند: قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) ماشین بشریت بی هدف در حرکت بود. اما با بعثت آنحضرت(ص) هدف از خلقت انسانها را به آنها معرفی کردند و اینکه جهان هستی برای یک هدف خلق شده است و پس از زندگی این دنیا، حیات جاویدان دیگری در انتظار انسان است که در آنجا نسبت به زندگی دنیا مورد بازخواست و محاسبه قرار می گیرد.

دومین ارمغان انبیا به انسانیت، یقین کامل و درست بود؛ یقین به علمی که نسبت به الله و خالق کائنات پیدا کرده است.

مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف در این زمینه تصریح فرمودند: امروزه مردم از شناخت و علم زیادی برخوردارند، اما یقین در آنها نیست. از این جهت انبیا آمدند و جوهر یقین را به ما ارائه کردند و آنرا احیا نمودند. چون اگر علم باشد اما یقین بر آن نباشد، بسا اوقات باعث نفاق می شود.

ایشان افزودند: اصحاب پیامبر هر چه علم داشتند، بر آن اعتقاد و یقین داشتند و در آن راه فداکاری می کردند.

سومین ارمغان انبیا به انسانیت، نیروی عمل بود. رسول اکرم (ص) نیروی عمل به شناخت و یقین را در انسانها پیدا کردند و در سایه این شناخت و یقین، وجدان آدمی به قدری نیرومند و قوی گردید که در برابر آن قدرت کنترل هزاران پلیس ناچیز به شمار می آمد.

ایشان تأکید کردند: به برکت همین نیروی درونی بود که وقتی یکی از اصحاب مرتکب عمل ناروا می شد، سراسیمه به محضر آنحضرت(ص) حاضر می شد و درخواست پاکی می کرد. اما متاسفانه امروزه علم و دانش افراد، آنها را از انجام کارهای زشت باز نمی دارد و خیلی چیزهایی را که واضح و آشکار است انکار می کنند.

مولانا مطهری خطاب به نمازگزاران فرمودند: فرهنگ مبتذل غرب از طریق ماهواره ها و وسایل دیگر، در میان امت و جامعه اسلامی به حدّی نفوذ کرده که مرد و زن مسلمان خیلی بی پروا آنرا انجام می دهند و شاید این را برای خود افتخار بدانند.

پیامبر اکرم(ص) به عنوان گلایه و شکایت می فرمایند: امت من از یهود و نصاری و از فرهنگ شان تبعیت خواهند کرد، در حالی که آنچه باعث سعادت شان می شود، همان چیزی است که من برای شان آورده ام.

چهارمین ارمغان انبیا و به خصوص پیامبر اکرم(ص) برای جهانیان، وحدت، اخوت و برادری است. ارمغانی که پیامبر شب ها راز و نیاز می کردند و می فرمودند: بار الها؛ گواهی می دهم که همه بندگان تو با هم برادرند.

سخنران این هفته نماز جمعه اهل سنت خواف در این زمینه خاطرنشان کردند: وحدت، اخوت و برادری از اموری است که در آیات قرآنی و احادیث گهربار رسول الله بسیار بر آن تاکید شده است.

الان با توجه به اینکه کفر در مقابل اسلام و مسلمین قرار گرفته، می طلبد که مسلمانان نیز با همدیگر متحد و متفق باشند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و از افراط و تعصب ناروا بپرهیزند.

ایشان افزودند: وقتی که بحث از وحدت می شود، بدین معنا نیست که سنی شیعه شود و شیعه سنی شود، بلکه باید با حفظ مشترکات خود در کنار یکدیگر زندگی کنند.

ما اهل سنت و جماعت همانطور که بارها گفته شده است، با اهل بیت محبت داریم و این جزء ایمان ماست و شیوه و روش اظهار محبت در کتب ما بیان شده است. بنابراین اگر کسی آن طریقه را تغییر می دهد و خلاف آنچه در کتب عقیده و مذهب آمده است عمل می کند، نقص از جانب خود اوست و به مذهب و صاحب مذهب برنمی گردد و آنرا به حساب مذهب نباید گذاشت.

ایشان تاکید کردند: یکی از مواردی که می تواند وحدت را مستحکم کند، اجرای عدالت در بین شهروندان، احترام به عقاید ، مقدسات ، بزرگان دین و صحابه کرام است و صدا و سیما که رسانه ای ملی است باید این موارد را مدنظر قرار دهد. همچنین نباید سیاسیون این زمان را با صحابه و بزرگان دین مقایسه نمود، چون خداوند در قرآن کریم از آنها تعریف و تمجید نموده است.

مولانا مطهری در خاتمه سخنان خویش، انتخاب جناب مولانا عبدالحمید به عنوان تلاشگر حقوق بشر از سوی کانون مدافعان حقوق بشر را به ایشان تبریک گفته و ضمن تشکر از تلاشهای وحدت طلبانه و بشر دوستانه ایشان، توفیق و سربلندی روزافزون را برای شان از درگاه خداوند مسئلت نمودند.

About Author

یک پاسخ به “مولانا حبیب الرحمن مطهری:انبیای الهی با تعلیمات خود سعادت همیشگی را برای بشریت به ارمغان آوردند”

  1. با سلام مزاحم قدیمی هستم وقت شما بخیر.می خواستم عرض کنم تیتری که سایت مولانا مطهری در مورد سخنرانی جمعه شان گذاشته بود جالب تر و نزدیک تر به بقیه حضرات علما که صحبت هایشان را در سایت وزین خود گذاشته اید هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *