آخرین اخبار

مولانا حبیب الله سپاهی درگذشت + زندگی نامه

پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان اعلام می کند: مولوی حبیب الله سپاهی، معاونت پرورشی مدرسه دارالقرآن سراوان و برادرزاده مولانا اسحاق سپاهی به علت بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.   💠 نگاهی گذرا بر زندگینامه مولوی حبیب الله سپاهی (رحمه‌الله)     ◽ تولد و تحصیلات: مولوی حبیب الله سپاهی فرزند نورمحمد، در ۱۲ […]

اشتراک گذاری
۲۹ آذر ۱۳۹۹
2924 بازدید
کد مطلب : 5455

پایگاه اطلاع‌رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان اعلام می کند: مولوی حبیب الله سپاهی، معاونت پرورشی مدرسه دارالقرآن سراوان و برادرزاده مولانا اسحاق سپاهی به علت بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

 

💠 نگاهی گذرا بر زندگینامه مولوی حبیب الله سپاهی (رحمه‌الله)

 

 

◽ تولد و تحصیلات:

مولوی حبیب الله سپاهی فرزند نورمحمد، در ۱۲ اسفند ۱۳۶۳ در ایرانشهر به دنیا آمد.

تحصیلات دولتی را تا کلاس سوم راهنمایی در ایرانشهر گذراند. با تشویق عموی خود، مولانا اسحاق سپاهی، برای تحصیل علوم دینی به سراوان آمد و کلاس های ابتدایی و روخوانی قرآن را در دارالعلوم زنگیان فراگرفت. در سال ۱۳۷۷ در کلاس اول مقدمات در مدرسه علوم دینی اشاعت التوحید سراوان ثبت نام کرد و تا سالهای پایانی تحصیل در این حوزه از اساتید برجسته آنجا استفاده نمود. ایشان در آخرین سال آموزش، برای فارغ‌التحصیلی به حوزه علمیه دارالعلوم حقانیه ایرانشهر رفت و از محضر اساتید آنجا نیز کمال استفاده را برد و در سال تحصیلی ۸۷-۸۸ از دارالعلوم حقانیه ایرانشهر فارغ‌التحصیل شد.

 

مولوی حبیب الله سپاهی، در دوران طلبگی خود از فعالان فرهنگی در میان طلاب بود که در اکثر برنامه های تربیتی همچون مسابقات سرود، سخنرانی و ساخت مجله و پوستر دیواری فعال بود و چندین بار در مسابقات سرود و سخنرانی مقام آورد و در مراسمات ختم بخاری و … به اجرای سرود می پرداخت. همچنین در ماه های شعبان و رمضان برای تبلیغ دین، به روستا های محروم در منطقه چاهدگال نرماشیر و روستاهای محروم فنوج سفر کرد.

 

◽اساتید:

ایشان در سال های تحصیل در دارالعلوم زنگیان، اشاعت التوحید سراوان و دارالعلوم حقانیه ایرانشهر از محضر اساتید بزرگی همچون: مولانا عبدالصمد دامنی، مولانا محمدامین حسین بر، مولانا یارمحمد امراء، مولانا عبدالغنی دهقانزهی (رح) و‌ مولانا اسحاق سپاهی کسب فیض نمود.

 

◾مسئولیت ها و خدمات:

مرحوم در زمان طلبگی خدمات دینی خود را شروع کرد؛ ایشان در آن دوران امامت جماعت مساجد مختلف شهر سراوان از جمله مسجد فاروقیه کهنه قلعه و مسجد فاطمه الزهرا (خیابان حمزه) برعهده داشت؛ ایشان بعد از فراغت در مسجد قدس و مسجد حضرت محمد به امامت پرداخت.

پس از ورود به مدرسه دارالقرآن، مسئولیت ها و خدمات زیادی را انجام داد؛ معاونت تربیتی، مسئولیت امور اداری دفتر شورای هماهنگی مکاتب خواهران سراوان بزرگ، مسئولیت روضه الاطفال مهد قرآن قدس و مسئولیت واحد فرهنگی و سایت مدرسه دارالقرآن بخشی از خدمات درخشان ایشان بود.

همچنین ایشان کتاب گلدسته چلچله را که حاوی مطالب و اطلاعات دینی مختلف برای جوانان است، در دو جلد تألیف و چاپ نمود.

 

◾وفات:

مرحوم مولوی حبیب الله سپاهی پس از دو سال تحمل بیماری سرطان، سحرگاه چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ دارفانی را وداع گفت. انا لله و انا الیه راجعون

 

اللَّهُمَّ لا تحرمنا أجره، ولا تفتنّا بعده، واغفر لنا وله، واجمعنا معه فی جنّات النّعیم یا ربّ العالمین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *