آخرین اخبار

مولانا حسین پور:به جای جشن میلاد، به سیرت پیامبر رو بیاوریم

شیخ الحدیث مولانا محمّد یوسف حسین پور مدیریت عین العلوم گشت در بیستیمن گردهمایی ائمه‌ی جمعه، جماعات و مدیران و مدرسین مدارس سراوانِ بزرگ که روز چهارشنبه (۱۰/ ۱۰/ ۹۳) در سالن اداره‌ی ارشاد سراوان برگزار گردید، گفت: به جای جشن گرفتن میلاد النبی و اظهار شادمانی، به مطالعه سیرت پیامبر صلی الله علیه وسلم […]

اشتراک گذاری
۱۳ دی ۱۳۹۳
322944 بازدید
کد مطلب : 3268

شیخ الحدیث مولانا محمّد یوسف حسین پور مدیریت عین العلوم گشت در بیستیمن گردهمایی ائمه‌ی جمعه، جماعات و مدیران و مدرسین مدارس سراوانِ بزرگ که روز چهارشنبه (۱۰/ ۱۰/ ۹۳) در سالن اداره‌ی ارشاد سراوان برگزار گردید، گفت: به جای جشن گرفتن میلاد النبی و اظهار شادمانی، به مطالعه سیرت پیامبر صلی الله علیه وسلم رو بیاوریم و سیرت ایشان را در زندگی خود پیاده نماییم و با خرافات و خشونتها مبارزه کنیم.

ایشان با توجه به قرار گرفتن در آستانه‌ی میلاد جناب نبی اکرم صلى الله علیه وسلم فرمود: یقینی است که تولد آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم با توجه به آن نعمت عظمایی که هست، موجب شادمانی و سرور ما قرار می‌گیرد. متأسفانه جلسه‌های شادمانی و سرور در این زمانه به جای این‌که اسوه‌ی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم را در نظر بگیریم و زندگی ایشان را دنبال کنیم، بسا اوقات به وسیله‌ی مسلمانان جهان به صورتی در می‌آید که موجب ناراحتی قلب مبارک آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم قرار می‌گیرد. آن روش‌هایی که در غرب و جاهای دیگر به وسیله‌ی اظهار سروری که با فسق و فجور و… توأم و همراه قرار می‌گیرند و گاهی ما مسلمانان هم این‌گونه سرور و خوشی و شادمانی را اظهار می‌کنیم موجب رنجش قلب مبارک آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم قرار می‌گیرند.

مدیریت عین العلوم گشت افزود: لذا مناسب است ما سیرت جناب نبی اکرم صلى الله علیه وسلم را درست مطالعه نماییم و مردم را راهنمایی کنیم که مسرت‌ها و شادی‌هایشان را طوری انجام دهند که با سیره‌ی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم درست در بیایند. ما باید زندگی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم را در هر شعبه و زاویه و در هر شئونی دنبال کنیم که با زندگی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم وفق پیدا کند و بتوانیم زندگی ایشان را در جامعه‌ی خودمان پیاده کنیم و رفتارمان واقعاً با زندگی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم مطابق و درست در بیاید. بنابراین باید از خرافه گویی‌ها، رسوم بی جا، خشونت‌ها و شدت‌ها و… پرهیز واقعی و کاملی انجام بگیرد.

شیخ الحدیث مولانا حسین پور به اهمیتِ درست نشان دادن سیره‌ی پیامبر صلى الله علیه وسلم پرداخت و گفت: ما باید به گونه‌ای زندگی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم را نمایان کنیم که کفار تحت تأثیر قرار گرفته و به طرف اسلام و مسلمین رو بیاورند نه این‌که حرکت‌های ما موجب نفرت و دوری از اسلام قرار بگیرند؛ آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم به ما توصیه فرموده است که: «بُعِثْتُم مُیَسِّریْنَ»؛ الله تعالى شما را بعثتی داده که سهولت و ارزانی را به مردم نشان بدهید، «وَمَا بُعِثْتُم مُعَسِّرِیْنَ»؛ از شما عُسر و تنگی و شدت پیش نیاید. لهٰذا شما عزیزان اهل علم سعی کنید که این زندگی و دینداریتان مختص به خودتان نباشد و باید بتواند با لباس تقوا، ورع و پرهیزگاریِ خود جامعه را هم متحول بگردانید و تحول درستی در جامعه پدید بیاورید که جامعه هم بدین سو حرکت کند. از خداوند متعال خواستارم علما را به طور صحیح و درست جانشینی و خلافت جناب نبی اکرم صلى الله علیه وسلم عنایت فرماید که زندگی آنان سبب تحول در جامعه‌ی جهانی قرار گیرد.

منبع: سایت رسمی شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور

About Author

یک پاسخ به “مولانا حسین پور:به جای جشن میلاد، به سیرت پیامبر رو بیاوریم”

  1. davmic گفت:

    باسلام
    به این سایت سر بزنید ضرر نمی کنید
    http://www.masaf.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *