آخرین اخبار

مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان: امام حسین مرگ باعزت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح داد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «سنی آن‌لاین»، مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه امروز اهل‌سنت زاهدان (۱ آبان ۱۳۹۴) با اشاره به قیام امام حسین رضی‌الله‌عنه اظهار داشتند: امام حسن و امام حسین رضی‌الله‌عنهما فرزندان گرامی حضرت علی و حضرت فاطمه رضی‌الله‌عنهما و نوه‌های رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم هستند. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم با […]

اشتراک گذاری
۰۲ آبان ۱۳۹۴
502 بازدید
کد مطلب : 4008

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «سنی آن‌لاین»، مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه امروز اهل‌سنت زاهدان (۱ آبان ۱۳۹۴) با اشاره به قیام امام حسین رضی‌الله‌عنه اظهار داشتند: امام حسن و امام حسین رضی‌الله‌عنهما فرزندان گرامی حضرت علی و حضرت فاطمه رضی‌الله‌عنهما و نوه‌های رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم هستند. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم با حضرت حسن و حسین رضی‌الله‌عنهما بسیار محبت و علاقه داشتند.

ایشان در ادامه افزودند: روزی آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم، حضرت حسن را در آغوش گرفتند و فرمودند این فرزند من، سید و آقاست که خداوند متعال به وسیله او بین دو گروه بزرگ از مسلمانان صلح و آشتی برقرار می‌کند. چنان‌که حضرت حسن که بعد از شهادت سیدنا علی رضی‌الله‌عنه زمام امور مسلمین را در دست گرفته بود، زمام امور را به حضرت معاویه رضی‌الله‌عنه سپرد و بدین ترتیب بین دو گروه بزرگ از مسلمانان مصالحه برقرار شد.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: حضرات حسن و حسین رضی‌الله‌عنهما مورد محبت خدا و رسول قرار داشتند. این بزرگواران در سیرت، اخلاق، رفتار و علم با پدر گرامی‌شان حضرت علی رضی‌الله‌عنه و خاندان نبوت شباهت داشتند؛ از همان شجاعت، تقوا، سخاوت و اخلاق و رفتاری که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و حضرت علی و فاطمه‌الزهراء رضی‌الله‌عنهما برخوردار بودند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان به بیان مختصری از واقعه کربلا پرداختند و گفتند: وقتی دین و سرنوشت امت مسلمان در دست یک انسان نااهل، ناتوان، نالایق و ضعیف افتاده بود، حضرت حسین رضی‌الله‌عنه تشخیص داد که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد تمام خون‌هایی که صحابه در بدر و احد و حنین داده‌اند به‌هدر می‌روند و دین و دیانت مردم برباد می‌رود، لذا به‌خاطر حفاظت از دین قیام کرد.
ایشان افزودند: سیدنا حسین رضی‌الله‌عنه وقتی به صحرای کربلا رسید متوجه شد که مردم کوفه و کسانی که قبلا با ایشان بیعت کرده‌ بودند، فرستادۀ ایشان، حضرت مسلم، را به شهادت رساند‌ه‌اند و به‌خاطر منافع دنیا و خدمت به قدرتمندان بیعت خودشان را نقض کرده‌ و قصد مقابله با ایشان را دارند، لذا از آنها اجازه خواست تا بگذارند یا با یزید مذاکره کند، و یا اینکه به همراه یارانش به مدینه منوره بازگردد، اما آنها هیچ‌کدام از این درخواست‌ها را قبول نکردند، بلکه از ایشان خواستند تا به همراه یارانش تسلیم ‌شود. اما امام حسین رضی‌الله‌عنه تسلیم شدن را ذلت دانست و ترجیح داد با آنها بجنگد و به شهادت برسد.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: یزیدیان در صحرای کربلا ظلم‌ها و جنایاتی در حق امام حسین و یارانش روا داشتند که زبان از بیان آنها قاصر است و از تذکرۀ آنها می‌سوزد. اما کسانی که به‌خاطر منافع ظاهری و زودگذر دنیا امام حسین و یارانش را به شهادت رساندند، با ذلت و خواری گرفتار شدند. عبیدالله بن زیاد، شمر و… به هدف و مقصدشان نرسیدند و خداوند متعال آنها را با ذلت و خواری از دنیا برد. یزید هم، که ظلم‌های زیادی مرتکب شده بود که واقعه «حرّه» و حادثه «کربلا» بدترین آنها هستند، در سن جوانی با مریضی مزمن مبتلا شد و از دنیا رفت. این سنت الهی است کسانی که برای رسیدن با %D م%ز د%D%رۈ۰ا شد و از دنیا رفت. ای%Dۆیوی خون‌های بی‌گناهان را می‌ریزند و دست به ظلم و جنایت می‌زنند، هرگز به خواسته‌شان نمی‌رسند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: امام حسین رضی‌الله‌عنه ذلت را تحمل نکرد و مرگ شجاعانه و با عزت را بر اسارت در دست نااهلان و زندگی باذلت ترجیح داد. امام حسین رضی‌الله‌عنه با قیام خود ترجیح عزت بر خواری و ذلت را به امت تعلیم داد و شهادت باعزت را برای خود و یارانش برگزید.
در عصر حاضر نیز بسیاری «حسینی‌» یا «یزیدی‌» هستند
مولانا عبدالحمید در ادامه سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان به «حسینی‌ها» و «یزیدیان» عصر حاضر نیز اشاره کردند و گفتند: امروزه نیز بسیاری از انسان‌ها “حسینی” هستند و بسیاری دیگر “یزیدی”؛ کسانی که برای رسیدن به قدرت دست به ظلم و خون‌ریزی می‌زنند، عدالت را زیرپا می‌گذارند و انسان‌های صالح و خداترس را می‌کشند در مسیر یزید قرار دارند، اما آنانی که در مسیر سنت و روش رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، صحابه و اهل بیت حرکت می‌کنند، حسینی‌های واقعی هستند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان خاطرنشان نمودند: اینکه ما خود را به آن بزرگان نسبت بدهیم و خودمان را «علوی»، «عمری»، «عثمانی» و «حسینی» بنامیم دردی درا دوا نمی‌کند، بلکه باید عمل و سیرت آن بزرگان را در زندگی خود پیاده کنیم و تقوا و پرهیزگاری آنها را اختیار نماییم. کسانی که از سنت‌های رسول اکرم صلی‌الله‌علیه وسلم اتباع می‌کنند و در مسیر اجرای عدالت و مبارزه با ظلم تلاش می‌کنند به رسول‌الله ‌صلی‌الله‌علیه‌وسلم و صحابه و اهل‌بیت نزدیک هستند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان این بخش از سخنان‌شان یادآور شدند: بزرگان صحابه و اهل بیت را فقط در ایام شهادت و ولادت‌شان یاد نکنیم، بلکه در طول سال باید مورد تذکره قرار گیرند و ذکر خیرشان بر زبان باشد و عملکرد آنها را سرلوحۀ خویش قرار دهیم؛ همان‌گونه که بزرگان صحابه و اهل بیت وحدت و اخوت را در میان خودشان رعایت کردند و با یکدیگر محبت داشتند، امروز نیز شیعه و سنی با یکدیگر محبت داشته باشند و وحدت و اخوت و حقوق یکدیگر را رعایت کنند و در بین خود زندگی ایثارگرانه و سعه صدر داشته باشند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان با اشاره به خسارت‌هایی که سیل ناشی از باران‌های اخیر در استان سیستان‌وبلوچستان به برخی منازل در محله‌های حاشیه زاهدان و بخش‌هایی از منطقۀ «تالاب» وارد کرده است، از عموم مردم خواستند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به «مؤسسه خیریه محسنین»- زیر نظر دارالعلوم زاهدان- برسانند تا مؤسسه مذکور این کمک‌ها به خانواده‌های آسیب‌دیده برساند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *