آخرین اخبار

مولانا عبدالحمید: آزادی بیانی که اجازه اهانت می دهد بر خلاف عقل و منطق است.

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به توهینهای مکرر به مقدسات اسلامی در نشریات موهن و دفاع برخی از دولتمردان غربی از این اقدام، «اهانت به دیگران به بهانه آزادی بیان» را «برخلاف عقل و منطق» دانستند. امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نماز جمعه امروز (۳ بهمن ۱۳۹۳) ضمن انتقاد […]

اشتراک گذاری
۰۴ بهمن ۱۳۹۳
776 بازدید
کد مطلب : 3391

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به توهینهای مکرر به مقدسات اسلامی در نشریات موهن و دفاع برخی از دولتمردان غربی از این اقدام، «اهانت به دیگران به بهانه آزادی بیان» را «برخلاف عقل و منطق» دانستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نماز جمعه امروز (۳ بهمن ۱۳۹۳) ضمن انتقاد از سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس، اظهار داشتند: بنده از سخنان نخست وزیر انگلیس در واکنش به اهانت اخیر در اروپا بسیار تعجب کردم که گفته بود: «ما به خاطر دموکراسی نمی توانیم مانع اهانت بشویم، ولی از آنجایی که خودم مسیحی هستم، اگر کسی به حضرت عیسی اهانت کند، احساس می کنم به خودم اهانت شده است.»
امام جمعه اهلسنت زاهدان در واکنش به این سخنان نخست وزیر انگلیس گفتند: واقعا این چه دموکراسی و تمدنی است که به شما اجازه می دهد به مقدسات دیگران اهانت کرده و به دیگران فحش و ناسزا بگویید؟! این آزادی و دموکراسی بر خلاف عقل و منطق بوده و از اساس و پایه اشتباه است. آزادی مطلق در هیچ صورتی جایز نیست، بلکه باید دارای چارچوب باشد.
مدیر دارالعلوم زاهدان خطاب به دولتمردان غربی افزودند: شما از یک طرف می گویید که با تروریزم و افراطگرایی مبارزه می کنید، و از یک طرف مانع اهانت به قرآن و رسول اکرم صلی الله علیه وسلم نمی شوید و اجازه می دهید به مقدسات یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان توهین شود. البته به اعتقاد ما توهین به حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت ابراهیم و حضرت محمد و سایر انبیای الهی، توهین به ملت مسلمان است.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان اهانت به مقدسات را “موجب رشد تروریزم” دانستند و خطاب به سران کشورهای اروپایی گفتند: شما جهانیان را دعوت می دهید که در مبارزه با تروریزم و افراطگرایی با شما همکاری کنند، اما خودتان در راستای رشد و گسترش تروریزم گام برمی دارید. شما کسی را که هیچ ارتباطی با تروریزم ندارد، به سوی افراطگرایی و تروریزم سوق می دهید. اگر کسی به ناموس فردی دیگر ناسزا بگوید، آن فرد هرچند ضعیف باشد، باز هم به ناسزاگوینده حملهور می شود. اهانت به رسول اکرم صلی الله علیه وسلم و سایر مقدسات برای مسلمانان از اهانت به ناموس آنها نیز سنگینتر است.
ایشان در ادامه تاکید کردند: اگر کسی حرف و ادعایی دارد، به جای توهین و بی احترامی و کشیدن کاریکاتور، باید ادعای خودش را در چارچوب منطق و استدلال بیان کند. دموکراسی و تمدن صحیح نیز همین است. این دموکراسی از کجا آمده است که فحش و اهانت و دروغ را جایز می داند؟

اهانت به قرآن و پیامبر اکرم به منزله اعلام جنگ علیه مسلمانان است
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: ما مسلمانان حرمت دیگران را حفظ می کنیم. قرآن کریم، رسول اکرم صلی الله علیه وسلم و تمدن اسلامی به ما اجازه توهین به دیگران را نداده است. ملت مسلمان توهین به خدای عزوجل و اهانت به قرآن کریم و حضرت رسول اکرم را به منزله اعلام جنگ تلقی می کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشتند: ما از دولت های غربی و همه دنیا می خواهیم که حرمت همه ادیان و مذاهب و اندیشه های جهان را حفظ کنند و برای حفظ زندگی مسالمتآمیز به مقدسات توهین نشود.
مولانا عبدالحمید همچنین از اندیشمندان و اصحاب قلم خواستند تا در حد توان خویش برای دفاع از ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم و جلوگیری از اهانت به مقدسات تلاش نمایند.
ایشان در پایان این بخش از سخنانشان با اشاره به راهپیمایی سراسری در کشور در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم صلی الله علیه وسلم، از تمامی نمازگزاران خواستند تا در این راهپیمایی شرکت کنند و اعتراض خودشان را به این اقدام موهن اعلام کنند.

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی حاوی نکات جالبی بود
مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان خود به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی اشاره کردند و گفتند: بنده فرازهایی از نامه رهبر معظم انقلاب را که خطاب به جوانان غربی و اروپایی نوشته بودند، مطالعه کردم. این نامه حاوی مطالب جالبی بود. در بخشی از نامه ایشان آمده بود که برای شناخت اسلام به قرآن و سنت مراجعه کنند. امروزه در زندگی بسیاری از مسلمانان افراط و تفریط وجود دارد. این افراط و تفریط را به حساب دین اسلام نگذارند، بلکه اسلام همان است که در قرآن و سنت موجود است.

منبع: سنی آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *