آخرین اخبار

مولانا قلندر زهی: یهود و نصارا بدترین دشمن مسلمانان هستند که در غزه کشت و کشتار راه انداختند.

وَقَاتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ [البقره : ۲۴۴] مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافاً کَثِیرَهً وَاللّهُ یَقْبِضُ وَیَبْسُطُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ [البقره : ۲۴۵] شیخ القرآن مولانا محمد عثمان(حفظه الله )در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۷ تیر۹۳) مسجد جامع الخلیل خاش ضمن تلاوت آیات ۲۴۴ و۲۴۵ […]

اشتراک گذاری
۳۰ تیر ۱۳۹۳
695 بازدید
کد مطلب : 2616

وَقَاتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ [البقره : ۲۴۴] مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافاً کَثِیرَهً وَاللّهُ یَقْبِضُ وَیَبْسُطُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ [البقره : ۲۴۵] شیخ القرآن مولانا محمد عثمان(حفظه الله )در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۷ تیر۹۳) مسجد جامع الخلیل خاش ضمن تلاوت آیات ۲۴۴ و۲۴۵ سوره بقره فرمودند:
امروز در دهه دوم ماه مبارک رمضان قرار داریم دهه عشق من الله و دهه آزادی گردن ها از آتش جهنم یعنی در دو دهه اول چنان عبادت و بندگی الله تعالی را بجا بیاوریم که در دهه اخیر شایسته این شویم که الله تعالی ما را از آتش جهنم آزاد کند.
روز بیستم رمضان روز فتح مکه است روزی که آن حضرت صلی الله علیه و سلم به شهر مکه فاتحانه وارد شد مکه در هشتم هجری فتح شد و خداوند این فتح عظیم را به مسلمانان تقدیم کرد.
(إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحاً مُّبِیناً) فتح مکه روز فتح مبین و پیروزی امت اسلام است.
(إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ [النصر : ۱] وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجاً [النصر : ۲]) وقتی که امداد خداوند بیاید مردم فوج فوج در اسلام داخل می شوند. قبایل اطراف مکه منتظر بودند که مکه به دست چه کسانی فتح می شود. اگر مکه بدست محمد رسول الله فتح شد این دلیل بر حقانیت و رسالت آن جناب می باشد. چنانچه فتح بدست آن حضرت واقع شد و قبایل به دین اسلام داخل شدند.الله تعالی وعده داد که تا قیامت به شما فتح و پیروزی داده می شود.
مولانا محمد عثمان در ادامه بیانات خود اظهار داشت: امروز جریانهایی در کشورهای اسلامی رخ می دهد که مسلمانان به جان هم افتاده اند حکومتها بر علیه رعیت مسلمان خود توپ و تانک بکار می برند. این فرصت برای صهیونیست غاصب فراهم شده که به غزه حمله کند و زنان ، کودکان و مردم بی دفاع غزه را به خاک و خون بکشد و قتل عام کند بر هیچ کسی رحم نمی کند مساجد و خانه ها در امن نیستند اینجا دست یهود و نصارا در کار است که مسلمانان بر علیه همدیگر دست بکار شوند و همدیگر را بکشند. اسرائیل این غده سرطانی بیت المقدس را اشغال کرده و قدرت نمایی می کند. هیچ کسی سوال نمی کند که چرا این رژیم غاصب این همه جنایت می کند؟
مسلمانان چه وقت حقیقت را درمی یابند خدایا مسلمانان به سوی تو می آیند وحدت و انسجام خود را از تو طلب می کنند.
قرآن می فرماید: (إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعاً یَسْتَضْعِفُ طَائِفَهً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ ) سیاست ناپاک و نجس فرعونی این بود که در میان ملت و رعیت خود صف بندی کند، در میان رعیت تبعیض و سبطی ، قبطی قرار دهد و نا برابری ، بی عدالتی در حقوق شهروندی ، اجتماعی و ملی راه می انداخت. فرعون بود که یک گروه بعنوان سبطی قرار داده بود که آنها را به بردگی کشانده و حقشان را پایمال می کرد و غلام ، کنیز قرار می داد. گروه دوم قبطی که آنها را سردار قرار می داد لذا همین ریشه خشن و بی عدالتی بود که باعث هلاکت فرعون گشت.
وی در ادامه افزود: امروز اختلافاتی که در جهان اسلام است بر اثر بی عدالتی و تبعیض است. یهود و نصارا بدترین دشمن مسلمانان هستند دشمنی آنها از زمان بعثت رسول الله شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. شب و روز علیه مسلمانان برنامه ریزی می کنند که چطور اسلام را تضعیف کنند. همین یهود بودند که به همسر رسول خدا صلی الله علیه و سلم ، حضرت عایشه صدیقه تهمت زدند. و هدفشان بدنام کردن رسول الله بود. ولی از آنجا که خداوند حامی اسلام و رسول الله بود طهارت و پاک دامنی حضرت عایشه رضی الله عنه را بصورت وحی در ۱۸ آیه قرآن به صراحت بیان نموده است. لذا نیاز به دعا و توجه است آن چیزی که ضرورت امت اسلام است ما باید فکر کنیم و دعا کنیم خداوند حال امت را به صدر اسلام باز گرداند. اگر مکه فتح شد بعلت اینکه پیامبر امت را به صراط مستقیم آورد ، پیامبر همه را در یک معیار قرار دهد.
ایشان در ادامه بلال حبشی (رض) را نمونه ای از صحابه فداکار و مجتهد معرفی کرد و بیان نمود: بلال حبشی از کسانی بود که در صف اول نماز ، جهاد ، ایثار و فداکاری قرار داشت. همان فتح و جایگاهی که یک قریشی به رسول الله داشت همان جایگاه را حضرت بلال در نزد رسول الله داشت. بلکه رسول خدا می خواست آن چیزی که باعث دل شکستنی در میان امت است وجود نداشته باشد.
پیامبر صلی الله علیه و سلم محبتی در قلب صحابه کاشت که همه با جان ، مال و فرزند در راه اسلام حاضر شدند و خود را فدای محمد صلی الله علیه و سلم کردند. این را صحابه در همه غزوات نشان دادند چه چیزی صحابه را این طور شیفته کرد؟ این آن تعلیم ، عدالت و مساوات بود که رسول خدا در اسلام و در میان امت کاشته بود. حکومتهایی که می خواهند بزور اسلحه بر مردم حکومت کنند آنها نمی توانند دوام داشته باشند. دولتها بدانند که ظلم و بی عدلتی پایدار نیست. لذا ظلم و بی عدالتی در تمام شرایط در تمام ادیان و بویژه در دین اسلام محکوم است.
(اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى) خداوند می فرماید: عدل کنید ، تقوا و ترس از خدا این است که عدل داشته باشید.
دعا کنید که خداوند شر صهیونیست را از سر مسلمانان کوتاه کند و مسلمانان غزه را متحد بگرداند.
مدیر مدرسه علوم دینی مدینه العلوم خاش در بخش پایانی سخنان خود به چند موضوع اشاره نمود و افزود: موضوع اول این است که ۲۱ رمضان شهادت سیدنا علی رضی الله تعالی عنه می باشد که دست یهود در این جنایات آشکار بود. یکی از فضایل حضرت علی این بود که پدر حسنین ، دو سردار جوانان بهشت است و دیگری اینکه داماد پیامبرصلی الله علیه و سلم است.
موضوع دوم اینکه دهه اخیر ماه مبارک رمضان را شب زنده داری کنید دهه آخر شبهای دعا و عبادت هستند. (الدعا مخ العباده) مغز عبادت دعا است.
ایشان در ادامه به موضوع زکات پرداختند و فرمودند: یکی از فرایض مهم دین زکات است که بیش از هشتاد بار امر به زکات و ادای آن در قرآن ذکر شده است لذا طهارت جان با نماز است و طهارت مال با زکات دادن مال است زکات اموال خود را ادا کنید اگر پول نقد ندارید با فروش املاک ، ماشین و غیره پول زکات خود را پرداخت کنید. زکات چندین فائده دارد که یکی همین طهارت مال است.
مولانا محمد عثمان در ادامه بخش پایانی سخنان خود تاکید نمود اعتکاف سنت پیامبر(ص) است و آن را عبادت خاص بر شمرد و فرمود: اعتکاف عبادت خاصی است که در مسجد ادا می شود اعتکاف عبادت و سنت آن پیامبر اسلام است. آنحضرت صلی الله علیه و سلم در آخر عمر خود دو دهه این ماه مبارک رمضان را در مسجد اعتکاف می نشستند.
وی در آخر اشاره به ادای صدفه فطر نمود که صدقه فطر را قبل از رفتن به عیدگاه پرداخت کنید.
منبع : الخلیل آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *