آخرین اخبار

مولانا محمدعثمان:در ایام محرم انتظار می رود حرمت ها و مقدسات اهل سنت حفظ شوند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن به نقل از الخلیل آنلاین شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان در فرازی از خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۴مهرماه۹۴) مسجد جامع الخلیل خاش ضمن فرار رسیدن ماه محرم فرمود: ماه محرم ماه  حرام و مجاهده است. در ایام این ماه روز دهم را عرب و همچنین اهل کتاب روزه می […]

اشتراک گذاری
۲۵ مهر ۱۳۹۴
636 بازدید
کد مطلب : 3986

به گزارش مدرسه دارالقرآن به نقل از الخلیل آنلاین

شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان در فرازی از خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۴مهرماه۹۴) مسجد جامع الخلیل خاش ضمن فرار رسیدن ماه محرم فرمود:

ماه محرم ماه  حرام و مجاهده است. در ایام این ماه روز دهم را عرب و همچنین اهل کتاب روزه می گرفتند.

در روایات آمده که آن حضرت صلی الله علیه و سلم فرمود: در این روز چرا روزه می گیرند؟ علت روزه گرفتن این است که در این روز دهم محرم ، الله ذوالجلال مستکبر تاریخ ماضی و گذشته (فرعون) را در دریای قلزم غرق نمود و موسی کلیم الله را نجات داده است.

(وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ) الله تعالی می فرماید: ما فرعون را غرق کرده ایم و شما هلاکت او را مشاهده می کردید. موسی و یارانش نگاه می کردند در حالی که فرعون و فرعونی ها در دریای قلزم هلاک می شدند.

ابن عباس رضی الله عنهما فرموده اند: چون پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم (هجرت نموده و)به مدینه آمدند و دیدند که یهودی ها روز عاشورا (دهم محرم)را روز می گیرند از آنها پرسیدند که چرا شما این روز را روزه می گیرید؟ آنها گفتند: این روز نیکی است، الله (متعال) در این روز بنی اسرائیل را از دشمن شان (فرعون) نجات داده و موسی (علیه السلام)این روز را روزه گرفته است (رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمودند: ما به موسی (علیه السلام) ازشما حق دار تریم، لذا خود روزه گرفتند و به صحابه نیز دستور دادند تا که این روز را روزه بگیرند. اما آنها چون یک روز را روزه می گرفتند پیغمبر فرمود: در اسلام یک روز ، روزه نیست لذا نهم و دهم محرم را روزه بگیرید.

در این ایام روزه گرفتن سنت آن حضرت صلی الله علیه و سلم است. الله تعالی گناهان یک سال را به سبب گرفتن روزه در این روز عفو می کند و می بخشد.

آن حضرت صلی الله علیه و سلم می فرماید: بعد از ماه رمضان روزه ای که فضیلتش زیاد است روزه گرفتن نهم و دهم محرم می باشد.

مولانا محمد عثمان در ادامه سخنان خود افزود: شهادت سیدنا حضرت حسین رضی الله تعالی عنه مصادف با همین روز شد. از این جهت اگر بنگریم این روز ، روز تاریخی است که الله ذوالجلال موسی کلیم الله را نجات می دهد و مستکبر زمان (فرعون) را هلاک می کند. همچنین این روز هم روزی است که سیدنا حسین رضی الله عنه با برادران خود بنام ابوبکر ، عمر ، عثمان و در بعضی کتب آمده که دو پسر حضرت علی نامشان ابوبکر بوده است(ابوبکر اکبر و ابوبکر اصغر) و (عمر اکبر و عمر اصغر) و(عثمان اکبر و عثمان اصغر) در کربلا با حضرت حسین به شهادت رسیدند.

در کتابی از شیخ عباس قمی ، زندگی سیدنا حضرت علی رضی الله تعالی عنه را نوشته است در این کتاب آمده که حضرت حسین ۱۸ برادر داشتند و این نشانه محبت حضرت علی رضی الله تعالی عنه به خلفای ثلاثه است که نام فرزندان خود را بنام های آنان بگذارد.

همانطور که در قرآن آمده است: (رُحَمَاء بَیْنَهُمْ) همه صحابه با یکدیگر مهربان بودند و در میان آنها هیچ نوع فاصله ای نبود.

همچنین در کتاب شیخ عباس قمی آمده : ام کلثوم دختر سیدنا علی مرتضی به نکاح و عقد فاروق اعظم عمر بن خطاب رضی الله تعالی عنه در آمده است. حضرت عمر این ازدواج را به این خاطر کرده که جزء اولاد پیغمبر و اهل بیت قرار گیرد.

در حدیث آمده که پیغمبر علیهم الصلاه و السلام فرمود: رابطه هر طائفه ای روز قیامت قطع می شود جز از کسی که رابطه نسبی با من داشته باشد.

پیغمبر صلی الله علیه و سلم فرمود: (الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّه) حسن و حسین سرداران جوانان اهل جنت هستند. عقیده اهل سنت و الجماعت همین است که حضرت حسن و حسین فردای قیامت سرداران جوانان اهل بهشت اند و حضرت ابوبکر و عمر سرداران ریش سفید ها می باشند و سید الشهداء حضرت امیر حمزه رضی الله تعالی عنه سردار شهیدان می باشد. سید النساء حضرت فاطمه الزهرا رضی الله تعالی عنها سردار زنان بهشتی است.

شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان در بخش پایان سخنان خود نسبت به برگزاری مراسمات اهل تشیع در این ماه محرم درخواست نمود که به مقدسات اهل سنت اهانت نشود : در این روز ها که اهل تشیع مراسم دارند درخواست و انتظار ما این است که حرمت ها حفظ شوند امنیت ، توهین و اهانت به صحابه رسول الله صلی الله علیه و سلم نشود چراکه پیغمبر صلی الله علیه و سلم فرمود: (اللَّهَ اللَّهَ فِی أَصْحَابِی اللَّهَ اللَّهَ فِی أَصْحَابِی لَا تَتَّخِذُوهُمْ غَرَضًا بَعْدِی فَمَنْ أَحَبَّهُمْ فَبِحُبِّی أَحَبَّهُمْ وَمَنْ أَبْغَضَهُمْ فَبِبُغْضِیأَبْغَضَهُمْ وَمَنْ آذَاهُمْ فَقَدْ آذَانِی وَمَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَى اللَّهَ وَمَنْ آذَى اللَّهَ یُوشِکُ أَنْ یَأْخُذَهُ) بترسید از الله و اصحاب من را نشانه بد و بی راه گفتن خود قرار ندهید بعد از من ، هر کسی من را دوست داشته باشد با صحابه من محبت می کند. هر کسی با صحابه بغض کرد پس بدانید که او با من دشمنی کرده است وهرکس مرا آزار دهد خدارا آزار داده است وبزودی مجازاتش را خواهد دید. لذا انتظار از برادران تشیع همین است که حرمت ها و مقدسات اهل سنت حفظ شوند.

اهل سنت و الجماعت اهل بیت را دوست دارند و محبت با آنان جز ایمان اهل سنت است.

در صحیح بخاری آمده که ایمان ۷۷ شعبه دارد و یک شعبه آن محبت به رسول الله و دوم محبت با مهاجرین و انصار (صحابه) و سوم محبت با اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و سلم است، این سه شعبه از ایمان می باشند.

مولانا محمد عثمان اظهار نمود: کسانی که گفتند اهل سنت اهل بیت را دوست ندارند یا قبول ندارند این اتهام و دروغ محض است. چراکه اهل سنت تمام اهل بیت را قبول دارند و تمام اهل بیت مورد احترام و محبوب نزد امت اسلام هستند. اهل بیت رشته وحدت و اتحاد بین فرق امت اسلامی هستند.

معنای محبت و دوستی به اهل بیت این نیست که آنها پرستش شوند ، پرستش فقط برای الله تعالی است محبت معناش این است که به سیره و عمل آنها ما عمل کنیم و همانطور که آنها خداوند را عبادت کردند ما هم عبادت کنیم. عبادت برای الله است و اطاعت برای رسول الله است و اقتدا ، اتباع از صحابه ، اهل بیت از دین اسلام است.

مدیر مدرسه علوم دینی مدینه العلوم خاش در آخر سخنان خود با محکوم کردن جنایت های اسرائیلی ها در مناطق فلسطینی نشین و حمله مسلحانه روسیه بر کشور مسلمان و قتل عام زنان و کودکان و افراد بی گناه گفت: امیدواریم این آمریکا و صهیونیست و روسیه جنایتکار و هم پیمانانش که به ناحق خون مسلمانان مظلوم و بی دفاع را بر زمین می ریزند به زودی گرفتار عذاب خداوندی شوند و نابودی آنها را دنیا ببینند چنانچه در گذشته مردم افغانستان این ظالمان را درس عبرتی دادند که در تاریخ ثبت و این مستکبر زمان از هم پاشیده شد.

منبع: الخلیل آنلاین

About Author

یک پاسخ به “مولانا محمدعثمان:در ایام محرم انتظار می رود حرمت ها و مقدسات اهل سنت حفظ شوند.”

  1. محمود گفت:

    با سلام و عرض ادب

    آیا در نظر جناب مولانا روز شهادت سبط پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله روز شادی است یا روز حزن و اندوه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    سوال این است: اگر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) الان زنده می بودند در روز عاشورا برای کشته شدن فرزندشان شادی می کردند و به شکرانه ی آن روزه می گرفتند؟ یا اقامه ی ماتم می نمودند.

    اگر در اخبار صحیح وارد شده که آنحضرت قبل از شهادت آنحضرت می گریستند ؛ آیا اگر زنده می بودند الان بر این مصیبت گریه نمی کردند؟

    محبت عترت امری است واجب بر امت. سوال: آیا شایسته نیست در این روز اهل سنت حزن ناک باشند ولو آنکه عزاداری نکنند؟

    آیا می توان در این روز شاد بود و در قیامت جوابی به پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) داد؟

    فاین تذهبون؟!!

    اما شیعه غیر خدا را نمی پرستد. آیا این توهین شما به شیعیان نیست؟ آیا اقامه ی عزا پرستش محسوب می گردد؟وآیا توسل به ادمه شرک و بت پرستی محسوب می گردد.

    در این صورت باید پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله خود دستور به این امر داده باشند در حدیث عثمان بن حنیف.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *