آخرین اخبار

مولانا محمدعثمان: ندادن زکات و صدقات سبب قحط سالی ، معاصی و زلزله می شود

شیخ القرآن مولانا محمد عثمان در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۴ آذر ۹۶) مسجد جامع الخلیل خاش فرمود: جای خوشحالی است که مسلمانان بیت المقدس را پایتخت فلسطین اعلام کردند و ان شاء الله که برنامه غربی ها ناموفق قرار بگیرد و امت اسلام بتوانند با اتحاد و انسجام بیت المقدس را پایتخت […]

اشتراک گذاری
۲۶ آذر ۱۳۹۶
352103 بازدید
کد مطلب : 5027

شیخ القرآن مولانا محمد عثمان در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۴ آذر ۹۶) مسجد جامع الخلیل خاش فرمود: جای خوشحالی است که مسلمانان بیت المقدس را پایتخت فلسطین اعلام کردند و ان شاء الله که برنامه غربی ها ناموفق قرار بگیرد و امت اسلام بتوانند با اتحاد و انسجام بیت المقدس را پایتخت فلسطین اعلام بکنند.

مولانا محمد عثمان در ادامه به جلسه مجمع فقهی که در این هفته برگزار شده بود اشاره نمود و افزود: این هفته ما جلسه مجمع فقهی را در مسائل مختلف بیع و معاملات در استان داشتیم که شرکت کنندگان زیادی از سطح کشور ( خراسان ، گلستان و …) شرکت داشتند که در مسجد مکی زاهدان به مدت دو روز برگزار شده بود و الحمدلله به نتایج خوبی رسیدند. جای خوشحالی است که علماء در رابطه با مشکلات مردم زحمت می کشند تا مردم در معاملات  دچار مسائل غیرشرعی نشوند و مطابق شریعت اسلام معامله بکنند و لازم است که مردم در رابطه با این مسائل به مراکز دینی و دارالافتاها بروند و  با مفتی ها و علماء مشوره بگیرند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه سخنان خود اظهار کردند: در جلسه مجمع فقهی بیانیه ای بر علیه این تصمیم صهیونیست ها زده شد و نیز درخواست دعا برای این ماه ها و ایام شد که این ایام و ماههای رحمت خدا و نزول باران هستند که الله تعالی رحمات خود را سرازیر بگرداند.

هر عذابی که بیاید به سبب اعمال است خداوند بدون هیچ دلیلی عذاب نمی دهد

مولانا محمد عثمان در ادامه افزودند: در دادن زکات و صدقات دعا بکنید و استغفار بکنید خداوند می فرماید شما استغفار بکنید تا من رحمت خود را نازل بکنم و ندادن زکات و صدقات سبب قحط سالی ، معاصی و سبب این نوع زلزله ها که در شهرهای مختلف رخ می دهد می شود.

وی در پایان اظهار کرد: در همین هفته در کرمان زلزله چند ریشتری شد و در کرمانشاه برای چندمین بار زلزله آمد و این ها هشدار هستند و ما باید به سوی الله تعالی متوجه شویم و ایمان خود را تقویت و توبه بکنیم :  (غَافِرِ الذَّنْبِ وَقَابِلِ التَّوْبِ) نشانه بدبختی است که کسی گناه بکند و آن را به گردن دیگری بیاندازد.

ایشان در آخر سخنان خود فرمودند: در قرآن آمده است: (وَمَا أَصَابَکُمْ مِنْ مُصِیبَهٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ -۳۰ شوری) هر عذابی که می آید به سبب اعمال ما می آیند . خداوند متعال بدون هیچ دلیلی عذاب نمی دهد.

منبع :الخلیل آنلاین 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *