آخرین اخبار

مولانا محمدگل: دلیل مشکلات و مصیبت هایی جامعه مسلمین نا فرمانی از الله تعالی است.

فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُکِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَیْهِمْ أَبْوَابَ کُلِّ شَیْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُواْ بِمَا أُوتُواْ أَخَذْنَاهُم بَغْتَهً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ [الأنعام : ۴۴] فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُواْ وَالْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ [الأنعام : ۴۵]حضرت مولانا محمدگل حفظه الله مدیر مدرسه مخزن العلوم خاش در خطبه های نماز عید سعید قربان شهرستان خاش ضمن تلاوت […]

اشتراک گذاری
۰۳ مهر ۱۳۹۴
820 بازدید
کد مطلب : 3955

فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُکِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَیْهِمْ أَبْوَابَ کُلِّ شَیْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُواْ بِمَا أُوتُواْ أَخَذْنَاهُم بَغْتَهً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ [الأنعام : ۴۴] فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُواْ وَالْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ [الأنعام : ۴۵]حضرت مولانا محمدگل حفظه الله مدیر مدرسه مخزن العلوم خاش در خطبه های نماز عید سعید قربان شهرستان خاش ضمن تلاوت آیات ۴۴ و ۴۵ سوره انعام فرمود:این دو آیه هشداری های از طرف الله تعالی برای بندگانa است.

مولانا محمد گل اظهار کرد: مشکلات و مصیبت هایی که دامن گیر جامعه مسلمین شده ، نا فرمانی های الله تعالی است. اعمال انسان ها سرنوشت ساز زندگی امروز و فردای آنها هستند. بنابراین خدای عزوجل از قوم های گذشته برای پند گرفتن همه امت یاد می فرماید: آنها وقتی نافرمانی و غفلت کردند به عذاب های گوناگون مبتلا شدند و عذاب های قیامت به جای خود محفوظ هستند.

الله ذوالجلال می فرماید: امت محمد صلی الله علیه و سلم اگر مانند قوم های گذشته غفلت بورزید و دنبال نافرمانی ، معصیت بروید ، سرنوشت شما مانند آن گذشتگان می شود.

الله می فرماید: قوم هایی در گذشته نافرمانی را اختیار کردند و به عذاب های گوناگون دچار شدند و دستورات من را که از طرف انبیا و مبلغین و ناصحین پند و اندرز بود فراموش کردند. من چند صباحی وضع مالیاتی و امکانات ظاهری آنها را فراهم می کردم و دروازه های آسمان و زمین را برای مادیات آنها باز می کردم، آنها اظهار خوشی و سرور به مادیات دنیایی خود کردند و نافرمانی مرا را اختیار نمودند و اسرافات ، زیاده روی می کردند تا ناگهان من الله آنها را غافلگیر کردم و یکی پس از دیگری را با عذاب های گوناگون نابود کردم آنها از نا امید ها و محرومان شدند چراکه آن نعمت ها آزمایشی بودند.

آن قوم ها به سبب ظلم های که بر خود می کردند ریشه کن شدند ، نسبت به بندگی پرودگار بی اهمیت بودند.

وَالْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ آن خدایی که این حکمت و قدرت ها را دارد مستحق حمد و ثنا است. لذا این هشداری از گذشتگان به امت اسلام است.

الله ذوالجلال به پیامبر صلی الله علیه و سلم می فرماید: شما به نوبت خود به امتیان اعلام کنید که آن خدایی که با قوم های قبلی عذاب هایی نازل می کرد او همچنان پابرجا است و آن خدا همان خدا ، قادر و توانا است. می تواند از آسمان و زمین عذاب های گوناگونی نازل کند.

در جای دیگر الله تعالی می فرماید: اگر اهل شهر و  سرزمین ایمان درستی می داشتند تقوا و پرهیزگاری الله را وظیفه خود قرار می دادند. من الله برای آنها فیصله رحمت از آسمان و زمین می کردم و برکت به آنها می دادم ، جامعه امن و برخورداری قرار می دادم.

هر گاه تکذیب کنند و دستورات خدا و رسول را پشت سر قرار دهند و اتباع پیرو نفس شیطانی ، خواهشات شوند برای آنها عذاب گوناگونی نازل می کنم.

امروز مسلمانان در وضعیتی قرار دارند که امنیت ، صلح  صفا و صلح رحمی از بین رفته است. وقتی که یک هوشیاری  از قبرستانی گذر کند می بینید که مرده ای را قبر می کنند اوآرزو می کند که کاش  از این وضع امروز زندگی من عوض این مرده دفع می شدم. امروز همان وضعیت به وجود آمده لذا ای مومنان تجدید نظر به زندگی خود کنید.

خداوند می فرماید: هرگاه  ما اراده کنیم اهل شهر و کشوری را هلاک و برباد می کنیم، موت را دسته جمعه بر آنها نمی آوریم اول مقدماتی را فراهم می کنیم و سرکش ها ، ظالمین و متکبرین را وادار به فسق و نافرمانی و گناه  می کنیم . ظلم و گناه وقتی عام شود آنگاه بر چنین قوم و شهری ثابت می شود آنگاه وعده عذاب پروردگار بر سر آنها می آید. بعد از اتمام حجت آنها را برهم می زنیم و با عذاب های گوناگون نیست و نابود می کنیم.

رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و سلم فرمود: این مصیبت ها و عذاب ها در زمانی که این چنین حالات در جامعه ایجاد شوند به وجود می آید. مراقب باشید هر گاه امیران ، حکام و ریش سفیدان شما از نظر اخلاقی و اعمالی بهترین شما باشند و تا مادامیکه سرمایه داران و ثروت مندان شما سخی ترین باشند و تا زمانیکه امورات زندگی و معاشراتی با مشورت دانشمندان و انصافان باشد، قوم و ملت ها این سه حالت را داشته باشند تا آن زمان سر زمین برای شما اهل زمین تا زیر زمین رفتن و موت بهتر است. اما اگر حالت برعکس و دگرگون شود آن زمان زیر زمین برای شما بهتر خواهد بود.

DSCN1581

مولانا محمد گل در پایان سخنان خود به مسئولین نسبت به بازگشایی نمازخانه های اهل سنت در تهران متذکر شد و افزود: نمازخانه هایی که مسلمانان در تهران نماز اقامه می کنند توسط بعضی سلیقه ها و تندروها مسدود شده اند لذا درخواست بازگشایی این نمازخانه ها را داریم تا مسلمانان ایران نگران نباشند چراکه ایران کشور اسلامی و ام القرآن است و باید در پایتخت ایران مجوز ساخت مسجد داده شود تا مسلمانان اهل سنت بتوانند نماز های خود را در مساجد با جماعت بخوانند. مدت ۳۷ سال این درخواست و تقاضاها شده است. در زمان امام راحل رحمه الله تصویب شده بود و حضرت مولانا عبدالعزیز رحمه دستور ساخت آن را گرفت بعد از رحلت این بزرگواران بعضی از تندروها جلوی ساخت مسجد را گرفتند.

در تمام کشورهای غیر اسلامی مسلمانان مسجد دارند چرا ما در ام القرآن مسجد نداشته باشیم؟ این تقاضای اهل سنت است که مجوز ساخت مسجد داده شود چراکه بیش از ۱ میلیون اهل سنت در تهران زندگی می کنند و حق داشتن مسجد را دارند تا برای نظام اسلامی ، رهبر ، رئیس جمهور و امت دعای خیر کنند.

امیدوارم به این تقاضای اهل سنت جواب مثبت داده شود و آن نمازخانه هایی که ممنوع شده اند بازگشایی شوند.

منبع: الخلیل آنلاین

www.alkhalilonline.com

DSCN1580

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *