آخرین اخبار

مولانا محمد عثمان: وحدت زمانی عملی می شود که از آنچه عامل تفرقه است اجتناب کرد.

حضرت شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان (حفظه الله) در خطبه های نماز جمعه اهل سنت این هفته (۱۲ دی ماه ۹۳) مسجد جامع الخلیل خاش به موضوع وحدت و ایام ولادت رسول الله صلی الله علیه و سلم اشاره داشتند و فرمودند: در ایام میمون و مبارکی قرار داریم ایام ولادت سید الانبیاء حضرت محمد […]

اشتراک گذاری
۱۳ دی ۱۳۹۳
672 بازدید
کد مطلب : 3270

حضرت شیخ التفسیر مولانا محمد عثمان (حفظه الله) در خطبه های نماز جمعه اهل سنت این هفته (۱۲ دی ماه ۹۳) مسجد جامع الخلیل خاش به موضوع وحدت و ایام ولادت رسول الله صلی الله علیه و سلم اشاره داشتند و فرمودند:

در ایام میمون و مبارکی قرار داریم ایام ولادت سید الانبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم (۱۲ ربیع الاول) و همچنین رحلت جانگداز آن حضرت می باشد. در کشور توسط رهبر انقلاب اسلامی روز ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت نامگذاری شده و معنایش این است که امت اسلام اتحاد و وحدت داشته باشند. امروز بیش از قبل نیاز به وحدت است اما اگر وحدت قولی و شعاری باشد بی فایده است زمانی وحدت عملی می شود که از هر آنچه  عامل تفرقه است اجتناب کرد. عواملی که باعث وحدت هستند برجسته شوند در میان تمام امت اسلام بویژه در کشور ایران اسلامی که در عصر حاضر منادی وحدت است.

مولانا محمد عثمان افزود: چیزی که ما را به هم نزدیکتر می کند وحدت عملی است که به یکدیگر اعتماد کنیم ، احترام بگذاریم و در کنار هم قرار بگیریم. از هر آنچه که مانع دوری و تفرقه می باشد اجتناب شود و اصل ، اساس وحدت احترام به مقدسات است. احترام به اصحاب و یاران رسول الله صلی الله علیه و سلم خصوصاً خلفای راشدین ، عشره مبشره ، مهاجرین و انصار می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کردند: امروز کسانی که به اصحاب گستاخی و اهانت می کنند خیرخواه امت نیستند. متأسفانه اخیراً در عراق ایام اربعین به خلفای راشدین اهانت شده حتی نام خلفاء را در مسیری که عبور می کردند نوشته اند. ما از علمای عراق آیت الله سیستانی و کسانی که از نظر مذهبی و سیاسی موثر هستند می خواهیم که امروز در این فرصت و زمان اجازه ندهند عاملان تفرقه عملی انجام دهند که موجب توهین و اهانت شود.

ایشان گفتند: اصحاب رسول الله بعد از انبیاء بهترین انسان های روی زمین هستند.  رهبر معظم انقلاب بارها در مناسبت های مختلف بیان داشته اند کسانی که به مسائل اختلافی دست می زنند نه شیعه هستند و نه سنی.

وی گفت: این عملی که در عراق صورت گرفته اهانتی از طرف دشمنان اسلام است.

خطیب جمعه مسجد جامع الخلیل خاش نسبت به اتحاد و وحدت از مراجع تقلید خواستار محکوم کردن این اهانت ها شدند و بیان نمودند: مراجع تقلید در رسانه ها و مجالس این مسئله را محکوم کنند چراکه نیاز به اتحاد ، همدلی و همسویی داریم. خداوند انسان های نادانی که این چنین کارهای تفرقه انگیز و اهانت آمیز انجام می دهند را هدایت کند.

مدیر مدرسه علوم دینی مدینه العلوم خاش در بخش دیگر سخنان خود اشاره به اتفاقات اخیر شهرستان گفتند: برادر کشی کار بسیار بدی است انسان های ارزشمند ،  دیندار ،خیرخواه و صالح از میان ما توسط خود ما نابود می شود که ابزار نابودی آن خود ما قرار می گیریم کاری که نه مورد پسند خداوند و نه رسول الله و اسلام است. فردای قیامت در مقابل این خون ها چه جوابی می دهیم؟ همه مردمی که کشته می شوند افراد بی گناه هستند مجرم همیشه در خفا می باشد.

وی بیان نمود : وظیفه همه ریش سفیدان ، علماء ، سرداران ، مأمورین انتظامی و امنیتی ، شورای تأمین استان و کشور مسئولیت داریم که این جنگ خانمان سوز و این عذاب را بر طرف کنیم. از خداوند کمک بخواهیم که همه به طرف اسلام برگردند. در خواست این است که همه با دعا و حضور فیزیکی متحد شوند و این مسئله برادرکشی را به پایان برسانند. خداوند ما را معاف کند و ما را پیش از این معذب نکند.

ایشان در آخر به کشته شدن یکی از ریش سفیدان این شهرستان اشاره داشتند و فرمودند: متأسفانه افراد سودمندی به شهادت رسیده اند ، در این هفته حاج مهراب براهویی و فرزند نوجوانش به قتل رسیدند که همه بر اثر همین برادر کشی رخ داده است. لذا جنگ قومی و جنگ بین مسلمان و بین امت عذاب است، به عذاب خدا دامن نزنید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی الخلیل آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *