آخرین اخبار

مولانا گرگیج با انتقاد از حذف نام بلوچستان در کتب درسی گفت:بلوچستان جزو مناطق لا ینفک ایران است

مولانا گرگیج با انتقاد از حذف نام بلوچستان در کتب درسی گفت:بلوچستان جزو مناطق لا ینفک ایران است

اشتراک گذاری
۰۹ آبان ۱۳۹۵
804 بازدید
کد مطلب : 4656

مولانا گرگیج با انتقاد از حذف نام بلوچستان در کتب درسی گفت:بلوچستان جزو مناطق لا ینفک ایران است

gorgij-net_-300x225مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” بلوچستان جزو کشور ایران هست” ضمن انتقاد شدید از حذف نام بلوچستان دربرخی از کتب درسی، خواهانپیگیری این موضوع از سوی مسئولین رده بالای کشور شدند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنت آنلاین به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های جمعه ( ۷ آبان ۱۳۹۵) شهرستان آزادشهر با اشاره به حذف نام بلوچستان در برخی از کتب مدارس دولتی خاطرنشان کردند: در فضای مجازی همیشه سخن از حذف نام بلوچستان است، بلوچستان جزو مناطق لا ینفک ایران است و اگر افرادی از نام بلوچستان و قوم بلوچ خوششان نمی آید محترمانه به ما بگویند شما جزو این کشور نیستید که اگر هم این چنین ادعایی کنند ما حرف آنان را نمی پذیریم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: بلوچستان جزو کشور ایران هست و هرگز جدا نخواهد شد، نام بلوچستان را از کتب درسی حذف نکنید زیرا یک گُل با همه رنگ هایش زیبا هست، ما همچنین نمی خواهیم نام و یا اینکه مناطق آذربایجان، کردستان و خوزستان از کشور حذف شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه ” همه اقوام و مذاهب متعلق به ایران هستند” تصریح کردند: ما جزو ملت ایران هستیم و این ملت همواره یکپارچه هست، رنگ ها، زبان ها و مذاهب مختلف کشور باید حفظ شوند زیرا در یک باغ باید هر نوع گلی وجود داشته باشد تا زیبایی آن بیشتر نمایان شود، ما بلوچستان عزیز را جزو ایران می دانیم.

عضو مجمع فقهی ایران با تأکید بر “حفظ نام تاریخی مناطق مختلف کشور” خاطر نشان ساختند: اگر شخصی در ذهن خود قصد نام حذف بلوچستان را دارد مسئولین رده بالا باید جلوی وی را بگیرند، نام های قدیمی مناطق برای ما سند هستند و اعتبار دارند، بنده پیش از این با نام گذاری این استان به نام گلستان مخالف بودم زیرا این منطقه در تاریخ به نام جُرجان شهرت دارد. مولانا گرگیج ادامه دادند: باید اسم استان ما همان جُرجان نام گذاری می شد و گلستان یک اسم سلیقه ای است، در خارج از کشور این منطقه را با نام های جرجان و طَبرستان می شناسند، افرادی که نام مناطق را تغییر می دهند بدانند که این نام گذاری ها هیچ ارزشی برای ما ندارند زیرا باید اسم تاریخی مناطق حفظ شوند.هرگونه عملیات تروریستی از نظر ما محکوم است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهاراتشان با محکومیت عملیات تروریستی در یک دانشکده پلیس شهر کویته پاکستان گفتند: در این هفته انفجار تروریستی در یک دانشکده آموزشی پلیس در شهر کویته پاکستان رخ داد که این نوع حملات از نظر ما محکوم هستند، هرکسی که در هر مکانی عملیات تروریستی انجام دهد ما آن را محکوم می کنیم.

ایشان در ادامه بیان داشتند: در برخی نقاط، گروههای تندرو به دروغ مسئولیت عملیات تروریستی را به خاطر ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به عهده می گیرند در حالی که شاید اصلا اینگونه نباشد و کشور پاکستان نیز انگشت اتهام خود را به سمت هندوستان دراز کرد که البته صحت آن نامشخص است ولی به هر حال اینگونه اعمال از دید ما محکوم هستند.

حجاب یک زن مسلمان عزت اوست

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های امروز به تبیین و جایگاه حجاب در دین اسلام پرداختند و پس از تلاوت آیه ۵۹ سوره احزاب ابراز داشتند: خداوند به همسران و دختران پیامبر (ص) و همچنین زنان مسلمان دستور حجاب داده است، غربی ها با حذف حجاب، انسانیت را بر هم زدند و زنان را عریان در جامعه روانه کردند، انسان به طور فطری حیا دارد و زمانی که آدم و حوا عریان شدند خود را با پهن برگ ها پوشاندند.

ایشان با انتقاد از عملکرد غربی ها در مورد پوشش نامناسب زنان و عدم پایبندی به فطرت انسانی گفتند: غربی ها بدحجابی، بی حیایی و فساد را در جامعه گسترش دادند، دین اسلام برنامه های بسیار مناسبی را تنظیم کرده است که ما همه موظفیم بدان پایبند باشیم، برای یک زن بالاتر از حجاب مسئله دیگری نیست. مولانا گرگیج ضمن اشاره به وظایف زن و مرد در جامعه اظهار داشتند: خداوند انسان ها را به دو نوع متفاوت مرد و زن آفریده است، یکی را به عنوان زن با جسمی ظریف و ضعیف آفریده و مرد را هم قوی و توانا خلق نموده است از این رو خداوند مرد را مکلف کرده که تمامی هزینه ها از قبیل مسکن و پوشاک زن را بپردازد و با وی به خوبی رفتار کند.

عالم برجسته اهل سنت کشور اضافه کردند: مناسب ترین شغل برای یک خانوم، خانه داری است و خداوند وی را موظف کرده که مسئولیت تربیت فرزندان و امور منزل را بر عهده بگیرد، الله ذوالجلال در این آیه به زنان مسلمان دستور داده که چادر را پوشش قرار دهند. مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه ” حجاب یک زن مسلمان عزت اوست ” افزودند: خانومی که با پوشش نامناسب و آرایش تحریک آمیز وارد جامعه می شود در واقع خود را در معرض شکار دیگران قرار داده است، حجاب یک زن مسلمان عزت اوست.

مولانا گرگیج ضمن هشدار به مسلمانان در خصوص کنترل پوشش اعضای خانواده توصیه کردند: اگر عکسی از ناموس ما در فضای مجازی منتشر شود و ما مسئول آن را شناسایی کنیم درصدد قتل وی برمی خیزیم اما از این مسئله غافلیم که ناموس خودمان پیش از این با بدحجابی، خودش را در فضای اجتماعی در معرض نمایش قرار داده است، از گرفتن عکس یادگاری به صورت مختلط و بدحجاب هنگام مراسم به شدت خودداری کنید زیرا این مسایل تبعات ناگواری به همراه دارند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *