آخرین اخبار

میرمرادزهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد پیشنهاد تقسیم استان سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا

هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و زابلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از پیشنهاد خود به رئیس‌جمهور مبنی بر تقسیم استان سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا خبر داد. وی گفت: در دیدار ظهر امروز مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی موضوعات مختلفی مطرح […]

اشتراک گذاری
۲۹ بهمن ۱۳۹۲
512 بازدید
کد مطلب : 1255

هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و زابلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از پیشنهاد خود به رئیس‌جمهور مبنی بر تقسیم استان سیستان و بلوچستان به سه استان مجزا خبر داد.

وی گفت: در دیدار ظهر امروز مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی موضوعات مختلفی مطرح شد که بنده پیشنهاد کردم استان سیستان و بلوچستان به سه بخش مجزا تقسیم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به دلیل مساحت زیاد استان سیستان و بلوچستان معتقدم این استان باید به سه بخش تقسیم شود تا مدیریت و رسیدگی به مشکلات این استان آسان‌تر شود.

میرمرادزهی با بیان اینکه مساحت استان سیستان و بلوچستان ۱۹۸ هزار کیلومتر مربع است،‌ گفت: ‌قطعا مدیریت چنین استانی با مشکلاتی مواجه است،‌ بنابراین در صورت تقسیم این استان به چند بخش مدیریت بهتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان و مردم استان با این موضوع قطعا موافق هستند چرا که به نفع آنها است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه تقسیم این استان تصریح کرد: پیشنهاد دادند کار کارشناسی در این راستا صورت بگیرد و به هر نحوی که کارشناسان معتقدند استان تقسیم شود.

اضافه می‌شود؛ سیستان و بلوچستان‌ به عنوان یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور ۱۱ درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان پهناورترین استان کشور به شمارمی‌رود.

همچنین این استان با داشتن حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی با دو کشور افغانستان و پاکستان و نیز با آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار متصل است.

شما تقسیم استان را چگونه می بینید؟ آیا این کار به نفع مردم استان است؟ چه ایرادات و اشکالاتی می تواند در این طرح کلی وجود داشته باشد و په پیامدهایی خواهد داشت؟

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *