آخرین اخبار

نصایحی به خواهران دلبسته به ترانه های عاشقانه و پیامدهای آن

برخی از دختران با وابسته شدن به ترانه‌های عاشقانه و فحشا توسط شیطان به راه رذیلت کشیده می‌شوند، ترانه های عاشقانه مقدمه ای برای فحشاست زیرا که ترانه ها شهوت را تحریک مینمایند و اینگونه راه برای فحشا هموار می گردد. خداوند متعال می‌فرماید: (وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبِیلِ اللَّـهِ)لقمان ۶٫ […]

اشتراک گذاری
۲۰ مهر ۱۳۹۵
824 بازدید
کد مطلب : 4620

برخی از دختران با وابسته شدن به ترانه‌های عاشقانه و فحشا توسط شیطان به راه رذیلت کشیده می‌شوند، ترانه های عاشقانه مقدمه ای برای فحشاست زیرا که ترانه ها شهوت را تحریک مینمایند و اینگونه راه برای فحشا هموار می گردد.

خداوند متعال می‌فرماید:

(وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبِیلِ اللَّـهِ)لقمان ۶٫

«برخی از مردم کسانی‌اند که سخن بیهوده را خریدارند تا [مردم را] از راه الله گمراه کنند» و مراد از «لهوالحدیث» موسقی است که الله تعالی آن را وسیله گمراهی خوانده است .

و در صحیح بخاری آمده که رسول خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ فرمود: «بی‌شک از امت من کسانی خواهند بود که زنا و ابریشم و خمر و آلات موسیقی را حلال خواهند شمرد».

و نزد ترمذی روایت است که رسول خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ فرمود: «در این امت خسف (به زمین فرو رفتن) و قذف (سنگباران) و مسخ (تغییر خلقت) رخ خواهد داد، و آن هنگامی است که خمر بنوشند و زنان آوازه‌خوان برگیرند و بر آلات موسیقی بنوازند».

لذا علما با استناد به قرآن و حدیث ، صراحتا بر تحریم آلات لهو و لعب حکم نموده‌اند و بدتر هنگامی است که همراه با ترانه و اشعار حاوی عشق و دلدادگی و وصف زیبایی زنان باشد.

بلکه موسیقی مِزمار شیطان است که یاران را با آن به سوی خود می‌کشاند. خداوند متعال می‌فرماید:

(وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَأَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَرَجِلِکَ) اسراء ۶۴٫

«و هر کس از آنان را که توانستی با آوای خود تحریک کن و با سواران و پیادگانت بر آنان بتاز»

ابن مسعود ـ رضی الله عنه ـ می‌گوید: «زنا رقیه‌ی شیطان است» یعنی راه و وسیله‌ی آن. ابن مسعود زمانی این سخن را گفته که ترانه‌ها را کنیزکان می‌خواندند آن هم با دف و شعر فصیح! ، اگر ابن مسعود دوران ما را می‌دید چه می‌گفت که هر جا مملو از انواع موسقی شیطانی است .

 

موسیقی راهی است برای گسترش فحشا و تحریک غرایز

آیا تا به حال شنیده‌ای که ترانه‌خوانی نسبت به زنا هشدار دهد و به فرو هِشتن چشم امر کند یا موضوع دقیقا باالعکس است؟

یا شنیده‌ای که ترانه‌ای در حفظ ناموس مسلمانان و تشویق به روزه و نماز شب بخوانند؟

پاسخ : هرگز!

بدیهی است که موسقی خوانان اغلب به عشق حرام و تعلق قلب به غیر خدا فرا می‌خوانند، و شاید کار به مصیبتی بزرگتر بکشد و آن وابستگی دختر به دختری مانند خود و شیفتگی‌اش به اوست. دوستش می‌دارد نه برای اعمال نیکش بلکه برای فسادش ، برای زیبایی چهره‌اش و لبخند ملیحش! از حرکات او خوشش می‌آید و خنده‌ هایش او را به آتش می‌کشد! تبسمش او را به فتنه می‌اندازد و از هم‌نشینی او انس می‌گیرد، و از همه‌ی کارهای او خوشش می‌آید حتی اگر زشت باشد.

بعضی از دخترها نسبت به چنین دلدادگی و رابطه‌ای سهل‌انگاری می‌کنند و یا شاید حرکاتی از خود نشان دهند که خواهان چنین رابطه‌ای هستند.

چه بسیار هستند اینگونه دختران که حرکت‌ها و خنده‌هایشان دارای نوعی ناز و غمزه است. حتی طرز حرف زدن و راه رفتنشان، علاوه بر پوشیدن لباس‌های تنگ و ناز و عشوه و دست کشیدن‌های گاه و بی‌گاه و بوسه و رد و بدل کردن نامه‌های عاشقانه و هدایای شیطانی، و چنین مظاهری را می‌توان در مدارس و دانشگاه‌ها دید.

ظاهرا چنین وضعیتی به معنی زیر پا نهادن فطرت است که می تواند خطر نزول عذابی را به دنبال داشته باشد همانگونه که بر قوم لوط نازل شد .

در میان قوم لوط مردانشان به مردان پرداختند و زنانشان به زنان.

خداوند متعال خبر این فاجران را در کتاب خود آورده که لوط به آنان گفت:

(وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَهَ مَا سَبَقَکُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِینَ) اعراف ۸۰٫

«و لوط را [فرستادیم] هنگامی که به قوم خود گفت: آیا آن کار زشت[ی] را مرتکب می‌شوید که هیچ کس از جهانیان در آن از شما پیشی نگرفته است؟»

هنگامی که چنین شود نزدیک است که زمین از هر سو کشیده شود و کوه‌ها از جا برداشته شوند.

خداوند انواع عذاب را بر هیچ امتی یکجا نازل نکرده چنان که بر قوم لوط نازل کرد: چشم‌هایشان را تاریک کرد و چهره‌شان را تیره ساخت و جبرئیل را امر کرد تا شهرهایشان را از زمین بکند و بر آنان برعکس کند ، سپس آنان را به زمین فرو برد و سنگ‌هایی از سجیل بر آنان نازل کرد!

خداوند متعال می‌فرماید:

(فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهَا حِجَارَهً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ) هود ۸۲٫

«پس چون فرمانِ ما آمد، آن [شهر] را زیر و زبر کردیم و سنگ‌پاره‌هایی از [نوع] سجیل بر آن فرو ریختیم».

و اینگونه نشانه‌ای شدند برای جهانیان و اندرزی برای متقیان و تنبیهی برای مجرمان .

در حالی گرفتار عذاب شدند که در خواب بودند و هیچی مانع عذاب خداوند نگشت ، لذت‌ها رفت و حسرت‌ها ماند و شهوت‌ها گذشت.

اگر آنان را ببینی که آتش چهره‌هایشان را می‌سوزاند، و از دهان و بینی‌شان شعله می‌کشد ، و آنان در طبقه‌های دوزخ جام‌های حمیم را بالا می‌کشند.

و در حالی که بر چهره‌هایشان به زمین کشیده می‌شوند به آنان می‌گویند: بچشید آنچه را که انجام می‌دادید:

(اصْلَوْهَا فَاصْبِرُوا أَوْ لَا تَصْبِرُوا سَوَاءٌ عَلَیْکُمْ ۖ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ) طور ۱۶٫

«به آن وارد شوید، پس صبر کنید یا صبر نکنید برایتان یکی است؛ همانا برای آنچه انجام می‌دادید جزا داده می‌شوید»…

چنین عذابی از ستمگران دور نیست

همچنین از رسول خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ با سند صحیح روایت است که فرمود: «بیشترین چیزی که از آن بر امتم بیم دارم کار قوم لوط است» روایت ترمذی

و نزد ابن حبان با سند صحیح روایت است که فرمود: «خداوند لعنت کند کسانی را که کار قوم لوط را انجام دهند، خداوند لعنت کند کسانی را که کار قوم لوط را انجام دهند ،خداوند لعنت کند کسانی را که کار قوم لوط را انجام دهند».

و در مسند امام احمد با سند صحیح از رسول خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ روایت است که فرمود: «هر کس را که دیدید عمل قوم لوط را انجام می‌دهد، بکشید؛ فاعل و مفعول را».

ابن عباس ـ رضی الله عنهما ـ می‌گوید: شخص لواط‌کار، اگر بدون توبه از دنیا رفت در قبر خود به صورت خوک مسخ می‌شود.

اما کسی که بر نفس خود زیاده‌روی نموده و دچار چنین کاری شده باید فورا توبه و استغفار نماید و به سوی آن عزیز غفار بازگردد.

(قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚإِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ﴿۵٣﴾ وَأَنِیبُوا إِلَىٰ رَبِّکُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ ﴿۵۴﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ مِنْ رَبِّکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ الْعَذَابُ بَغْتَهً وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ) زمر ۵۳ – ۵۵٫

«بگو ای بندگان من که بر خویشتن زیاده‌روی روا داشته‌اید از رحمت الله نومید مشوید؛ در حقیقت الله همه‌ی گناهان را می‌آمرزد که او خود آمرزنده‌ی مهربان است (۵۳) و پیش از آنکه شما را عذاب در رسد و دیگر یاری نشوید به سوی پروردگارتان باز گردید و تسلیم او شوید (۵۴) پیش از آنکه به طور ناگهانی و در حالی که حدس نمی‌زنید شما را عذاب در رسد نیکوترین چیزی را که از جانب پروردگارتان به سوی شما نازل آمده است پیروی کنید»

خواهرمسلمانم.. شماره تلفن‌ها و نامه‌هایی را که داری پاره کن و عکس‌ها و سی‌دی‌ها و فیلم‌ها را دور بریز. ثابت کن که محبت خداوند برایت بزرگتر از هر عشق دیگری است. ثابت کن که طاعت خداوند را بر طاعت نفس و شیطان مقدم می‌داری.

__________

برگرفته از کتاب:داستان آن دختر… ‌نویسنده:محمد العریفی

منبع: پایگاه وااسلاماه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *