آخرین اخبار

نمایندگان پارلمان پرتغال خواستار به رسمیت شناختن فلسطین

نمایندگان پارلمان پرتغال روز جمعه از دولت این کشور خواستند کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش فارس، پارلمان پرتغال روز جمعه با تصویب طرحی غیرالزام‌آور، از دولت این کشور خواست کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، تصویب این لایحه در حالی صورت گرفت که همانطور که انتظار […]

اشتراک گذاری
۲۲ آذر ۱۳۹۳
499 بازدید
کد مطلب : 3190

نمایندگان پارلمان پرتغال روز جمعه از دولت این کشور خواستند کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.
به گزارش فارس، پارلمان پرتغال روز جمعه با تصویب طرحی غیرالزام‌آور، از دولت این کشور خواست کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، تصویب این لایحه در حالی صورت گرفت که همانطور که انتظار می‌رفت، هم نمایندگان حامی دولت و هم اعضای جناح مخالف دولت در پارلمان، رأی مثبت بالایی به آن دادند.
این طرح که به صورت مشترک از سوی حزب حاکم میانه‌رو راستگرا و اپوزیسیون سوسیالیست به صحن پارلمان معرفی شده بود، از دولت این کشور خواسته است تا «فلسطین را به عنوان کشوری مستقل و دارای حاکمیت، در هماهنگی با اتحادیه اروپا به رسمیت بشناسد.»
در ماه‌های اخیر، پارلمان‌های چندین کشور اروپایی با هدف پیشبرد مذاکرات سازش و در پاسخ به تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم‌صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، به صورت نمادین کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. با این وجود، این اقدام که از سوی کشورهایی چون انگلیس، فرانسه، بلژیک، اسپانیا و ایرلند صورت گرفته، اثری در سیاست خارجی آن‌ها نداشته و تنها اقدامی تبلیغاتی به شمار می‌آید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *