آخرین اخبار

نماینده زاهدان : از استاندار می خواهم به شایستگان بلوچ به عدالت نگریسته شود

نماینده زاهدان : از استاندار می خواهم به شایستگان بلوچ به عدالت نگریسته شود دکتر کاشانی گفت : جا دارد از ظرفیت و شایستگان بلوچ در اداره استان استفاده بیشتری گردد همچنین از استاندار می خواهم در جهت مصلحت نظام و منویات مقام معظم رهبری که به تنوع و تکثر اقوام به عنوان یک فرصت […]

اشتراک گذاری
۲۷ مرداد ۱۳۹۳
814 بازدید
کد مطلب : 2864

نماینده زاهدان : از استاندار می خواهم به شایستگان بلوچ به عدالت نگریسته شود
دکتر کاشانی گفت : جا دارد از ظرفیت و شایستگان بلوچ در اداره استان استفاده بیشتری گردد همچنین از استاندار می خواهم در جهت مصلحت نظام و منویات مقام معظم رهبری که به تنوع و تکثر اقوام به عنوان یک فرصت می نگرند جامه عمل پوشانده شود و به شایستگان این قوم که مرزداران غیور و ایرانیان اصیل و وفادار به آب و خاک کشور می باشند به عدالت نگریسته شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که توسعه یافتگی استان سیستان و بلوچستان متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی استان و متکی بر اصول اخلاقی و استفاده ازنخبگان و شایستگان اقوام و مذاهب این سامان باشد.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از :دندای زاهدان ناصر کاشانی در نشست علنی یکشنبه ۲۶ مرداد ماه در نطق میان دستور خود ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: از دستگاه امنیتی استان جهت آزادی شمشیرباز گروگان گرفته شده تشکر می‌کنم همچنین جنایت اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی و حامیان جنایتکارش را در نوار غزه و کشتار زنان و مردان بیگانه را محکوم می نمایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم مقاومت مردم غزه مجددا شکستی سهمگین به جنایتکاران صهیونیست وارد آورد زیرا وعده خداوند حق است و محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هیچ ترفندی برای دشمنی با اسلام رویگردان نیستند بهترین حربه برای مقابله با این اقدامات، وحدت واقعی بین مسلمانان جهان است چرا که مسلمین مشترکات زیادی مثل خداوند، قبله، پیامبر، حج، زکات، روزه و مسائل دیگر دارند که همین مشترکات می تواند از آنها یک ملت واحد بسازد و قدرت عظیم و توانمند به وجود آورد بنابراین ملت‌های مسلمان باید از مباحثی که باعث کدورت و اختلاف می شود خودداری نمایند.

کاشانی تصریح کرد: بر ما لازم است به بزرگان و شخصیت های فرق اسلامی احترام گذاشته و از حدود منطق و استدلال خارج نشویم ضمن اینکه به یکدیگر تهمت کفر نزنیم که یکی از مشکلات کنونی جهان اسلام تندروی و افراط و برداشت های نادرست در دین است که رواج این تفکر در دین بر خلاف موازین شرعی بوده و بیشترین آسیب را به اسلام را خواهد زد.

وی همچنین به همایشی که در ماه مبارک رمضان در زاهدان برگزار شد اشاره کرد و گفت: در همایشی در زمینه تحکیم وحدت که در ماه مبارک رمضان امسال با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان در زاهدان برگزار شد، جنایت گروه های تندروی تکفیری محکوم و بیانیه صادر شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که نشان از حسن انتخاب همیشگی و تشخیص جامع بینانه و مدبرانه مقام معظم رهبری می باشد نامگذاری شد لذا توجه ایشان به بحث فرهنگ به عنوان بحث زیرساخت کشور و عامل برون رفت از مسائل و مشکلات در همه حوزه ها نشان از تدبر و اشراف ایشان به تمام مسائل کشور دارد و باید دولت برنامه ای ویژه برای کشور و به ویژه توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیریت باید به گونه ای باشد که توسعه یافتگی استان متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافایایی و تاریخی استان و متکی بر اصول اخلاقی و استفاده از نخبگان و شایستگان اقوام و مذاهب این سامان باشد همچنین استان سیستان و بلوچستان و زاهدان جزو نخستین مراکز استان است که بیشترین آمار بیکاری را دارد و باید از استخدام ویژه به علت عدم رشد زیرساخت‌ها برخوردار شود، در صورتی که برنامه ریزی عملی برای اشتغال زایی توسعه مراکز فرهنگی ورزشی و آموزشی انجام نشود آثار زیانباری بر چهره استان خواهد گذاشت.

کاشانی همچنین با ابراز تأسف از عدم استفاده از ظرفیت های موجود در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: جای تأسف است مردم استان با وجود ظرفیت های شیلات، کشاورزی، دامداری صنعت و بازرگانی باید از فقر رنج ببرند، آیا این زیبنده مردمی است که با دل و جان خود ازمرزهای کشور حفاظت میکنند و آیا این دستمزد صبوری این مردم نجیب است؟، پس احداث بازارچه‌های مرزی و احیای شهرک های صنعتی و حمایت از بخش خصوصی و تقویت منطقه آزاد صنعتی تجاری چابهار، احداث صنایع تبدیلی و وابسته به بخش کشاورزی و توجه جدی به روستا و تدوین برنامه برای صنعت توریست خواهد توانست استان را از یک استان عقب افتاده به یکی از توسعه ترین استان های کشور مبدل سازد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برنامه ریزی صحیح و اختصاص صد در صد اعتبارات عمرانی می تواند چاره ساز برون رفت از وضع کنونی باشد همچنین توسعه همه جانبه به خصوص توسعه نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب یکی از ملزومات عزم ملی ومدیریت جهادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه بدون مشارکت همه اقشار و اقوام و مذاهب استان امکان پذیر نخواهد بود، یادآور شد: مشارکت و استفاده از شایستگان استان در اداره امور کشور کلید توسعه ملی و تبع آن استان خواهد بود ضمن اینکه دولت باید به قول هایی که باعث جمع آوری رأی در زمان انتخابات شد عمل نماید تا اعتماد مردم و مذاهبی که شاکله جمعیتی کشور را تشکیل می دهند بیش از پیش جلب گردد و موجبات نارضایتی آنها فراهم نشود.

کاشانی ادامه داد: جا دارد از ظرفیت و شایستگان بلوچ در اداره استان استفاده بیشتری گردد همچنین از استاندار می خواهم در جهت مصلحت نظام و منویات مقام معظم رهبری که به تنوع و تکثر اقوام به عنوان یک فرصت می نگرند جامه عمل پوشانده شود و به شایستگان این قوم که مرزداران غیور و ایرانیان اصیل و وفادار به آب و خاک کشور می باشند به عدالت نگریسته شود.

وی افزود: یکی دیگر از موانع رشد و پیشرفت استان، عدم وجود گاز در استان به خصوص شهرستان زاهدان است که به عنوان یازدهمین کلان شهر و به عنوان تنها مرکز استان کشور فاقد لوله کشی گاز می باشد لذا از ریاست جمهوری خواستارم پیرو قولی که در سفرشان در شورای اداری استان دادند دستور پیگیری و تسریع روند گازکشی از ایرانشهر به زاهدان و سایر شهرهای استان را بدهند و مردم را به این آرزوی دیرینه شان برساند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: شهر زاهدان متأسفانه با مشکلاتی مثل حاشیه نشینی و وجود بافت های فرسوده مواجه است از طرفی سرانه درآمدی شهرداری زاهدان نسبت به سایر کلان شهرها و مراکز استان در پایین ترین حد قرار دارد که باعث عدم ارائه خدمات مطلوب شهری به شهروندان شده و وضعیت نابسامان آسفالت معابر و کمبود سرانه فضای سبز و تفریحگاه به ویژه مشکلاتی را به وجود آورده که دولت باید شرایط لازم جهت تأمین درآمد پایدار شهری را فراهم آورد.

کاشانی افزود: با توجه به موضوعات فرهنگی، اجتماعی واقتصاد حاشیه شهر زاهدان که یک سوم جمعیت این شهر را تشکیل می دهد باید در اولویت قرار گیرد همچنین حدود ۸۰ هزار نفر از شهروندان حاشیه نشین زاهدان از دسترسی به آب آشامیدنی محروم اند و از وزیر نیرو خواستارم هرچه سریع تر مصوبات استانی هیئت دولت در خصوص تأمین آب را اجرایی نماید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: احترام به عموم باید در رأس امور باشد که در ایست های بازرسی ورودی شهر زاهدان این مسئله مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه رسومات مردم هر منطقه عامل موثری در حفظ امنیت منطقه خواهد داشت و باید به لباس اصیل مردان استان و سنت گذاشتن محاسن که یک سنت نبوی است به دیده احترام نگریست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان مشکل معیشت مردم مهم ترین مشکل کشور است دانست و تصریح کرد مطرح کردن استیضاح در این شرایط مشکلی از مردم برطرف نمی کند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *