آخرین اخبار

نگرانی عفو بین‌الملل از «پاکسازی قومی» در آفریقای مرکزی

سازمان عفو بین الملل در واکنش به قتل عام مسلمانان در آفریقای جنوبی، در خصوص «پاکسازی قومی» در این کشور ابراز نگرانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از برخی منابع خبری، سازمان فرادولتی عفو بین ‌المللی روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه با هشدار در مورد آنچه در جمهوری آفریقای مرکزی […]

اشتراک گذاری
۲۴ بهمن ۱۳۹۲
520 بازدید
کد مطلب : 1133

سازمان عفو بین الملل در واکنش به قتل عام مسلمانان در آفریقای جنوبی، در خصوص «پاکسازی قومی» در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از برخی منابع خبری، سازمان فرادولتی عفو بین ‌المللی روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه با هشدار در مورد آنچه در جمهوری آفریقای مرکزی در جریان است، نگرانی خود را در مورد به ‌راه افتادن «پاکسازی قومی» علیه مسلمانان آن کشور اعلام کرد.
این سازمان بین ‌المللی مدافع حقوق بشر در گزارش خود می ‌گوید: از آغاز سال جدید میلادی در غرب آن کشور که پرجمعیت‌ترین بخش از کشور است، مسلمانان هدف «پاکسازی قومی» قرار گرفته ‌اند. عفو بین ‌الملل، نیروهای بین ‌المللی را نیز در جلوگیری از این «پاکسازی» ناموفق توصیف کرد.

گزارش‌ها از داخل آفریقای مرکزی حاکی از رخدادهایی خشونت‌بار مانند تجاوز، جنایت‌های جنگی و قتل‌های گروهی است.
سازمان عفو بین‌الملل هم در مورد این مسائل هشدار داده است.
عفو بین ‌الملل می ‌گوید تنها در یک روز (۱۸ ژانویه) در اثر حمله افراطیون مسیحی ۱۰۰ شهروند مسلمان کشته شده‌ اند. در میان کشته ‌شدگان زنان و سال‌خوردگان نیز بوده‌ اند.
به گفته این سازمان بسیاری از مسلمانان این کشور در حال گریختن از محل سکونت خود هستند و آنها که باقی مانده ‌اند به مسجدها و کلیساها پناه برده ‌اند.
عفو بین‌ الملل می ‌گوید برای جلوگیری از «پاکسازی قومی» نیروهای بین ‌الملل باید در مناطقی که مسلمانان در آنها با خطر مواجه هستند، مستقر شوند.
جمهوری آفریقای مرکزی که تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود، دارای جمعیتی ۴.۵ میلیون نفری است که اکثریت آن را مسیحیان تشکیل می‌ دهند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *