آخرین اخبار

نگهداری قرآن خطی دوره عثمانی در کتابخانه یونان

قرآن خطی متعلق به بیش از ۶۰۰ سال پیش که توسط خوشنویسان عثمانی کتابت شده است، در کتابخانه جزیره «رودس» یونان نگهداری می‌‌شود. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، این قرآن متعلق به ۶۱۳ سال پیش است و در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۵۴ میلادی توسط خوشنویسان دوره عثمانی کتابت شده است. این […]

اشتراک گذاری
۰۹ تیر ۱۳۹۳
454 بازدید
کد مطلب : 2483

قرآن خطی متعلق به بیش از ۶۰۰ سال پیش که توسط خوشنویسان عثمانی کتابت شده است، در کتابخانه جزیره «رودس» یونان نگهداری می‌‌شود.
به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان، به نقل از ایکنا، این قرآن متعلق به ۶۱۳ سال پیش است و در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۵۴ میلادی توسط خوشنویسان دوره عثمانی کتابت شده است.
این قرآن به سرقت رفت، اما پلیس بین‌الملل توانست این قرآن را در سال ۱۹۹۱ میلادی از دزدان آثار باستانی باز پس گرفته و به کتابخانه «حافظ احمد آغا» قلعه «رودس» تحویل دهد.
این نسخه از قرآن را که خوشنویسان عثمانی آن را طی ۵۳ سال کتابت کرده‌اند، گنجینه این کتابخانه و یکی از آثار نفیس موجود در آن به شمار می‌آید.
کتابخانه رودس در سال ۱۷۹۳ میلادی با همکاری تعداد زیادی از گردشگران ترک تأسیس شد و در آن ۱۲۰۰ نسخه خطی و ۲۵۰۰ اثر تاریخی نگهداری می‌شود.
تعدادی از آثار و نسخ خطی قدیم و متعلق به دوره ترکان سلجوقی نیز در این کتابخانه وجود دارد و قدمت برخی کتاب‌های موجود در کتابخانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ سال است.
تفسیرهای خطی و کتب حدیث و فقه که ۱۲۰۰ نسخه است در بخش خاصی از کتابخانه رودس و دور از چشم بازدیدکنندگان نگهداری می‌شود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *