آخرین اخبار

هزاران مسلمان پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی را ترک کردند

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ازخبرگزاریها: هزاران نفر از ساکنان مسلمان پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، سوار بر کامیون های تحت حفاظت سربازان ارتش چاد، این شهر را ترک کردند. به گزارش آسوشیتدپرس، این بزرگترین خروج دسته جمعی ساکنان بانگوی، از زمان بالاگرفتن درگیری های خشونت بار بین شبه نظامیان مسلمان و مسیحی به […]

اشتراک گذاری
۲۰ بهمن ۱۳۹۲
603 بازدید
کد مطلب : 1040

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل ازخبرگزاریها: هزاران نفر از ساکنان مسلمان پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، سوار بر کامیون های تحت حفاظت سربازان ارتش چاد، این شهر را ترک کردند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این بزرگترین خروج دسته جمعی ساکنان بانگوی، از زمان بالاگرفتن درگیری های خشونت بار بین شبه نظامیان مسلمان و مسیحی به شمار می رود.

در شهر لاهه هلند، دادستان دیوان بین المللی کیفری اعلام کرد تحقیقات دیوان در خصوص جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت در جمهوری آفریقای مرکزی آغاز شده است.

وی گفت شرایط در این کشور از ماه سپتامبر به این سو روز به روز وخیم تر شده است.

همزمان با خروج شهروندان مسلمان پایتخت، صدها نفر از شهروندان مسیحی در خیابانهای بانگوی حضور یافتند و شادمانی خود را از خروج مسلمانان ابراز کردند. این در حالیست که شهروندان مسیحی و مسلمان بانگوی برای چندین نسل کنار یکدیگر زندگی کرده اند.

اوضاع برای مسلمانانی که در شهر مانده اند، بسیار نامساعد است. شاهدان عینی می گویند روز گذشته یک مرد که به دلیل پیدا نکردن جا در کامیون، نتوانست سوار آن شود، به دست جمعیت خشمگین مسیحیان در همان محل کشته شد.

آرماندو یانگوئنجی از ساکنان محله گوبونگو در شهر بانگوی به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: “آن مرد همان لحظه ای که به دلیل ازدحام جمعیت از پشت کامیون سقوط کرد، مستقیما روی دست گروهی از مسیحیان خشمگین افتاد. آنها او را در همان محل به قتل رساندند.”

منبع: آسوشیتدپرس

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *