آخرین اخبار

همه اقشار و مذاهب در پیروزی انقلاب نقش داشتند پس باید امروز هم در همه خدمات ومشارکتها سهیم باشند

مولانا محمد حسین گرگیج با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب مردمی بوده است نه کودتای نظامی، بخشی ازخطبه های ۱۸ بهمن ۹۲ خود را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، به این موضوع اختصاص داد و خاطرنشان کرد: همه اقشار، گروهها و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند و سهیم بودند و […]

اشتراک گذاری
۱۸ بهمن ۱۳۹۲
428 بازدید
کد مطلب : 1017

مولانا محمد حسین گرگیج با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب مردمی بوده است نه کودتای نظامی، بخشی ازخطبه های ۱۸ بهمن ۹۲ خود را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، به این موضوع اختصاص داد و خاطرنشان کرد:

همه اقشار، گروهها و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند و سهیم بودند و این انقلاب، توسط کودتای نظامی بوجود نیامد بلکه مردمی بود و حتی بعد از آن که رفراندوم جمهوری اسلامی یا جمهوری دموکراتیک برگزار شد ۹۹ درصد مردم به اسلام رأی< آری > دادند و نشان دادند که اسلام را میخواهند.۱ ۳۵۷

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر حضور واستفاده همه اقشار ومذاهب در همه پست های مهم حکومتی را حق آن ها دانست وافزود: همه اقشار و مذاهب در آن زمان درمیدان حضور داشتند و در پیروزی انقلاب نقش مهمی ایفا کردند پس باید امروز هم در همه خدمات ومشارکت ها سهیم و از حقوق مساوی برخوردار باشند واین حق ملت است.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به شعارهای اوایل انقلاب ،یکی از آن ها را شرح و تفسیر کردند و بیان داشتند: اگر ما به شعارهای ابتدای انقلاب بنگریم می بینیم مردم همه چیز را در آن شعارها در نظر گرفته بودند که آن ها را سر می دادند. مثلا ٌ شعار <استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی> یعنی اینکه استقلال کشور از غرب و شرق حفظ شود. دوم این که آزادی مذهبی ،آزادی بیان و همه شئونات انسانی باید حفظ شود و در یک کشور اسلامی حتی اگر یک غیر مسلمان زندگی می کرد باید احساس امنیت کند و اگر مورد تعرض قرار گرفت باید با تعرض کننده برخورد شده و مجازات گردد.

سوم جمهوری،جمهوریت بر خلاف استبداد است و حکومت جمهوری، حکومتی است که اگر کسی به قدرت می رسد باید با رأی مردم بر سر کرسی بنشیند. برای حفظ جمهوریت ،آرای آزاد مردم معتبر هستند و شعارچهارم اسلامی، باید اسلامیت ما حفظ شود ما هیچوقت جمهوری های غیر اسلامی را نمی خواهیم که سبب بی بند و باری و خلاف شرع در جامعه باشد. و ما می خواهیم شعارهای اوایل انقلاب حفظ وبه آن ها عمل گردد زیرا در این صورت حقوق همه در آن رعایت می شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش درادامه سخنان خود اشاره به سخنرانی امام در اوایل انقلاب در بهشت زهرا کردند و گفتند: سخنرانی امام در بهشت زهرا منشور حقوق ملت ایران بود که امام در آن سخنرانی گفتند که به فکر ملت باشید وبه داد آن ها برسید و و راهکارهایی را نشان دادند که چگونه به ملت برسیم و نباید امروز آن سخنان فراموش بشود و اگر به همه آن ها بند به بند عمل شود همه ملت به حق خودشان خواهند رسید.

باید از فساد اداری و اقتصادی جلوگیری شود

مولانا گرگیج نسبت به فساد اداری و اقتصادی به قوای سه گانه هشدار داد و اظهار داشت: درخواست ما ازمسئولین امر بالخصوص قوای سه گانه (مجریه،مقننه و قضائیه) این است که با تمام کوشش و جدیت از فساد اداری و اقتصادی جلوگیری کنند و آن را مهار کنند تا حق هیچ شهروندی ضایع نشود. در کشوری که کارمند رشوه خوار وجود داشته باشد بی عدالتی در آن کشور حاکم می شود.چنین افرادی نباید در پست های دولتی و حکومتی باشند و باید با جدیت با آن ها برخورد شود.

اهل سنت هیچ خطری برای نظام ندارد و خواستار نظام وتمامیت ارضی هستند

امام جمعه اهلسنت آزادشهر با بیان اینکه همه اقوام و مذاهب متعلق به این خاک و میهن هستند گفتند: اهلسنت خواهان جمهوری اسلامی می باشد و جمهوری غیر اسلامی را قبول ندارد.اهل سنت ایران هیچ خطری برای نظام ندارند و خواستار نظام اسلامی وتمامیت ارضی هستند.بلوچ،کرد،ترکمن، لر،ترک و سایر اقوام همه متعلق به این مرز و بوم هستند همه ما در این جا به دنیا آمده ایم و در همین خاک هم دفن می شویم.ما خواهان یکپارچگی کشور هستیم و اگر روزی کسی به آب و خاک ما حمله کرد همه ملت متحد شده ودر مقابلش می ایستند و از میهن خویش دفاع می کنند.

عذرخواهی رئیس جمهور از مردم، نشان دهنده شجاعت و صراحت لهجه ایشان بود

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن قدردانی از عذرخواهی رسمی دکتر روحانی از مردم بابت ناهنجاری ها در توزیع سبد کالا تصریح کرد: عذرخواهی دکتر روحانی از ملت ایران بابت ناهنجاری ها در توزیع سبد کالا نشانگر شجاعت و صراحت لهجه ایشان می باشد و لذا تقاضای ما از همه خدمتگذاران و مسئولین این هست که اگر در جایی مشکلی برای ملت بوجود آمد همانند رئیس جمهور با صراحت و شجاعت از مردم معذرت خواهی کنند.

مولانا در پایان بار دیگر مردم را ولی نعمت مسئولین دانست و گفت: هجوم ملت برای دریافت سبد کالا نشانگر گرفتاری مردم و مشکلات آنان می باشد. ما باید بیشتر به فکر ملت باشیم و این هجوم برای دریافت سبد کالا یک هشدار است که ملت دچار تنگدستی و نیازمند هستند.اگر نیازمند نبودند این چنین هجوم نمی بردند وهمانطور که درهفته گذشته اشاره شد ملت ،ولی نعمت ما هستند و ما باید بیشتر به فکر مردم باشیم

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مولانا گرگیج

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *