آخرین اخبار

پلیس برمه خطاب به مسلمانان: نمی توانیم از شما حمایت کنیم

 به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از شفقنا: افرادی از نیروهای نظامی و پلیس برمه با رفت و آمد به اردوگاه های مسلمانان به آنان گوشزد کردند که تنها زمانی از حمایت نیروی نظامی برخوردار خواهند شد هر کدام از اردوگاه ها «یک میلیون کیات»  بپردازند. ( واحد پول برمه؛ کیات) بر اساس گزارش […]

اشتراک گذاری
۰۹ بهمن ۱۳۹۲
588 بازدید
کد مطلب : 803

 به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از شفقنا: افرادی از نیروهای نظامی و پلیس برمه با رفت و آمد به اردوگاه های مسلمانان به آنان گوشزد کردند که تنها زمانی از حمایت نیروی نظامی برخوردار خواهند شد هر کدام از اردوگاه ها «یک میلیون کیات»  بپردازند. ( واحد پول برمه؛ کیات)
بر اساس گزارش پایگاه اسلام وطن؛ تعدادی از مسوولین امنیتی با تعرض به مسلمانان در یکی از روستاها از آنان خواستند تا پناهندگان موجود در خانه هایشان را معرفی کنند .
« متیو سمت» مدیر اجرایی سازمان حقوقی برمه ای تاکید کرد: با وجود انکار وقوع حادثه از سوی دولت و عدم صدور مجوز تحقیق در این باره، اما می توان گفت که در هفته گذشته  بیش از ۴۰ مسلمان توسط گروه های تروریستی بودایی کشته شدند.
وی در ادامه از مسوولین دولتی برمه خواست تا با حمایت کردن از مسلمانان روهنگیا در برابر گروه ها، راهبه های بودایی و نیروهای امنیتی، در بهبود وضع حقوقی و امنیتی آنان بکوشند.
گزارش آمریکایی حقوق بشر سال ۲۰۱۲ نشان داد که نیروهای امنیتی برمه در تعرض علیه مسلمانان و افزایش خشونت علیه آنان دست دارند ؛ علاوه بر آن زنان و مردان مسلمانان روهنگیا را وادار به فعالیت در اردوگاه های نظامی برمه کرده و به آنان تجاوز می کنند.
سازمان های حقوقی روهنگیا اعلام کردند که از جولای سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۳۰۰ مسلمان کشته شدند؛ در حالی که به دلیل دخالت دولت برمه در مساله تحقیقات مربوط به جنایت علیه مسلمانان؛  آمار واقعی بسیار بیشتر از این هاست؛ اما مورد انکار واقع شده است.
لازم به ذکر است که دولت برمه در سال ۱۹۸۲ اقدام به صدور قراری نمود که بر اساس آن شهروندان از داشتن حق شهروندی محروم شدند.
بر اساس اطلاعات کمیسریای حقوق بشر بیش از ۱۴۰ هزار نفر در اردوگاه های مرزی ساکن هستند و صدها هزار نفر دیگر نیز به سایر کشورها و شهرها فرار کردند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *