آخرین اخبار

پنهان‌ کاری کلیسای اسپانیا در مورد پیشینه اسلامی یک بنای تاریخی

کلیسای کاتولیک اسپانیا به خاطر پنهان کردن تاریخ اسلامی چند صد ساله مسجد باستانی قرطبه که در قرن سیزدهم از سوی کلیسای کاتولیک تصرف و به کلیسای جامع تبدیل شده، مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان: به نقل از ایکنا، مسجد باستانی قرطبه یکی از مهم‌ترین و مشهورترین اماکن اسلامی […]

اشتراک گذاری
۲۵ اسفند ۱۳۹۲
370 بازدید
کد مطلب : 1816

کلیسای کاتولیک اسپانیا به خاطر پنهان کردن تاریخ اسلامی چند صد ساله مسجد باستانی قرطبه که در قرن سیزدهم از سوی کلیسای کاتولیک تصرف و به کلیسای جامع تبدیل شده، مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان: به نقل از ایکنا، مسجد باستانی قرطبه یکی از مهم‌ترین و مشهورترین اماکن اسلامی اروپا است، اما گردشگرانی که برای آشنایی با این مسجد به اسپانیا می‌روند با جزوه‌ای مواجه می‌شوند که ضمن معرفی این مکان به عنوان کلیسای جامع قرطبه، هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ اسلامی چندصد ساله این مسجد به آن‌ها نمی‌دهد.

آنتونیو مانوئل رودریگز، استاد حقوق دانشگاه قرطبه می‌گوید: برای شهروندان قرطبه بسیار آزاردهنده است که کلیسای کاتولیک نام و تاریخچه این اثر اسلامی را به کلی محو کرده‌ است.

رودریگز، یکی از اعضای گروه سکولار فعالان اسپانیایی است که اقدام به راه‌اندازی کمپین «مسجد قرطبه را نجات دهید» کرده است.

این کمپین در حال جمع‌آوری امضا برای به رسمیت شناخته شدن تاریخچه اسلامی این مکان است، تاکنون ۱۴۶ هزار امضا جمع‌آوری کرده است.

نورمن فاستر، معمار معروف انگلیسی و همچنین نویسندگان و دانشمندان مطرح اسپانیانی و نیز کاتولیک‌های میانه‌روی این کشور نیز در میان امضاکنندگان دادخواست به رسمیت شناخته شدن تاریخچه اسلامی این مکان باستانی هستند.

شهر قرطبه در قرون وسطی پایتخت اسپانیای اسلامی بود و مسجد قرطبه جواهر تاریخی این شهر در طول قرون متمادی بوده است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جلب می‌کند.

این مسجد بعدها به مالکیت کلیسای کاتولیک اسپانیا درآمد و امروز مسئولان این کلیسا با پنهان کردن هویت اسلامی این مکان آن را به عنوان یک کلیسای کاتولیک به گردشگران معرفی می‌کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *