آخرین اخبار

مولانا گرگیج در مراسم نمازجمعه آزادشهر:پیامبر (ص) در حین قدرت عفو و بخشش داشتند

مولانا گرگیج در مراسم نمازجمعه آزادشهر: ?پیامبر (ص) در حین قدرت عفو و بخشش داشتند مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این مطلب که ” انسان بدطینت با بی تدبیری در کردارش دوستان خود را دشمن می سازد” عفو و گذشت را یکی از صفات برتر پیامبر (ص) دانستند و این موضوع را بسیار حائز اهمیت […]

اشتراک گذاری
۱۶ مرداد ۱۳۹۵
985 بازدید
کد مطلب : 4369

مولانا گرگیج در مراسم نمازجمعه آزادشهر:

?پیامبر (ص) در حین قدرت عفو و بخشش داشتند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این مطلب که ” انسان بدطینت با بی تدبیری در کردارش دوستان خود را دشمن می سازد” عفو و گذشت را یکی از صفات برتر پیامبر (ص) دانستند و این موضوع را بسیار حائز اهمیت دانستند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در مراسم نمازجمعه(۱۵ مرداد ۹۵) شهرستان آزادشهر با اشاره به برخی از صفات پیامبر(ص) پس از تلاوت آیه ۱۲۸ سوره توبه خاطرنشان کردند: بزرگترین مرجع برای شناخت پیامبر (ص) قرآن مجید هست، به فرموده ام المومنین عایشه صدیقه (رض) خُلق رسول الله (ص) قرآن بود،پیامبر (ص) مردمی بودند و اخلاق بدی نداشتند، آنحضرت (ص) هرگز بدزبان نبودند بلکه رحمه للعالمین بودند.

مولانا گرگیج اضافه کردند: نرم خویی و مهربانی رسول الله (ص) سبب گسترش دین اسلام شد، پیامبر (ص) همواره در کارها با دیگران مشورت می کردند، هرگز به بیت المال دستبرد نزدند و آن را در اختیار نزدیکانش قرار ندادند.

ایشان با بیان اینکه ” عفو و گذشت یکی از صفات برتر پیامبر (ص) بود” اظهار داشتند: پیامبر (ص) بر اخلاق مداری و گذشت تأکید بسیار داشته اند، ایشان مهربان و بخشنده بودند، در تمامی امور پیش قدم بودند و در زمینه گذشت بی نظیر بودند، ما نباید به گونه ای رفتار کنیم که همیشه حرف آخر را ما بگوییم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش درعین حال تأکید کردند: پیامبر(ص) در حین قدرت عفو و گذشت داشتند و هنگامی که قدرتمند شدند بخشندگی اش چند برابر شد، ما فتح مکه را در نظر بگیریم که مشرکین مکه پس از آن همه جنایت و ۲۱ سال مخالفت با رسول الله (ص) مورد عفو و بخشش ایشان قرار گرفتند.

مولانا گرگیج ادامه دادند: این بخشندگی و گذشت پیامبر (ص) بود که انسانها گروه گروه به اسلام روی آوردند، یک انسان خوب با بخشندگی، دشمنان خود را دوست قرار می دهد اما انسان بدطینت با بی تدبیری در کردارش دوستان خود را نیز دشمن می سازد، پیامبر (ص) حتی با دشمنانش مدارا می کرد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان با تأکید بر مسئله عفو و گذشت در جامعه توصیه کردند: ما باید صفات پیامبر (ص) را در وجود خود بپرورانیم و گذشت داشته باشیم، متاسفانه امروز برای مسایل کوچک گذشت نداریم که بعد همین مسایل کوچک بزرگ می شوند و سبب ایجاد مشکلاتی می شود.

مردم شناسنامه های خود را دراختیار افرادی که حکم قضایی ندارند قرار ندهند

استاد تفسیر درالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد دارای پست و مقام از مشکلات شناسنامه ای مردم اظهار داشتند: برخی افراد از پست و مقام خود سوء استفاده می کنند و شناسنامه های مردم را جمع آوری می کنند و مردم هم به علت عدم آگاهی از قانون، شناسنامه خود را در اختیارشان می گذارند، مردم باید از قوانین آگاهی پیدا کنند تا سبب سوء استفاده افراد فرصت طلب نشود.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: اگر شخصی به شما گفت مشکوک التابعه هستید و خواست مدارک سجلی خود را در اختیارشان قرار دهید به هیچ عنوان بدون داشتن مدرک قضایی شناسنامه خود را به او نسپارید و حتی از دست وی شاکی شوید که بدون حکم قضایی به منزلتان مراجعه کرده است.

عضو مجمع فقهی ایران خطاب به مردم توصیه کردند: پاسخ اینگونه افراد را بدهید و از آنان هراس نداشته باشید، ما فقط پاسخگوی قانون هستیم و نه هر فردی که به طور سلیقه ای بخواهد شناسنامه های مردم را جمع آوری کند، این اشخاص مردم را گول می زنند و پس از گرفتن شناسنامه شان از آنان اخاذی می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر برخورد جدی با اینگونه افراد تصریح کردند: به بهانه حل کردن مشکلات سجلی، اموال مردم را غارت می کنند در حالیکه شناسنامه در کشوی میز کار آنهاست، از مردم می خواهیم به هیچ عنوان به خواسته این افراد پاسخ ندهند بلکه در پی محاکمه وی باشند، همچنین از صاحبان قانون نیز می خواهیم در برخورد با اینگونه افراد اغماضی صورت نگیرد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *