آخرین اخبار

چرا اروپا از یهودیان و بقای رژیم اسرائیل حمایت می کند؟

مهم ترین علت حمایت کشورهای اروپایی از مهاجرت یهودیان به فلسطین در دوره معاصر و کمک به بقای رژیم صهیونیستی ریشه در دردسرها و مشکلاتی تاریخی دارد که یهودیان از دیرباز در جوامع اروپایی ایجاد می کردند. در زیر به مواردی تاریخی اشاره می شود که گویای خشم و نفرت اروپاییان از اعمال یهودیان است […]

اشتراک گذاری
۲۴ آبان ۱۳۹۴
395 بازدید
کد مطلب : 4035

مهم ترین علت حمایت کشورهای اروپایی از مهاجرت یهودیان به فلسطین در دوره معاصر و کمک به بقای رژیم صهیونیستی ریشه در دردسرها و مشکلاتی تاریخی دارد که یهودیان از دیرباز در جوامع اروپایی ایجاد می کردند.

در زیر به مواردی تاریخی اشاره می شود که گویای خشم و نفرت اروپاییان از اعمال یهودیان است که به دنبال آن، حاکمان اروپا در برهه های تاریخی مختلف تصمیم می گیرند یهودیان را اخراج کنند:

در سال ١٢٩٠ میلادى یهودیان، مردم انگلستان را بستوه درآوردند، در نتیجه “ادوارد” فرمان داد که همه آنها را از کشور انگلستان بیرون کنند و در اعلامیه اى که از طرف او منتشر شد، آمده بود که: یهودیان باید قبل از عید قدسین از کشور انگلستان خارج شوند و چنانچه کسى از این تاریخ خارج نشود، او را اعدام کرده و به دار آویزان کنند و جسدش را چهار قسمت بنمایند.
به دنبال این فرمان، ١۶٠٠٠ یهودى ساکن انگلستان آنجا را ترک کرده و تمام اموال آنها مصادره شد. پس از این تاریخ مدت ۴٠٠ سال ورود یهودیان به انگلستان ممنوع بود، تا آنکه “کرمویل” در سال ١۶۵٧ میلادى تحت شرایطى اجازه داد که وارد کشور انگلستان شوند.
در همین سال براى نخستین بار به یهودیان اجازه داده شد که اولین کنیسه ی خود را در لندن بنا کنند. در سال ١۶٧۴ به یهودیان آمریکا که در آن وقت یکى از مستعمرات بریتانیا بود، اجازه دادند که علناً عبادت کنند. در سال ١٨۴١ اولین روزنامه یهودى در انگلستان منتشر شد.

در کشور فرانسه “لویس اغسطس” یهودیان را از آن کشور بیرون کرد و تا مدت ٢٠ سال از ورود آنها جلوگیرى نمود. در عهد “فیلیپ زیبا” براى دومین بار، آنها از فرانسه بیرون شدند و تمام دارایی هاى آنها مصادره شد. و در سال ١٣۴١ میلادى، مردم بر علیه یهودیان شورش کرده و هزاران یهودى را سر بریدند، این شورش چندین سال ادامه داشت، به طوری که در سال ١٣٩۴ یک یهودى در کشور فرانسه وجود نداشت.
در سال ١۴٩٢ به آنها اجازه داده شد که وارد فرانسه شوند، ولى تا اواسط قرن شانزدهم به آنها اجازه ی سکونت در شهر را ندادند.

یهودیان چندین بار در کشور آلمان طرد شدند که آخرین مرتبه به دست هیتلر انجام گرفت. ما نمى دانیم هیتلر روى چه اساسى آنها را نابود کرد، و آیا هولوکاست آنگونه که خود یهودیان روایت می کنند صحت دارد یا نه، ولى همین قدر مى دانیم که انسانیت به ویژه در دوران معاصر از دست آنها زخم هاى زیادى بر تن دارد.

در کشور اسپانیا در تاریخ ٣١ مارس سال ١۴٩٢ (فردیناند) اعلامیه اى صادر کرده و در آن از یهودیان خواست که تا آخر ماه یولیو این کشور را براى همیشه ترک گویند، در اثر این فرمان تعداد ۵٠٠٠٠٠ یهودى از اسپانیا خارج شدند.
همچنین از کشورهاى شوروى سابق، لهستان، ایتالیا، روم، بلغارستان، سویس و مجارستان یهودیان چندین بار طرد و اخراج شدند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *