آخرین اخبار

چرا کوچکترین فرصتی به علمای اهل‌سنت در «رسانه ملی» داده نمی‌شود؟

اهلسنت_ایران | نماینده بوکان با انتقاد شدید از صداوسیما: چرا کوچکترین فرصتی به علمای اهل‌سنت در «رسانه ملی» داده نمی‌شود؟ ▪️دکتر محمدقسیم عثمانى، نماینده مردم بوکان با انتقاد از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به اهل‌سنت در کشور، تلاش مجریان را متمرکز بر «نمایش وحدت» نه بر «تحقق وحدت» دانست و گفت: علی‌رغم رهنمودهای مدبرانه و مشفقانه […]

اشتراک گذاری
۰۴ بهمن ۱۳۹۶
10505 بازدید
کد مطلب : 5061

اهلسنت_ایران | نماینده بوکان با انتقاد شدید از صداوسیما:
چرا کوچکترین فرصتی به علمای اهل‌سنت در «رسانه ملی» داده نمی‌شود؟

▪️دکتر محمدقسیم عثمانى، نماینده مردم بوکان با انتقاد از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به اهل‌سنت در کشور، تلاش مجریان را متمرکز بر «نمایش وحدت» نه بر «تحقق وحدت» دانست و گفت: علی‌رغم رهنمودهای مدبرانه و مشفقانه رهبر معظم انقلاب در جهت وحدت بین مذاهب، تلاش مجریان بر نمایش وحدت متمرکز بوده است نه بر تحقق وحدت.
وی در نطق میان‌دستور روز یکشنبه (اول بهمن) در صحن علنى مجلس؛ با انتقاد از صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی، عملکرد آن را «خلاف مصالح ملی» دانست و گفت: صدا و سیما به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی در این کشور مخاطب کُرد و اهل‌سنت وجود ندارد و کوچکترین فرصتی به علمای اهل سنت داده نمی‌شود. علاوه بر این، گاه‌گاهی مقدسات اهل‌سنت نیز در آن مورد هجمه و بی‌مهری قرار می‌گیرد. رسانه ملی کاملاً و عملاً غیر ملی و گاهی خلاف مصالح ملی عمل می‌کند.
▫️عثمانی در این نطق که کلیپ تصویری آن در کانال تلگرامی این نماینده منتشر شده است، با انتقاد از اینکه «در بدنه عالی کشور فرصتی به کردها و جامعه اهل‌سنت داده نمی‌شود»، خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها هنوز هم اگر کسی از حق برابر کُردها و اهل‌سنت صحبتی به میان آورَد به جریانات بیرونی نسبت داده می‌شود.
وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همکاران عزیز! با این وضعیت آیا وحدتی که خواست نظام و رهبری است عملیاتی می‌شود؟
نماینده مردم بوکان در فرازی دیگر از سخنانش گفت: مردم حتی وضعیت معیشتی روحانیون کُرد را با وضعیت روحانیون سایر مناطق کشور مقایسه و تفاوت‌ها را ناشی از برخورد دوگانه می‌دانند و همین امر باعث شده که تعداد طلاب علوم دینی در کردستان به شدت کاهش یابد و در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از مساجد روستاهای کردستان با فقدان روحانی مواجه خواهند شد و این امر منجر به گسست معنوی و حتی اجتماعی می‌شود. آیا این شرایط، نباید زخم‌های پیدا و پنهان را در دل مردم ایجاد کند؟

?شبکه خبری اهلسنت را در تلگرام دنبال کنید:
? t.me/Darulquran_ir

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *