آخرین اخبار

“چشم چرانی” سرآغاز حسرت و فتنه!

چشم چرانی یکی از انحرافات و بیماری های خطرناک است که نتایج شوم و خانمان سوز بسیاری دارد و منشا اصلی این بیماری، بدحجابی زنان و هوسرانی مردان می باشد. یکی از ساده ترین راههای ارتباط با دیگران نگاه کردن است، زیرا حواس دیگر انسان هر کدام در جای خود ساکن هستند و تا چیزی […]

اشتراک گذاری
۰۱ اسفند ۱۳۹۲
48147 بازدید
کد مطلب : 1296

چشم چرانی یکی از انحرافات و بیماری های خطرناک است که نتایج شوم و خانمان سوز بسیاری دارد و منشا اصلی این بیماری، بدحجابی زنان و هوسرانی مردان می باشد.

یکی از ساده ترین راههای ارتباط با دیگران نگاه کردن است، زیرا حواس دیگر انسان هر کدام در جای خود ساکن هستند و تا چیزی به آنها نرسد در طلب آن بر نمی آیند، ولی چشم از دور و نزدیک همه چیز را صید می کند و شعاعش تا آنجا که مجال دید است، همه چیز را در بر می گیرد. علما و بزرگان دین گفته اند ساده ترین راه نفوذ شیطان در وجود انسان و تسخیر قلب، نگاه کردن است.

بر اساس تحقیقات انجام شده درباره انحرافات جنسی یکی از مهمترین و قوی ترین محرک های غریزه جنسی نگاههای شهوت انگیز است که در این میان چشم نقش اصلی را در انحرافات اخلاقی ایفا می کند.

اگر چه مناظر شهوت انگیز مصادیق متعدد و فراوانی دارند و دیدن بدن نامحرم، دیدن انواع عکس ها، ماهواره و اینترنت و…را در بر می گیرد، اما به لحاظ اینکه مردان بیشتر از زنان نسبت به مناظر شهوت انگیز حساس هستند، بنابراین روی سخن در اینجا بیشتر مردان و پسران جوان خواهند بود.

به طور کلی چشم دروازه ورود تصورات و اندیشه ها به وجود انسان است. در اکثر موارد ما ابتدا چیزی را می بینیم و سپس درباره آن می اندیشیم و در ذهن آن را پردازش می کنیم. از این رو نگاه مواد اولیه و مصالح لازم تصور و تخیل را فراهم می کند؛لذا اگرنگاه ما شهوانی و نامشروع باشد بدون شک زمینه ساز افکار خطرناک و دردهای روحی و روانی خواهد بود.

افرادی که به چشم چرانی و بد نگاهی عادت دارند، همیشه دستخوش رنج های روحی و دردهای درونی بیشماری می شوند که جملگی محصول نگاههای نامشروع و نظر بازی های آنهاست. چشم چرانی که خود در واقع نوعی از انحراف های اخلاقی و جنسی است، به تعبیر روایات اسلامی یک نوع زنا محسوب می شود. چشم چرانی افزون بر تاثیرات روحی و روانی فراوان که مهمترین آنها به تعبیر روایات؛ حسرت و اندوه، گرفتاری در دام فساد و منکرات جنسی است، دارای عوارض مادی و منشا بیماری های جسمانی زیادی نیز می باشد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از دشواری تنفس، درد اطراف قلب، ضعف و خستگی عمومی و دایمی بدن و تپش قلب.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *