آخرین اخبار

کشف یک گور بزرگ دسته جمعی در آفریقای مرکزی

نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا یک گور بزرگ دسته جمعی را در اردوگاه نظامی متعلق به شبه نظامیان سلکا در شهر بانگوی پایتخت آفریقای مرکزی کشف کردند. به گزارش الجزیره؛ کشف گور بزرگ دسته جمعی در آفریقای مرکزی یک روز پس از آن است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به تشدید […]

اشتراک گذاری
۲۷ بهمن ۱۳۹۲
506 بازدید
کد مطلب : 1198

نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا یک گور بزرگ دسته جمعی را در اردوگاه نظامی متعلق به شبه نظامیان سلکا در شهر بانگوی پایتخت آفریقای مرکزی کشف کردند.
به گزارش الجزیره؛ کشف گور بزرگ دسته جمعی در آفریقای مرکزی یک روز پس از آن است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به تشدید خشونت های قومی و قبیله ای در این کشور هشدار داده بود و از نیروهای بین المللی خواسته بود تا با تشدید کشتارها و قتل عام در این کشور بحران زده مقابله کنند.
بر اساس این گزارش کشف این گور دسته جمعی تازه ترین نشانه از ادامه خشونت های خونین در آفریقای مرکزی بین مسلمانان و مسیحیان به شمار می رود. یک شاهد عینی در این باره گفت، حداقل ده ها جسد را که از اردوگاهی نظامی در شهر بانگوی بیرون آورده شده دیده است. این اردوگاه ماه ها در اختیار شبه نظامیان سلکا بوده است.رئیس صلیب سرخ آفریقای مرکزی نیز ضمن تایید وجود این گور دسته جمعی تاکید کرد، نیروهای صلیب سرخ امروز پنج شنبه وارد این اردوگاه خواهند شد تا تعداد دقیق اجساد را اعلام کنند. هنوز معلوم نیست چه کسی مسئول اصلی کشتار این افراد بوده است. بان کی مون نسبت به تقسیم آفریقای مرکزی بین مسلمانان و مسیحیان هشدار داده است. وی تصریح کرد، هم مسلمانان و هم مسیحیان در جریان درگیری های خشونت بار آفریقای مرکزی به قتل رسیده اند و مجبور به ترک خانه های خود شده اند. وی از جامعه بین المللی خواست تا با حمایت از نیروهای اتحادیه آفریقا به برقراری ثبات در آفریقای مرکزی کمک کنند. حدود یک میلیون نفر از جمعیت آفریقای مرکزی از آغاز درگیری های داخلی آواره شده اند. حداقل ۲ هزار نفر نیز در جریان درگیری های مذهبی در این کشور کشته شده اند.
فرانسه پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر ضد آفریقای مرکزی ۱۶۰۰ نیروی خود را در این کشور بحران زده مستقر کرده است. بیش از ۵ هزار نیروی پاسدار صلح آفریقایی نیز در این کشور مستقر هستند. اتحادیه اروپا نیز موافقت خود را با اعزام ۵۰۰ نیروی نظامی به این کشور اعلام کرده است.درگیری های آفریقای مرکزی پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه رئیس جمهور سابق این کشور به دست شبه نظامیان سلکا آغاز شده است. علی رغم استقرار نیروهای بین المللی خشونت ها در آفریقای مرکزی همچنان ادامه دارد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *