آخرین اخبار

کمبود فضای کافی عبادت برای مسلمانان فرانسه

ˈعبداللطیف ملوکیˈ سخنگوی شورای محلی مسلمانان فرانسه اعلام کرد مسلمانان آن کشور فضای کافی برای برگزاری آیین های مذهبی ندارند. به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از ایرنا، ملوکی سخنگوی شورای محلی مسلمانان فرانسه روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه فرانسویˈلادِپِشˈ با اشاره به مشکلات مسلمانان به علت نبود فضای کافی برای اجرای […]

اشتراک گذاری
۲۹ بهمن ۱۳۹۲
451 بازدید
کد مطلب : 1240

ˈعبداللطیف ملوکیˈ سخنگوی شورای محلی مسلمانان فرانسه اعلام کرد مسلمانان آن کشور فضای کافی برای برگزاری آیین های مذهبی ندارند.

به گزارش مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از ایرنا، ملوکی سخنگوی شورای محلی مسلمانان فرانسه روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه فرانسویˈلادِپِشˈ با اشاره به مشکلات مسلمانان به علت نبود فضای کافی برای اجرای مراسم مذهبی اعلام کرد: این امر موجب شده است مسلمانان نماز جماعت خود را در اماکنی برگزار کنند که خطر برخی اقدامات نژادپرستانه در آن ها بالا است.

وی با بیان این که تعداد اماکن مذهبی مسلمانان در۲۵ سال گذشته در تولوز افزایش نیافته است، گفت: با اتمام مراحل ساخت مسجد محله ˈآنپلوˈ در شهرˈتولوزˈ این مسجد جایگزین سالنی که در حال حاضر نماز جماعت این شهر در آن برگزار می شود، خواهد شد.

ملوکی با اشاره به اینکه ˈمسلمانان تولوز در ۲۵ سال گذشته تنها امکان استفاده از ۹ مکان ویژه برگزاری نماز جماعت را داشته اندˈ افزود: این مکان ها به نخستین نسل از مهاجران مسلمان این کشور تعلق داشته و نیاز آنان را برآورده می کرده است؛ آنان نیز به این حداقل بسنده کرده بودند. اما این مسئله برای مدتی طولانی ادامه یافته و امروز مسلمانان می خواهند همانند پیروان سایر ادیان الهی به راحتی آیین های مذهبی خود را برگزار کنند. آنها چیز بیشتری جز مکان های مناسب برای عبادت نمی خواهند.

وی مسلمانان را قربانی سیاست هایی دانست که از سال ها پیش در قبال مهاجران ساکن منطقه ˈمیرایˈ اعمال می شود و گفت: به علت توزیع نامناسب اماکن برگزاری نماز جمعه و سایر اعمال عبادی مسلمانان در فرانسه، درهنگام برپایی نماز مشکلاتی پیش می آید که موجب برخورد تند برخی از مسوولان و مردم می شود.

سخنگوی شورای محلی مسلمانان فرانسه ادامه داد : همه درخواست های مجوز ساخت مسجد در ده سال گذشته به استثنای دو مورد رد شده است اما ترکیب جمعیت در حال تغییر است و مردم می دانند که علاوه بر مهاجران، فرانسویان مسلمان نیز در این کشور زندگی می کنند.

اسلام پس از کاتولیک دومین دین بزرگ در فرانسه محسوب می شود.

وی افزود: وزارت کشور فرانسه در سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد مسلمانان ساکن در فرانسه را بین پنج تا شش میلیون نفر تخمین زد. این در شرایطی است که بر اساس قانونی که در سال ۱۸۷۲ در فرانسه تصویب شد، جمهوری فرانسه نباید در آمارگیری و سرشماری های خود پرسش دینی یا قومی مطرح کند.

فرانسه به دلیل روابط تاریخی با جهان اسلام، بزرگترین جامعه مسلمانان در اروپای غربی و به طول کلی در اروپا را در خود جای داده است. بیشترین تعداد مسلمانان در شهرهای پاریس، مارسی و لیون اقامت دارند. ۳۵ درصد مسلمانان فرانسه الجزایری تبار، ۲۵ درصد مراکشی و ۱۰ درصد نیز تونسی تبار هستند. همچنین تعداد فرانسوی هایی که اسلام آورده اند بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام می شود.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *