آخرین اخبار

گزارشی از شعبه تفسیر مدرسه دارالقرآن سراوان

بحمد الله دوره ترجمه وتفسیر کامل قرآن مجید در دوماه شعبان ورمضان المبارک توسط استاد تفسیر مولانا عبدالصمد غیاثی درحال برگزاری است وحدود صد نفر ازتشنگان علوم قرآنی از برادر وخواهر از این کلاس بهره می گیرند. و گزارشی مختصراز این شعبه علمی به اطلاع شمارسانیده می شود. بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله الَّذِی […]

اشتراک گذاری
۱۴ دی ۱۳۹۲
682 بازدید
کد مطلب : 46

بحمد الله دوره ترجمه وتفسیر کامل قرآن مجید در دوماه شعبان ورمضان المبارک توسط استاد تفسیر مولانا عبدالصمد غیاثی درحال برگزاری است وحدود صد نفر ازتشنگان علوم قرآنی از برادر وخواهر از این کلاس بهره می گیرند.
و گزارشی مختصراز این شعبه علمی به اطلاع شمارسانیده می شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِیَکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیرًا *الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَمْ یَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَخَلَقَ کُلَّ شَیْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِیرًا (۲اما بعد

قرآن کتابی است که خداوند آنرا جهت راهنمائی بشر نازل فرمود ، وجهت تبیین و تفسیر آن رسول گرامی خویش را فرستاد ، وآنحضرت صلی الله علیه و سلم این وظیفه خویش را به نحو احسن انجام داده شاگردانی را تربیت نمود که بعد از وی این کار را ادامه دادند ، حضرت عبدالله بن عباس در مکه مکرمه ، حضرت ابی بن کعب  در مدینه منوره، حضرت عبدالله بن مسعود در عراق  بعد از رسول الله صلی الله علیه وسلم به تفسیر و تبیین قرآن مشغول بودند . وبعد ازآن تابعین وسلف صالحین وعلمای دین  در قرون بعدی مشغول ترویج  وتبیین قرآن بودند.

در قرن یازده هجری در هندوستان حضرت شاه ولی الله دهلوی رحمه الله جهت عام گردانیدن فهم قرآن با ترجمه قرآن مجید به زبان فارسی همراه با توضیحات مختصری برحاشیه آن به نام « فتح الرحمان » و با نوشتن کتاب« الفوز الکبیر فی اصول التفسیر »نخستین قدم رادراین دیار برداشت ، چون در آنزمان زبان فارسی به عنوان زبان مادری در آن مملکت رایج بود ، و هدفش این بود که عموم مردم مستقیما از تعالیم و راهنمائی های قرآن مجید به فیض برسند ، لذا در برخی از مساجد دهلی سلسله درس قرآن را به صورت عام فهم آغاز نمود .

About Author

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *