آخرین اخبار

گزارشی از همایش بزرگ مدارس علوم دینی سراوان + تصاویر

 همایش بزرگ و مشترک دانش‌آموختگی طلاب مدارس و مکاتب دینی سراوان برگزار شد همایش دانش‌آموختگی مشترک مدارس و مکاتب دینی شهرستان سراوان، شامگاه پنج‌شنبه (۳۱ فروردین ۱۳۹۶) در عیدگاه «وحدت» این شهرستان با حضور علمای سرشناس بلوچستان، مسئولین دولتی و عموم مردم برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از […]

اشتراک گذاری
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
1448 بازدید
کد مطلب : 4766

 همایش بزرگ و مشترک دانش‌آموختگی طلاب مدارس و مکاتب دینی سراوان برگزار شد

همایش دانش‌آموختگی مشترک مدارس و مکاتب دینی شهرستان سراوان، شامگاه پنج‌شنبه (۳۱ فروردین ۱۳۹۶) در عیدگاه «وحدت» این شهرستان با حضور علمای سرشناس بلوچستان، مسئولین دولتی و عموم مردم برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن سراوان به نقل از سنی آنلاین، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، مولانا فتحی‌محمد نقشبندی، مولانا عبدالصمد ساداتی، مولانا عبدالاحد ملازاده، دکتر جهانتیغ و حجت‌‌الاسلام راهداری از سخنرانان این مراسم بودند.
بر اساس این گزارش، بخش اصلی مراسم دانش‌آموختگی مدارس و مکاتب دینی سراوان بعد از نماز مغرب با تلاوت کلام‌الله مجید توسط قاری اکبر موسی‌خانی (از اساتید برجسته تجوید و قرائت دارالعلوم زاهدان) آغاز شد، همچنین در این مراسم سه سروده‌ی مذهبی توسط گروه‌های سرود اجرا شد.
در ادامه این مراسم، مولانا عبدالاحد ملازاده مدیر داخلی دارالعلوم عزیزیه «انزاء» سرباز طی سخنانی با اشاره به جایگاه والای «قرآن مجید» در هدایت و راهنمایی انسان‌ها، خاطرنشان کرد: بدون تردید قرآن سرمایه بزرگی برای مسلمانان است. دل‌هایی که قرآن در آنها نقش بسته است،‌ خوش نصیب‌اند. خانواده‌هایی که در آن حافظ قرآن موجود است، بسیار خوش‌نصیب‌ هستند.
همچنین دکتر جهانتیغ، مشاور استاندار در امور اقوام و مذاهب، از سراوان به‌عنوان «دیار عارفان» یاد کرد و بر لزوم حفظ وحدت و انسجام تأکید کرد.
در بخش دیگری از این مراسم، مولانا فتحی‌محمد نقشبندی امام جمعه راسک، طی سخنانی با انتقاد از کشتار مردم سوریه، یمن و عراق خواستار توقف این جنگ‌های خانمان‌سوز شد.
ایشان افزود: این وظیفه علما است جلوی کسانی را که با شعارهای مختلف آدم‌کشی راه انداخته‌اند، بگیرند. زیرا قرآن مجید می‌فرماید: کسی‌که یک نفر را بکشد، گویا همه انسانیت را کشته است و کسی‌که سبب نجات یک انسان شود، گویا همه انسان‌ها را نجات داده است.
حجت‌الاسلام راهداری معاون نهاد نمایندگی مقام رهبری سخنران دیگر این مراسم بود. وی ضمن ابلاغ سلام و پیام آیت‌الله سلیمانی نماینده رهبری در امور اهل‌سنت استان، «روشن‌گری» و «برطرف کردن انواع جاهلیت‌ها» را از ویژگی‌های علم دانست و گفت: خاصیت علم آن است که جهل، خودخواهی، تکبر، غرور و تاریکی را از نفس و جامعه دور می‌کند. علم باید جاهلیت را در انسان بمیراند و انسانیت را در درون او زنده کند.
در ادامه مولانا عبدالصمد ساداتی مدیریت دارالعلوم زنگیان سراوان با اشاره به نزدیکی انتخابات، بر لزوم پرهیز از توهین، تحقیر و افترا در این زمینه تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید مواظب باشند، واقعیت‌ها را منعکس کنند. اگر از امروز نمی‌ترسیم از فردا و روز آخرت بترسیم.
در بخش پایانی مراسم دانش‌آموختگی مدارس و مکاتب سراوان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اظهار خرسندی از ابتکار مدیران مدارس و مکاتب شهرستان سراوان در برگزاری مراسم مشترک، چنین اقدامی را نشان از دوراندیشی، وحدت و همبستگی آنان دانستند که نزول رحمت پروردگار را به همراه دارد.
ایشان در ادامه با بیان جایگاه و ارزش «ایمان» خاطرنشان کردند: ارزش دین از ارزش وجود ما هم بالاتر است. نعمت دین بالاترین نعمت است. الله ما را با دین مورد آزمایش قرار داده است. ایمان رابطه قلبی بنده با پروردگار است. اگر همه کوه‌ها به طلا تبدیل شوند و کُره‌ی خاکی از الماس و طلا پر شود به ارزش ایمان نمی‌رسد. ایمان، دولت و سرمایه بزرگی است.
امام‌جمعه‌ی اهل سنت زاهدان، در بخشی دیگر از سخنان‌شان در این مراسم، با بیان این‌که «مواردی در قانون اساسی نیاز به تجدیدنظر دارند»، بر لزوم «تغییر» قانون ممنوعیت تصدی پست ریاست‌جمهوری برای اهل سنت تاکید کردند.

در پایان مراسم مشترک دانش‌آموختگی مدارس و مکاتب دینی شهرستان سراوان از ۳۲ دانش‌آموخته و ۸۹ حافظ قرآن مجید تقدیر شد.

 

منبع: سنی آنلاین (با اندکی تغییر)

 

 


About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *