آخرین اخبار

گزارش اختصاص پایگاه اطلاع رسانی مدرسه دارالقرآن از حضور استاندار محترم در مسجد جامع نور سراوان

استاندار محترم سیستان و بلوچستان جناب آقای مهندس هاشمی با حضور در نماز جمعه در مسجد جامع نور سراوان با گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با مردم فرهیخته شهرستان دیدار نمود.آقای هاشمی بیان داشت که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بنیادی برگرفته از تعالیم الهی و قرآنی بود و رویکردی دینی براساس […]

اشتراک گذاری
۱۸ بهمن ۱۳۹۲
510 بازدید
کد مطلب : 1014

استاندار محترم سیستان و بلوچستان جناب آقای مهندس هاشمی با حضور در نماز جمعه در مسجد جامع نور سراوان با گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با مردم فرهیخته شهرستان دیدار نمود.آقای هاشمی بیان داشت که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بنیادی برگرفته از تعالیم الهی و قرآنی بود و رویکردی دینی براساس دین مبین اسلام داشت. استاندار همچنین خاطر نشان کرد که تمامی اهداف انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف در چارچوب کتاب و سنت بود و از ویژگی های خاص این انقلاب رویکرد خیرخواهانه براساس تعالیم نبی اکرم و رحمت للعالمین (ص) است.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در پیشرفت و توسعه کشور رویکرد دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات مناطق محروم بخصوص استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد. استاندار در بخشی از سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان اشاره و اظهار داشت وجود فارغ التحصیلان متعدد در شهرستان ( قریب به ۹۷۶ نفر کارشناسی ارشد و دکترا) را عامل تحول و پیشرفت منطقه توصیف کرد و تاکید نمود که از این استعداد ها و فرصتها باید استفاده بهینه نمود. آقای هاشمی با بیان اینکه دامنه مطالبات منطبق با این پیشرفت وسعت پیدا میکند و مسئولین باید آماده پاسخگویی به جوانان باشند. استاندار محترم با اشاره به حقوق شهروندی بیان نمود که امروزه افکار و منش مردم حاکم واقعی در حکومت ها است و هرگونه مقاومتی در برابر افکار عمومی محکوم به فناست و اقتدار نظام ناشی از قدرت و اعتماد مردم است.

جناب استاندار با تشریح رویکرد دولت به استان بیان داشت که براساس شاخص ها از استانهایی هستیم که نه دولت از ظرفیت های بالقوه و مناسب اینجا بهره برده است و نه مردم، و حق مردم و حقوق ملی ضایع شده است. وی با مهم خواندن اندیشه مردم در توسعه تاکید کرد که هرکسی در مسیر توسعه و تحول باید احساس مسئولیت کند. آقای هاشمی در ادامه سخنان خود اشاره ای به استعداد های غنی استان در زمینه ای مختلف از قبیل ظرفیت مرز و دریا و همچنین وجود معادن و منابع طبیعی فروان نمود و بیان داشت که نباید سخنی از فقر و مشاغل کاذب مانند قاچاق با وجود این ظرفیت ها به میان آید. وی تاکید کرد که باید موضع فعال داشته باشیم و به فکر صلح و آبادانی منطقه باشیم چرا که پیشرفت استان در گرو صلح ، امنیت پایدار، همدلی و باور همدیگر است.

استاندار در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد که هیچ قومی نباید نسبت به قوم دیگری احساس برتری کند. ایشان با اشاره به حقوق انسانی تاکید نمود که چه شیعه و چه سنی رفتاری نکنند که در مقابل رسول اکرم (ص) شرمنده شوند چرا که ادعای راه و رسم قرآنی و اسلامی دارند. در پایان آقای هاشمی به عزم دولت در توسعه زیرساخت هاب استان که زمینه ساز رونق اقتصادی و سرمایه گذاری است، تاکید نمود و اظهار داشت که در گام نخست بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای ۷۶۰ کیلومتر راه آهن چابهار سرخس جذب تخصیص داده شده است. همچنین جناب استاندار از برنامه دولت در گاز رسانی مراکز شهرستان سخن گفت و قول داد که در هر سال چند شهرستان از گاز بهره مند گردند. آقای هاشمی نیز از پیشرفت ۷۰ درصدی مطالعات دو سد ماشکید و میر عبدل سخن به میان آورد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *